PDA

View Full Version : finnsnes-buddy ønskes

DM-Daniel
15-04-2004, 19:40
Hei..
Skal feriere i nord i sommer :D skal være på hytta til mor og far i Finnsnes. håper å få til noe dykking samtidig :diver_smiley:

Finns det noen i området finnsnes/senja som skulle kunne være guide/buddy for meg og dama??? :) så hadde det vært kjempe kult.

Vi kommer i uke 30/31 så hvis du finns et sted der oppe er du hjertlig velkommen til å ta kontakt med oss ;D

:)

McDiver
20-04-2004, 23:01
Heisann!

Ta kontakt med Finnsnes dykkersenter som er lokalisert på Lund-kaia (der hvor hurtigruta legger til ???). De kan sikkert hjelpe deg. Eventuellt også Gisund dykkerklubb, men de finner du sikkert på senteret likevel. Du finner dem på nettet på følgende adresse: :deal:

www.finnsnesdykkersenter.no

Mvh
Trond :diver_smiley:

DM-Daniel
21-04-2004, 23:33
Takker for hintene :thumb: gleder meg til å utforske den nord-nord-nordlige halvkule :diver_smiley:

Jan E.
08-05-2004, 12:13
Dykkersenteret har fått båten tilbake etter lang tid på service. Så nå har de utflukter hver Lørdag kl 11.
Da er det bare å møte opp på kaia med utstyr og 100 kr. Da er alt inkludert, også luftfylling :D

Noen anbefalinger når en kun skal opp der en kortere tur:
Vraket Elise Schulte under brua til dyrøy.
Straumsnes - Midtre veien ut på Senja(Gryllefjord), nesten ute ved Hamn kjører en over en liten bru. Her får en et veldig bra strømdykk.
Rystraumen - Trangeste sundet ved Bisonøya sør for Kvaløya. Også et bra strømdykk.
Tennskjær - Helt nord på halvøya der Finnsnes ligger er det en pram ca 200m utenfor kaia.
Tareskogen på Senja - Er ikke helt sikker på hvor den er, siden jeg ikke har fått vært der enda. Men har hørt mye bra om den.
++ mange andre steder som de hyggelige folkene på dykkersenteret helt sikker tipser deg om.

Hvis du har tenkt å kjøpe utstyr snart bør du høre med de. Jeg har ikke klart å finne en billigere butikk i Norge enda.

tmanilss
10-06-2004, 22:56
Jada.., ta kontakt med "Dykkersenteret" på Lund-kaia.. De hjelper deg! Ev. ring primus motor på Finnsnes, Lars Haugene: 92297500