PDA

View Full Version : ishavs dykk

oteren
24-12-2002, 16:33
I mårra skal vi ut å teste utstyre for vinteren. -15 + vinn. Æ glæde mæ, er det noen som har lyst å være med så si i fra ;D

DeepC
24-12-2002, 16:45
Heisan Oteren!
Ka e d dokker har tenkt tel å dykke på?
Vi får se ann være, æ & han Arnt fikk rimeli me bank igår.
Trur han der sjøen va grinat igår,før så mye bank som vi fikk i fjæra ska du leit lenge etter...... :'(
Hilsen en sandvaska dykker me rullestein i lomman :-\
DeepC

Scubagirl
25-12-2002, 00:15
I mårra skal vi ut å teste utstyre for vinteren. -15 + vinn. Æ glæde mæ, er det noen som har lyst å være med så si i fra ;D

da har du det jo godt og varmt,noe sånt jeg var ute i i juleferien i fjor :) vil uti og ta fisk med den nye slyngen min jeg (takk julenissen) :D

moped
25-12-2002, 16:20
Ja, i dag var 4 av Dykkesidens medlemmer ute på vrak-/natt-/krabbe-/deco-/kosedykk. Nykommer på dykkesiden - Oteren, DeepC, Arnt og meg selv gjennomførte et forholdsvis innholdsløst dykk i -7 grader, vindstille og minimalt dagslys. (Ethvert dykk her oppe på denne årstiden må nødvendigvis bli et nattdykk 8))
Den store krabbefesten ble det merkelig nok ikke; vi hadde ventet å se starten på sesongens krabbeinvasjon nå, men kun èn fattig 2,5 kilos krabbe hadde funnet veien inn mot vårt dykkested. Dykkestedet for øvrig er vel greit nok: Tysk minesveiper spredt utover bunnen på 35m, og adkomst fra molo med diger parkeringsplass. Bilde kommer så snart Arnt har funnet seg en pc med internett-tilgang.

Fortsatt god Jul!!

oteren
25-12-2002, 17:46
Kjempe dykk!!
Utstyre fungerte bra til at det har logge i garasjen i kulda siden i sommer, fikk luft, bare vellstand :D
Det blir ikke dykking før lørdag :( det blir Bursdag i mårra full sjuk på fredag da har man det gåanes. Men lørdag blir det krabbe maj, sit, loff og en steika kald pils ;D
Ha ei god jul alle sammen.....

Arnt
25-12-2002, 19:41
Ja, i dag var 4 av Dykkesidens medlemmer ute på vrak-/natt-/krabbe-/deco-/kosedykk. Nykommer på dykkesiden - Oteren, DeepC, Arnt og meg selv gjennomførte et forholdsvis innholdsløst dykk i -7 grader, vindstille og minimalt dagslys. (Ethvert dykk her oppe på denne årstiden må nødvendigvis bli et nattdykk 8))
Den store krabbefesten ble det merkelig nok ikke; vi hadde ventet å se starten på sesongens krabbeinvasjon nå, men kun èn fattig 2,5 kilos krabbe hadde funnet veien inn mot vårt dykkested. Dykkestedet for øvrig er vel greit nok: Tysk minesveiper spredt utover bunnen på 35m, og adkomst fra molo med diger parkeringsplass. Bilde kommer så snart Arnt har funnet seg en pc med internett-tilgang.

Fortsatt god Jul!!

Oteren har problemer med retningssansen, that's for sure!
Vi kom da frem til vraket omsider, men det var også det. Som
Morten sier, et ganske så innholdsløst dykk :-)

Jeg hadde da dagslys så det holder.. Kjøper lykt hos Hallgeir så rocker det. Nå har jeg også fått satt i 150watter, så gleder meg allerede til neste dykk i morra.

Bildet ble nå så som så med... Hjelper ikke å ha fotoapparat til flerfoldige tusen når fokus ble lagt på moloen i bakgrunnen ;) men med litt photoshophjelp skal jeg vel fiksa det såpass at jeg får lagt det ut her imorra eller noe.
(Fin molo og himmel forresten :-)

Fortsatt God Jul til alle brukere av Dykkesiden.no

Arnt
Mørbanket

DeepC
25-12-2002, 20:24
Yepp,greit nok dykk d der ;D
Fikk jo ikke juling i fjæra idag...
Moped fant jo igjen nåkka arkologisk utstyr æ hadde glemt på forrige dykke, trur d kalles et"brekkjern"på fagspråke:).
Så nu blir jo gamlingen fornøyd,han har jo fåd et av 10 telbake!
D va nu æ som fant den lille krabben, ho va liksom ikke så atraktiv når han Moped fortelte at han hadde sed den på et tidligere dykk, men syns den va så lita at han lot den være....
Ga krabba tel han Oteren ;)Han kan spise di pinglekrabben!
Synd at bilde blei dårli,syns du sa d blei bra ute på moloen..
Du driv vel ikke på å lyg gutt???

Arnt
25-12-2002, 20:39
Synd at bilde blei dårli,syns du sa d blei bra ute på moloen..
Du driv vel ikke på å lyg gutt???

Sa vel "det SER bra ut", da jeg sto der med min lille 2"
monitor bak på kamera. Kaldt nok til å ikke gidde zoome
inn på fjesene, og da får man ta skuffelsene når dem kommer.

Arnt

Arnt
27-12-2002, 11:22
[quote=Arnt
Nå har jeg også fått satt i 150watter, så gleder meg allerede til neste dykk i morra.
Arnt
Mørbanket

2.juledags dykket vårt gikk som planlagt, med skuffende 3 dykkere bare :( Derimot var jo dette "den harde kjerne",
så tradisjonene blir vedlikeholdt.

Hadde også fått i videolampa, og den var en del anneledes da det jo mangla en hotspot som man er vant til. Syntes liksom ikke at det var så spesiellt bra til og begynne med, men etter litt tid der jeg fant ut hvordan det funket best.

Arnt
Bedre form nu :-)

Dykkern
27-12-2002, 16:42
Etter langt om lenge fikk vi masa i gang ett juledykk.
Fremdragende oppmøte, hele 2 stk. (før dåkker som ikke skjønte det..: Ironi)

Får prøve igjenn på nyttårsaften, kanskje litt bedre hell da.

Dykket i seg selv var glimrende, neggelspretten var som bestilt, og drakten god å tørr. :)