PDA

View Full Version : Tekniske dykkere i Oslo

TitanTrigger
09-08-2004, 16:59
Heisann!!

Er det noe miljø for tekniske dykkere i Oslo?

mvh

Andreas

eskild
12-08-2004, 13:07
Heisann!!

Er det noe miljø for tekniske dykkere i Oslo?

mvh

Andreas

Helt sikkert. Men de er trolig en sær gjeng som er meget skeptisk til nye medlemmer ;) ;D

Eskild

bjornhi
12-08-2004, 13:15
Foreslår at du henvender deg til enten Tore Lien på Dykkersport eller til Jostein på Barents Explorer.
Sære eller ikke, tror begge er i stand til å si fra om det ikke passer.
Lykke til.

Barents_Explorer
12-08-2004, 15:03
Jeg kan jo svare ut i fra det jeg kan og vet om dette emnet !
I Oslo og omegn er det flere såkalte tekniske "miljøer/ klubber/ what ever ". Som så mange andre plasser i landet. Jeg vil skille mellom de lukkede, de åpne og de sentertilknyttede ! Ofte går de to siste miljøene om en annen.
Den første kategorien er slike som Nordic Explorers, 4F osv. Disse er i prinsippet helt lukkede miljøer hvis man kan kalle disse miljøer. Det er i prinsippet gode venner som dykker i lag, og pga de ting som gjør teknisk dykking til det det er så forblir disse miljøene lukkede. Disse har ofte/ gjerne blitt kjent med hverandre i f.eks. de to siste miljøene.
Så har vi de mere åpne miljøene, slike som f.eks DIR-NO. Her kan vel de fleste bli med bare de tilfredstiller diverse krav. Etter det jeg vet driver noen av disse offentlige DIR folket å dra igang ett DIR Østlandet e.l. Hvor langt de er kommet vet ikke jeg, men jeg regner med at de nok vil gi meg noen hinte etter hvert.

Så har vi sentermiljøene. I Oslo har jo Hydra vært det eldste senteret som har vært teknisk rettet. Deretter kom Pro Dykk. Og til sist har så mitt lille senter dykket opp fra dypet.
Jeg kan ikke svare for de andre sentrene, men jeg vet at Pro Dykk har ett lite miljø, og jeg driver å få samlet ett lite miljø. Men alt er til slutt opp til dere selv ! Det er dere dykkere som bestemmer retningen.

mvh

Jostein B.
Barents Explorer

Kjos
12-08-2004, 15:32
dir-no sine østlendinger har stort sett båtturer annenhver uke, de fleste ganger på steder som er både rec og tech. Kontakt Jan Henry Fosse for mer informasjon. Han finner du her: http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?action=profile;u=1806

Som Jostein nevner, det er et krav om at du ønsker å benytte dir teknikk, utstyr og prosedyre, teamtankegang osv.

Kommer dere til bartebyen hvor denne eksilbergenseren har tilhold, ta kontakt....

Eirik Kjos

dhjerp
12-08-2004, 19:41
Mange har forskjellig oppfatning av Hydra sitt opplegg ved kurs generelt og grunnkurs spesielt, men når det gjelder tech miljøet er det faktisk mange hyggelige folk der med turer hver uke. (Var det tidligere i hvertfall)....... :diver_smiley:

Jostein kjenner jeg kun av omtale, men av det jeg har hørt.........prøver BE og kjøre i gang tekn, hadde jeg nok kontaktet han....... :D

komodo dragon
12-08-2004, 20:01
...

komodo dragon
12-08-2004, 20:03
Jostein kjenner jeg kun av omtale, men av det jeg har hørt.........prøver BE og kjøre i gang tekn, hadde jeg nok kontaktet han....... :D

Kjenner heldigvis han bedre enn bare BE...

He is the Man ;)