PDA

View Full Version : Kongekrabbe til folket

Arnt
20-12-2002, 10:51
SV vil utrydde kongekrabben.
http://www.nationen.no/66/69/78/7.html

Arnt Eirik

STÅ PÅ :D

Oystein
20-12-2002, 12:07
Kongekrabben vil utrydde SV

STÅ PÅ...

DeepC
22-12-2002, 14:03
Ja nu e d bare å brette opp skjortarman å stå på, før den her jobben kommer tel å ta tid.......
Æ gjør nu så godt æ kan når æ e uti, men d e jo som den berømte musa pessa i have ;D

picasso
22-12-2002, 17:02
Ja nu e d bare å brette opp skjortarman å stå på, før den her jobben kommer tel å ta tid.......
Æ gjør nu så godt æ kan når æ e uti, men d e jo som den berømte musa pessa i have ;D

Hei gutter.Trør vanligvis til med relative klare meninger i det meste jeg uttaler meg om.Men temaet kongekrabbe har jeg ikkeno greie på.Men dette kunne jo bli et lite fora for å få dykkera i nord sin versjon på hvor mye skade denne gjør i biotopen der oppe.Er nok redd for at den info som tilflyter oss offentlig,ikke er særlig hverken saklig eller objektiv.Det blir liksom en gudegave eller helvete på jord.Så jeg oppfordrer dere der oppe som har greie på dette til å forfatte noen saklige artikler om dette tema.
Ps jeg skulle gjerne vert der og kommet over noen 10+ kg eksemplarer av arten.

DeepC
22-12-2002, 17:17
Hei Picasso!
Jo, æ e enig me dæ. Men d e publisert en masse avisartikla, tv program pluss m.m: ingenting skjer :-\.
D e da vi nordlendinga tyr tel den tradisjonelle nordnorske humor'n, ingenting e så galt at d e godt før nåkka.Du kan tru vi va gla da russekrabben kom, før vi oppdaga ka som e i ferd me å skje.Å når du ikke engang får lov tel å røre djævelskape, så kan du jo ikke gjøre nåkka ant en å flire,eller ka?
Du e hjertelig velkommen opp hit tel Berlewood,du ska få låne flaske,bly & ei seng vest du treng.
Mannskore kan du få oppleve å russekrabbe tel du spyr ;)
Go jul & et godt dykker år fra han DeepC :)

picasso
22-12-2002, 18:38
Hei Picasso!
Jo, æ e enig me dæ. Men d e publisert en masse avisartikla, tv program pluss m.m: ingenting skjer :-\.
D e da vi nordlendinga tyr tel den tradisjonelle nordnorske humor'n, ingenting e så galt at d e godt før nåkka.Du kan tru vi va gla da russekrabben kom, før vi oppdaga ka som e i ferd me å skje.Å når du ikke engang får lov tel å røre djævelskape, så kan du jo ikke gjøre nåkka ant en å flire,eller ka?
Du e hjertelig velkommen opp hit tel Berlewood,du ska få låne flaske,bly & ei seng vest du treng.
Mannskore kan du få oppleve å russekrabbe tel du spyr ;)
Go jul & et godt dykker år fra han DeepC :)

Hei Deep c.Takker for invitasjonen din.Har et problem, at jeg har i de senere år pådratt meg astma(kulderelatert sådan) så det blir så som så med vinterdykkinga.Er jeg heldig så blir det noen mildværsdykk på denne tida.Tar av og til hvis lengselen blir for stor et dykk uten å bry meg om tempen også.Men da er det alltid muligheter for en lungebetennelse etterpå.Så eg holder meg vanligvis i skinnet.Men til dere der oppe så rekner jeg jo med at dere tar noen krabber uten egentlig å ha "lov" til det.Som med meg og politikrabben.Noen blir det til eget forbruk.Alle holder garantert minstemål og blir sjekket for om de har egg.og med et eksemplar i året er det ikke jeg som utraderer arten.ps.0 eksemplarer i 2002.
Tilbake til russerkrabben.Hvilke forandringer ser dere,og er sikre på stammer fra russerkrabben.og med hviken fart går spredningen sørover?
God jul og et godt nytt år fra meg til alle dere.