PDA

View Full Version : Hvor mange dykk har dere??

McGregory
02-12-2002, 16:53
Der , prøvde med å dele litt fonuftige klasser men vet ikke hvor bra det ble.

Johonas
02-12-2002, 16:55
der var jeg rask med å svare!!!! ;D

McGregory
02-12-2002, 16:56
skikkelig kjapping!

ser ut som vi stiller i samme klasse da....

Erik Kold Bakkevig
02-12-2002, 20:23
Var ikke det litt lite å stoppe på over 1000, det er jo en del som har dykket leeeenge! :)

McGregory
02-12-2002, 21:02
vi har nå fortsatt bare 2stk som er over 1000, og når du når 1000 dykk, da begynner det tror jeg å gli litt ut med tellinga........

Snoopy
03-12-2002, 00:06
Teller dere kursdykka deres også eller? Etter grunnkurset teller det liksom ikke helt å sitte på 3 meter og tømme maske syns nå lille jeg da........

Dykkern
03-12-2002, 00:22
Over 1000 dykk.
Da har man svømt rundt på havets bunn vær dag i nesten 3 år. Må være arbeidsdykker eller lingnende for å få tid til det...
Eller ha dykket ett dykk vær uke i 24 år.

Imponerende.. 8)

Laffen
03-12-2002, 00:27
Teller dere kursdykka deres også eller? Etter grunnkurset teller det liksom ikke helt å sitte på 3 meter og tømme maske syns nå lille jeg da........

Snakker vel forhåpentilgvis om DYKK og ikke under-visning under vann, det blir ikke helt det samme....... >:D

SPEEDY6
03-12-2002, 01:28
Over 1000 dykk.
Da har man svømt rundt på havets bunn vær dag i nesten 3 år. Må være arbeidsdykker eller lingnende for å få tid til det...
Eller ha dykket ett dykk vær uke i 24 år.

Imponerende.. 8)

Vi dykker 2-3 dykk i uken,på vinterstid,Og 4-5,sommerstid.Så vist helsen holder, så skulle vel det bli en del dykk i løpet av 24 år ;D

Actinia
03-12-2002, 05:39
Kan jeg låne litt tid hos dere som har tid til å dykke så ofte?

Triton
03-12-2002, 08:34
Hva er det som gjør at undervisning under vann ikke kvalifiserer som dykk?
Gjelder det samme arbeidsdykk?

Oystein
03-12-2002, 11:26

Ser da ut som du har tid nok (Skrevet den: Idag kl. 05:39:59) A, eller B menneske (eller er PC'n skrudd??)

SPEEDY6
03-12-2002, 12:19

Hvor mye tid trenger du ;D

Erik Kold Bakkevig
03-12-2002, 13:19
Over 1000 er slett ikke urealistisk det. Er hverken arbeidsdykker eller instruktør, men har nå allikevel passert 2000 med god margin.

Begynte å dykke i 1976, minste antall dykk på ett år er 30 (militærtjeneste) Ellers så har det variert fra 80 til 150 dykk i året.

Samma det!! Det aller viktigste er at det fremdeles er like gøy ! :)

komodo dragon
03-12-2002, 21:21
Vel aldri nok ;D var det godt nok ;D

Actinia
03-12-2002, 21:46

hmm... selve dykket, 45 minutter, av- og påkledning, 30 minutter, og minimum en time sosialt snakk etterpå.

Laffen
03-12-2002, 23:20
Hva er det som gjør at undervisning under vann ikke kvalifiserer som dykk?
Gjelder det samme arbeidsdykk?
Vi må vel begynne å dele opp denne spørreundersøkelsen:
-Sportsdykking
-Undervisningsdykking
-Arbeidsdykking
???

DKD
04-12-2002, 00:05
Oppdeling i kategoriene kunne være noe, men man kunne jo også spørre enklere; Hvor mange ganger har du vert under vann. Skal f.ex. fridykk uten utstyr telle, må kanskje en grense for dybde inn, dvs hvor mange ganger har du vert under 10m?

