PDA

View Full Version : Juledykktradisjoner?

Divegirl
18-12-2002, 15:51
I min gamle klubb hadde vi tradisjon med nyttårsdykk. Kaldt og surt var det ofte, men et bål og varm drikke fikk liv i kalde, stive fingre. Nå var det ikke alle som kom seg ut i vannet, men vi var gjerne en 5-10 stykker. Jeg har hørt om andre klubber som har slike tradisjoner, og det hadde vært fint å få høre om dere eller klubben deres har det?

Divegirl :)

Fish
18-12-2002, 16:52
Klubben (Steinkjer Sportsdykkere) har ikke nyttårsdykk, men et juledykk 2. juledag på Vangshylla, Inderøy. Her samles store deler av klubben for et felles juledykk hvert år (både de aktive og de med mer støvete utstyr). En kjempetradisjon som holdes vedlike. Det er ikke alle som "hopper uti" her heller, men sosialt er det i hvertfall. En tradisjon som anbefales på det varmeste....

Fish :D

Atletico
19-12-2002, 10:18
Finnes det noen slike tradisjoner i Bergensområdet ???? ???

Hilsen fra en buddyløs dykker

Kaffox
19-12-2002, 10:27

Jepp, Os DK kjører juledykk på 2. juledag, og Nyttårsdykk på nyttårsaften (!).

Oppmøte pleier å være 5-10 stykker, så dykkene blir vanligvis fra land.

Dersom Os er for langt vekke så finnes det jo andre dykkeklubber som t.d Spiro og SUB.

Arnt
19-12-2002, 10:31
I min gamle klubb hadde vi tradisjon med nyttårsdykk. Kaldt og surt var det ofte, men et bål og varm drikke fikk liv i kalde, stive fingre. Nå var det ikke alle som kom seg ut i vannet, men vi var gjerne en 5-10 stykker. Jeg har hørt om andre klubber som har slike tradisjoner, og det hadde vært fint å få høre om dere eller klubben deres har det?

Divegirl :)

Ishavets Dykkerklubb, Berlevåg, kjører vanligvis dykk klubbdykk på 2. dagen og nyttårsaften. Uten om det er det vanligvis flust med dykking blandt klubbens medlemmer.
Da er det å ta kontakt med rette vedkommende.

Båtsfjord gjengen er ofte representert ved slike anledninger.

Arnt Eirik

dirk
19-12-2002, 10:38
Nyttårsdykk er en fin tradisjon !
Har praktisert dette i de årene jeg har dykket.
Koselig og sosialt !

komodo dragon
19-12-2002, 21:15
ja da blir det vel disse knaller'tene under vann. Eller snuble buss ;D

Oystein
19-12-2002, 21:33
Jeg fikk en mail fra Jæren Dykkesenter - De skriver:

Juledykker søndag 22. kl 12. i holmavika, Sandnes
Nyttårsdykk den 31. kl 12 i butikken.

Laffen
23-12-2002, 23:23

Heisann, hilser fra Spiro Dykkerklubb, båttur 29 desember nord for Bergen.

Da har du foreløbig 3 valg: Os Dk sør for Bg., SUB i Bg., Spiro Dk. nord for Bg.

Vil du være med på tur/ha terminliste så send meg en mail på [email protected]

Lykke til med buddyjakten :D

Ars
24-12-2002, 08:02
I Stavanger Dykkerklubb arrangeres Bigswim rundt juletider. Det er et dykk som varer i flere timer hvor du skal svømme mange kilometer under vann. Det pleier dessuten å være innlagt noen øvelser underveis. Se følgende linker for informasjon og referater: www.stavangerdykk.com
Beskrivelse og referater fra tidligere arrangementer finner dere under "Bigswim", referat fra årets arrangement finnes på "Forumet".

Kristian

GHK
24-12-2002, 11:25

JA Octopus dykkerklubb har dykking 2 juledag som en av mange faste tradisjoner. Da er det bare å møte opp ved Tollbodkaien 10.50 for vi ligger fra kai 11.00 VELKOMMEN

Terminliste og div. http://www.octopus.uib.no/
Her kan Spiro også ta en titt så kanskje de hilser neste gang vi møtes på fjorden ;)

mvh Gunnar

Arerj
26-12-2002, 14:50
Nettopp kommet hjem fra klubbens juledykk nå, og fått varmen tilbake igjen :)

15 dykkere fra Steinkjer Sportsdykkere var i vannet på Vangshylla, Inderøy, pluss noen til som holdt seg på land.

Fikk bekreftet at det var hull i drakten, ved at vannet piplet inn ved glidelåsen.. en herlig følelse med 4 grader i vannet og -1 i lufta ;D En ganske så fin følelse ;D

En frisk måte å våkne skikkelig på det..

Are