PDA

View Full Version : Høye Nord og Ned 2003

Arnt
13-12-2002, 12:27
Ser i siste DYKKING at Dag D. er i gang med planlegging
av neste års Nord og Ned tur. Hvorfor ikke kaste seg på
dette arrangementet så ser vi hva vi får gjort med krabbe-
problematikken her nord :-))

Husk dog at vi finner mest krabbe i januar til mars...
Da er også sikten upåklagelig...

Arnt Eirik
Sjefsslakter...

Oystein
13-12-2002, 13:00
Arnt Eirik
Sjefsslakter...

Bra tittel....

lurre
13-12-2002, 14:57
Arnt Eirik
Sjefsslakter...

Bra tittel....

Tja.. bare han ikke setter inn kontaktannonser med den tittelen....
;)

Kyrre
(Som nettopp har lest både VG og Dagbladet om andre sjefsslaktere)

ghh
13-12-2002, 15:00
hahaha huff nei nå er også slaktertittelen blitt noe frynsete... :o

men altså hvordan tar en livet av disse monstrene, Arnt?
kiler dem i hel? forteller dårlige vitser slik at de ler seg i hel (siden de skal være selvdøde 8) )

- Gry

T-500 Prototyp
13-12-2002, 15:12
Altså. Jeg kan godt drepe alle krabbene.

Andre
13-12-2002, 15:13

kiler dem i hel? forteller dårlige vitser slik at de ler seg i hel (siden de skal være selvdøde 8) )

Det er da ikke ulovlig å klappe dem... og siden de har så hardt skall bør man jo bruke noe så de kjenner at de blir klappet.... En hammer eller noe sånt...

T-500 Prototyp
13-12-2002, 15:21
Bruk lim. Lim dem fast til bunnen. Da sulter de ihjel.

Hero
13-12-2002, 15:22
La oss si at det er 1 million slike monstere så skal det kun 21 dager til for å kverke de. Det forutsetter da 100 dykkere med 8 timers dykkedager og 1 drap hver i minuttet. Og helt ærlig så er jo ikke det så ille...

Vegardso
13-12-2002, 15:37

Da håper jeg du har aksjer eller er enearving til Araldit-fabrikken. ;D ;D ;D
Det trengs nemlig enorme mengder til!

Enkleste er vel å kjøre en kniv på langs gjennom skallet, midt mellom øynene så en er sikker på å treffe den knøttlille hjernen på beistet! Det vet jeg funker fint,og krabben stempler ut for godt øyeblikkelig! ;D Høres litt bestialsk ut, men den dør kjapt og kan parteres øyeblikkelig på bunnen.
Regner med det er slikt Arnt & Co også gjør det..?

T-500 Prototyp
13-12-2002, 15:49

Da håper jeg du har aksjer eller er enearving til Araldit-fabrikken. ;D ;D ;D
Det trengs nemlig enorme mengder til!

Enkleste er vel å kjøre en kniv på langs gjennom skallet, midt mellom øynene så en er sikker på å treffe den knøttlille hjernen på beistet! Det vet jeg funker fint,og krabben stempler ut for godt øyeblikkelig! ;D Høres litt bestialsk ut, men den dør kjapt og kan parteres øyeblikkelig på bunnen.

Blir krabben påført nok lidelse da da? Er det ikke bedre å partere først også heller drepe etterpå? Jeg er bare en amatør- ond dykker, men det høres ondere ut..

moped
13-12-2002, 16:08
Blir krabben påført nok lidelse da da? Er det ikke bedre å partere først også heller drepe etterpå? Jeg er bare en amatør- ond dykker, men det høres ondere ut..

Du er nok skremmende nær sannheten om krabbejakt nå. ;)
Når de store kvantum ikke er dagens mål, pleier vi å ta dem opp levende. Plasser dem buk mot buk, så kliper de seg fast i hverandre. (de er faktisk dumme nok til å klipe av sine egne føtter hvis du stikker en av dem inn i storkloa...) Så er det bare å ta tak i et bein fra hvert krabbepar og svømme i vei. Jeg har en pers på elleve levende krabber med snittvekt på 5 kilo. God trening når de siste meterne inn til land føregår i halvannen til to meters bølger, som vi vanligvis har i Øst-Finnmark. Bare spør slaktesjefen Arnt! ;D

lurre
13-12-2002, 16:15
La oss si at det er 1 million slike monstere så skal det kun 21 dager til for å kverke de. Det forutsetter da 100 dykkere med 8 timers dykkedager og 1 drap hver i minuttet. Og helt ærlig så er jo ikke det så ille...