Bare en tanke som slår en, når man leser denne, og andre tråder relatert til dette.

Dykker man, så dykker man, kurs, jobb, glede eller hva som enn er grunnen. Vil man noe med antallet, så er det vel opp til en selv hva som skal telle 8)

/DKD

SPEEDY6
04-12-2002, 00:56

hmm... selve dykket, 45 minutter, av- og påkledning, 30 minutter, og minimum en time sosialt snakk etterpå.

No problemo ;D

Molde
31-12-2002, 11:01
Synest dette begynner bli litt av et emne, det er vel ikke lenge før noen skal ha med dykkene i basenget, eller enda verre for og ikke snakke om dypdykking i badekaret!!!

Dette var ikke ment for og fornerme noen.
Det som betyr noe er vel at vi dykker når vi har tid, og at vi koser oss. Hva betyr vel noen få kursdykk til eller fra da.

Helsing Martin :)

picasso
31-12-2002, 11:23
Synest dette begynner bli litt av et emne, det er vel ikke lenge før noen skal ha med dykkene i basenget, eller enda verre for og ikke snakke om dypdykking i badekaret!!!

Det som betyr noe er vel at vi dykker når vi har tid, og at vi koser oss. Hva betyr vel noen få kursdykk til eller fra da.

Har rundt 3000 dykk (Scuba)
Fridykking i og utenfor konkuranse er ikke regnet med.
Er ikke instruktør,og kunne heller ikke tenkt å være en.
Har kun mitt gamle tostjerners cmas sertifikat og trenger ikke mere.
Men er genuint opptatt av dykking og tillegner meg ny kunnskap hele tiden.Dog ikke bare sluker det rått.Så har nok en kunnskap om både trimix og nitrox og rebreeder og alt dette nye.Men aldri brukt dette.Kunne gjerne prøvd rebreeder til uvjakt men er ikke interresert i å betale det det koster.Det er for dyrt enda.

Dykkern
31-12-2002, 19:20

Har rundt 3000 dykk (Scuba)
Fridykking i og utenfor konkuranse er ikke regnet med.
Er ikke instruktør,og kunne heller ikke tenkt å være en.
Har kun mitt gamle tostjerners cmas sertifikat og trenger ikke mere.
Men er genuint opptatt av dykking og tillegner meg ny kunnskap hele tiden.Dog ikke bare sluker det rått.Så har nok en kunnskap om både trimix og nitrox og rebreeder og alt dette nye.Men aldri brukt dette.Kunne gjerne prøvd rebreeder til uvjakt men er ikke interresert i å betale det det koster.Det er for dyrt enda.

Hvist vært dykk har vart i gjennomsnitt i 45 min
har du til sammen vært 94 døgn under vann.

Tar av meg hatten for det.

picasso
01-01-2003, 20:08
Er nok redd for at mine gjennomsnittsdykk varer lengre enn 45 min. Pers på jaktdykk er 2t 15 min der hovedvekten av tiden er på mellom 10 og 15 meter.Og de siste 15 min regnes av meg som oppstigning men er jo fremdeles jakt.Og er dykk i strøm.

oysteinm
01-01-2003, 23:33
Er nok redd for at mine gjennomsnittsdykk varer lengre enn 45 min. Pers på jaktdykk er 2t 15 min der hovedvekten av tiden er på mellom 10 og 15 meter.Og de siste 15 min regnes av meg som oppstigning men er jo fremdeles jakt.Og er dykk i strøm.

Antall dykk sier så lite; tid under vann er vel et bedre mål?

Øystein

Dykkern
02-01-2003, 00:20

Fangstnettene mine er som regel fulle etter 30-40 min, så
jaktdykk i timesklassen blir det skjeldent muligheter til.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

picasso
02-01-2003, 08:33

Fangstnettene mine er som regel fulle etter 30-40 min, så
jaktdykk i timesklassen blir det skjeldent muligheter til.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Det er jammen bra.Det kommert jo litt an på hvilken fangst og hvilken størrelse på nettet.Har hatt 5 torsk på 10kg+ og en lyr i mitt.Samtidig.Men inrømmer jo at enhver fangst ikke er like stor.Og som dere andre så liker jeg å dykke. Og da strekker en jo tiden lengst mulig.

picasso
02-01-2003, 12:32
Svarte. her har noen vært inne og ødelagt.Jeg som hadde tenkt å bruke ordspråket "kjemisk fri for karma"

brit
06-04-2003, 16:20
:)

Tok lappen på nytt i 1995 og begynte loggføringa på kurset. Dykker selvsagt hele året. Totalt antall dykk pr i dag 809 med 849 timer under vann. Dykking er sosialt, får mye frisk luft, er sammen med venner for grilling og kos. Egentlig er det ikke mye en behøver å forsake for å få mange dykk. De aller fleste dykkene er på ca 30 meter. Brukte tidligere hjulet, nå computer og kan se hele tiden følge med. Luftforbruket blir også mindre ved å dykke ofte. Av og på kledning går greit når en gjør det flere ganger i uka.

m-stridh
06-04-2003, 22:56
Tok lappen i -85 i Horten med Ebbe Kvernerød, og har med kursdykk, sportsdykk og arbeidsdykk ca 4500 + - 500
Mister liksom tellinga etterhvert.
Når man dykker i arbeidstida og har dykkekurs på kveldstid, er det deilig når helga kommer så man kan komme seg i sjøen uten komunikasjon eller verktøy eller elever.
Stillheten er undervurdert som terapi :)

Scubagirl
07-04-2003, 17:44
Tok lappen i -85 i Horten med Ebbe Kvernerød, og har med kursdykk, sportsdykk og arbeidsdykk ca 4500 + - 500
Mister liksom tellinga etterhvert.
Når man dykker i arbeidstida og har dykkekurs på kveldstid, er det deilig når helga kommer så man kan komme seg i sjøen uten komunikasjon eller verktøy eller elever.
Stillheten er undervurdert som terapi :)

er du en av de som logger overflateintervallene istedefor dykkene fordi det er enklest å logge det som er kortest? ;D 8) ;)

m-stridh
07-04-2003, 23:18
er du en av de som logger overflateintervallene istedefor dykkene fordi det er enklest å logge det som er kortest? ;D 8) ;)

:)det blir jo litt tid til annet også, som min lokale dykkeklubb (Akvanaut Undervannsklubb) og dykkekretsen :)

Arnt
27-06-2003, 20:27
Drar denne frem igjen å sletter nyopprettet tråd
med samme tema.

Arnt

Harry
02-07-2003, 16:51
Neiii Hary loggfører ikke noge som helst da Husk, det er ikke antall dykk som teller, men hva du får ut av selve dykking.

Harry

..snip..
Arnt redigert..

remi
02-07-2003, 19:15
Neiii Hary loggfører ikke noge som helst da Husk, det er ikke antall dykk som teller, men hva du får ut av selve dykking.

Harry

har nok ikke dykket alene siden 1986, har ikke hatt behov for det. ;)
Men jeg er enig at det ikke er dybde og lengde som teller, et dykk på 1 min. 4 sek. kan være like givende som et på to timer.
Antall gjentatte dykk forteller jo litt om ferdighetene til dykkeren.

remi

Harry
02-07-2003, 22:01
Sant sant ... har nok ikke dykket med buddy siden 1985 jeg og gjentatte dykk er jo lett når man dykker solo oxo. Ferdigheten er en ting, men en flott dykk er jo oxo avhengig av formålet man har med dykket oppfylles, om værer tilatter å dregge opp der du ønsker og mange mange andre forhold ..

Harry

Arnt
03-07-2003, 01:26
Denne tråden stenges og sletting av noen innlegg
blir foretatt. Prøv å hold seriøsiteten på et høyere
nivå senere, vær så snill ;)

Slettet tull utført...

Arnt