Jeg foreslår at vi heller kastrerer dem. Det er da ikke så fælt? Vi gjør det jo med mennesker?
Husk, da snakker vi bare om en halv million krabber. Skalpell og skarpt blikk, så er den i boks.
Hvordan ser krabbeballer ut?

:D

Kyrre

T-500 Prototyp
13-12-2002, 16:31
God ide med kastrering! Mange gode onde forslag. Kan lage en felle for hannkrabbene. Bare å sette opp falske hunnkrabber, men når penis føres inn i krabbevagina, klippes den av. Enkelt og greit.

T-500 Prototyp
13-12-2002, 16:32
Ordet "Penis" ble sensurert! Hva med "vagina?"

Evil Diver
13-12-2002, 16:33
Jeg har annsatt en gal vitenskapsmann i mitt hemmlige laboratorium. Jeg vil sette han til å skape en forferdelig krabbepest.
Kanskje også en pest som kan utrydde menneskeheten? HAHAHAHAHAHAHA! Jorden er min! HAHAHAHAHAHAHA!

Actinia
13-12-2002, 17:06
Arnt, hvorfor ikke skrape sammen til et treff i krabbeperioden? (:

Arnt
13-12-2002, 20:12

Jeg inviterer herved alle som kan/vil, om å komme på
besøk da... Februar/mars? Skal vi finne på noe??

Kom med forslag...

Send gjerne e-post til meg, så tar jeg det opp i styret.

Arnt

Arnt
13-12-2002, 20:17
Arnt Eirik
Sjefsslakter...

Bra tittel....

Tja.. bare han ikke setter inn kontaktannonser med den tittelen....
;)

Kyrre
(Som nettopp har lest både VG og Dagbladet om andre sjefsslaktere)

Har erfaring her på området.
Ble omtalt i flere medier i fjor høst som den
O'store dyreplager, og selv DYKKING omtalte
meg med fullt navn...
Jaja, hva annet kan man vente :D

Arnt
13-12-2002, 20:20

- Gry

Tar tak i storkloa, snu krabben, stikk kniven inn
rett i det Y formede punktet under, parter.
eller...
Snu krabben, ta godt tak i 4 føtter i hver hånd
og røsk til... ferdig!!

Arnt

Arnt
13-12-2002, 20:20
Altså. Jeg kan godt drepe alle krabbene.

Nei!!

Arnt
13-12-2002, 20:24
[quote=Vegard

Gjør jeg??
Jeg dreper da ikke krabber...
Ulovlig det for tiden. Det er vistnok ikke nok av dem enda.

Joda, et stikk, og partering skjer umiddelbart.
Da skjer utblødningen i fangstnett på tur mot land.

Et nogenlunde effektivt team på 2 dykkere rasker fort med
ferdig partert ca. 70 kg på et 30 minutters dykk.

Arnt

Arnt
13-12-2002, 20:26
[quote=moped
Bare spør slaktesjefen Arnt! ;D

Hmm... Hva tror folk om meg stakkar nå da... :-(

Er jo ikke slik som fremstillt i media...

Arnt

moped
13-12-2002, 20:28
[quote=moped
Bare spør slaktesjefen Arnt! ;D

Hmm... Hva tror folk om meg stakkar nå da... :-(

Er jo ikke slik som fremstillt i media...

Arnt

Å, du liker det så godt.... ;)

ghh
14-12-2002, 00:01
Hei

<Hmm... Hva tror folk om meg stakkar nå da... :-(

Er jo ikke slik som fremstillt i media...>

Det går helt, Arnt - det er vel få av oss som tror på ALT vi leser særlig i media - og det er jo ikke vanskelig å tenke seg hvor bamhjertig du svever over kongekrabben og venter til den skjenker deg sine kjøttfylte bein/klør ;D
hehehehehehhe
så keep up the good work, sjefsslakter !!

- Gry

komodo dragon
14-12-2002, 10:20
Å utrydde kongekrabben i fra nord og ned, støtter Jeg. Den Norske stat, har bare med å betale reisen for alle oss dykkere sør på, opp til nord Norge. Dette er noe vi har krav på å få dekket ;D

Enzo
14-12-2002, 20:19

Arnt

Hvis dykking etter krabber og salg var lovlig , hva hadde en tjent på 70 kg på en dag?

Arnt
14-12-2002, 21:55

Arnt

Hvis dykking etter krabber og salg var lovlig , hva hadde en tjent på 70 kg på en dag?

Tja...
Da ville jeg/vi gjort 2-3 dykk, 140-210kg og tatt
...tja, 100-125,- frosset? 14-26 høvdinger? pr. dag.

Men det er jo dessverre ikke lovlig ;)

Dykkern
16-12-2002, 00:49

Jeg inviterer herved alle som kan/vil, om å komme på
besøk da... Februar/mars? Skal vi finne på noe??

Kom med forslag...

Send gjerne e-post til meg, så tar jeg det opp i styret.

Arnt

Påsken er vel ei fin tid?
De fleste har vel ferie i en tid som dette..
Og kombinasjon mellom dykking og skuterkjøring er vel ikke helt og forakte det heller?? :)

Bare ett forslag?

moped
16-12-2002, 08:29
Tja, vet ikke. Hvis alle kjører skuter slik dere gjør inne i Alta og "dalstrøka innafor", (til stadighet på åpent vann), så kan det jo hende at kombinasjonen skuter/dykking blir mer enn bare en mulighet... ;)

Men jeg vil jo sterkt anbefale isdykking for de som ikke har prøvd det ennå. Riktignok under forutsetning av at kompetansen, utstyret og sikkerhetsapparatet er tilstrekkelig. Og da kan det jo være greit å bruke skuter til å frakte utstyret inn på isen. :)

moped
16-12-2002, 09:49
Jeg mente selvfølgelig: "slik DE gjør inne i Alta..."
Harstadværingene kjører jo alltid pent, og skuter er vel ikke det mest benyttede fremkomstmiddelet på Hinnøya. :)

Actinia
16-12-2002, 10:36
Tja, vet ikke. Hvis alle kjører skuter slik dere gjør inne i Alta og "dalstrøka innafor", (til stadighet på åpent vann), så kan det jo hende at kombinasjonen skuter/dykking blir mer enn bare en mulighet... ;)

*kremt*
Nå var det det med den kammen igjen..!

moped
16-12-2002, 11:15
Å, bare innrøm det. Dere liker oppmerksomheten... så får det heller være at omtalen ikke alltid er bare positiv. ;)

Til ditt forsvar: Hammerfestinger er ikke et hakk bedre!

Actinia
16-12-2002, 11:50
Å, bare innrøm det. Dere liker oppmerksomheten... så får det heller være at omtalen ikke alltid er bare positiv. ;)

Til ditt forsvar: Hammerfestinger er ikke et hakk bedre!

Oppmerksomheta kan jeg godt være uten, men det er jo ikke bare jeg som bor her...

EOD.. Tilbake til Nord og Ned, gutter, og det betyr ikke å kjøre scooter ut fra Nordkapp-platået...
((:

DeepC
22-12-2002, 16:06
Etter å ha feila å prøvd oss frem, e vi vel alle enig i at d beste e å trø kniven rett i hjern på krabba, d e område fremme på skalle oppå krabba. Da blir den helt slapp, så snur du den rundt å kutter i en"v", som han Arnt forklarte.
Så e æ enig i at d sku ha vært satt opp gratise bussa fra sør Norge til krabbe sugne dykkera, her e mer en nok å ta av..... :-\
Men vi bor jo i et bakvendt land,så vi har jo selvfølgelig ikke lov tel å drepe nån av de million krabben som finnes i område.Tru vest nån av dykkeran i Oslo plutselig fikk 3000,-i bot før å ha klaska ei mygg :o!Welkom to Norway,sir æ bare...
JA,tel fritt salg å fangst av russekrabbe ;D
Dæven,håpe ikke d e lensmann & Kontrollverke som banke på døra nu :-\
Go jul alle sammen hilsen"anonym" 8)

Arnt
22-12-2002, 19:31
Etter å ha feila å prøvd oss frem, e vi vel alle enig i at d beste e å trø kniven rett i hjern på krabba, d e område fremme på skalle oppå krabba. Da blir den helt slapp, så snur du den rundt å kutter i en"v", som han Arnt forklarte.
hilsen"anonym" 8)

Hopp over første punktet her som "anonym" bruker.
Gå direkte til 2 punktet som jeghar fortalt tidligere.
Det går fortere, og du er da allerede i gang med å
lage snittet som skal til for å dele krabben.
Da har du kun å renske unna gjellene før du trør
fotan i fangstnettet.

Arnt Eirik
Krabbedødaren himself

leash
22-12-2002, 20:54
Eg veit at i andre land fiskes det med dynamitt. Hvorfor ikke prøv det på kongekrabba? ;D

moped
23-12-2002, 00:58
Eg veit at i andre land fiskes det med dynamitt. Hvorfor ikke prøv det på kongekrabba? ;D

Det biter ikke på. Kongekrabba eter dynamitt til frokost.
:)

DeepC
24-12-2002, 16:36
Dæven,ka e d du sir Moped???
Ikke rart d minke å minke på 75mm i Kongsfjord, kanskje russe krabben hiv sæ på storingan å??? :D
Da må jo 88mm være favoriten tel krabben, før dæm finn man jo ingen plass..... :-\
God jul dykker buddia
Juleklæmma fra DeepC :D