PDA

View Full Version : Dykketur til Rongesund m/Spiro

Laffen
27-11-2002, 01:17
For de som ikke orker å lese mer om Spiro, bla videre.

For de som vil være med på dykketur søndag 1. desember til Rongesund med M/S Toftøy, legg igjen melding på denne siden etter pipetonen, piiiip

Kan bruke e-posten min også: [email protected]

(Turen går fra Steinestø kl. 0900, og vi regner med å bruke dagen....)

sjøanemonica
27-11-2002, 01:18
For de som ikke orker å lese mer om Spiro, bla videre.

For de som vil være med på dykketur søndag 1. desember til Rongesund med M/S Toftøy, legg igjen melding på denne siden etter pipetonen, piiiip

(Turen går fra Steinestø kl. 0900, og vi regner med å bruke dagen....)

tror ikke jeg gidder denne helgen ;) ;)

Laffen
27-11-2002, 01:30
tror ikke jeg gidder denne helgen ;) ;)

Det var da de som ville være med som skulle legge igjen beskjed.... >:(

sjøanemonica
27-11-2002, 01:33
Det var da de som ville være med som skulle legge igjen beskjed.... >:(

sjøanemonica
27-11-2002, 13:10
Ting tar tid Laffen...
Nå forstår jeg.. :) :)
Det jeg skulle si var at jeg bare tullet.
klart jeg skal være med på turen! ;D :D
Det må ha skjedd noe, for jeg skrev det og så kom det ikke frem.. : :-\ :-\

silje
27-11-2002, 21:39
Jeg vil bli med på turen!!

hva slags dykking blir det, er ikke helt med hva Rongesund vi si....

er ferskis med dykking, men håper det er plass til meg.

hilsen silje

SPEEDY6
27-11-2002, 21:55

hilsen silje

Rongesund er et vakkert sted som ligger i Øygarden.Perfekt for "ferskinger"
Her er nok av plass,så det er bare til å ta kontakt med Laffen.

picasso
27-11-2002, 22:29
Tør ikke si at jeg blir med ,for da vil vel ingen reise.Men skal prøve.

SPEEDY6
28-11-2002, 01:01
Tør ikke si at jeg blir med ,for da vil vel ingen reise.Men skal prøve.

Altid like koseligt når du e med,vet du.Får du fri av kjerringen daå ;D
Hiv deg på

Laffen
28-11-2002, 02:24

hilsen silje
Speedy har nevnt noe, ser jeg, Rongesund er som navnet sier, et sund. Det er strøm der, men kan uten probs. dykke der uten strøm også. Dybden velger du selv, noe å se på alle dybder. Absolutt å anbefale (siden vi har lettbåt, kan vi dykke steder der det ikke er så lett å komme til fra land).
Vi skal ut der nå i kveld (torsdag) også, men da med bil.

Mvh Olav

silje
28-11-2002, 22:48
Kan jeg ta med 300bar flasken min eller må jeg "nøye" meg med 200bar'n? Med tanke på fylling ved flere dykk.
Glemte helt å spørre om det viktigste ;)

silje

Scubagirl
28-11-2002, 23:14
Kompressoren på toftøy fyller bare til 250 (er ikke det rett dere spirofolk?) :) men topping av 200bar går jo :)

Laffen
28-11-2002, 23:33
Kan jeg ta med 300bar flasken min eller må jeg "nøye" meg med 200bar'n? Med tanke på fylling ved flere dykk.
Glemte helt å spørre om det viktigste ;)

silje
Kompressoren er en 200 bars, men kan presse den på 300 barsflasker til 270.
Varmedressene våre er av litt forskjellig slag: de billigste får du på Europris til ca. 450,- tror jeg.. :)

Mvh Olav

picasso
29-11-2002, 23:46
Feil Laffen.Pressa vår er en Poseidon p 200 og den leverer 330 bar.Men fordi vi(Dråpen dk) i de første 10 årene av dens levetid ikke hadde noen 300 bars flaske å fylle,er sikkerhetsventilen (Som er treg å bruke) satt til å blåse på 270 bar.Pressa i seg selv kan udmerket levere 300 .

picasso
30-11-2002, 00:18
Teoretisk vissvass?Hva pressa er beregnet på å levere er en ting.
Hva Vi har valgt å la den levere er en annen.Men la oss ikke krangle om bagateller.
Vi fyller max 270 bar.

Laffen
30-11-2002, 00:29
Teoretisk vissvass?Hva pressa er beregnet på å levere er en ting.
Hva Vi har valgt å la den levere er en annen.Men la oss ikke krangle om bagateller.
Vi fyller max 270 bar.
end of story :-X :-X

silje
02-12-2002, 17:37
Takk til alle for en meget fin søndagstur. Vi gleder oss allerede til neste helg... ;D Dersom det blir noe da, og romjulsdykking det må bli satt opp :)

Laffen: send meg en tekstmelding angående torsdagen vil du?

silje ;)

Laffen
03-12-2002, 00:26
Takk til alle for en meget fin søndagstur. Vi gleder oss allerede til neste helg... ;D Dersom det blir noe da, og romjulsdykking det må bli satt opp :)

silje ;)

Hyggelig at dere likte dere, tur blir det hver helg, bare ta kontakt innen torsdagen før.

Torsdag tror eg ikkje det bli nokke på meg(?), men Speedy6, SøtSild og Sjøanemonica skal en tur, tror eg.

Eg skal gi de beskjed om å ta kontakt med dere, hvis de ikke da allerede har lest det her nå... :D

SPEEDY6
03-12-2002, 00:40

silje ;)

Hei

Hyggelig at dere likte turen.Mange flere skal det bli ;D
Ser at dere vil være med på Torsdag.Nå ser det ut som om det bare blir meg og SøtSild,for Monica måtte levere inn ventilen,etter skrekkopplevelsen på søndagen.
ringer dere i løpet av uken,så avtaler vi nærmere ;)

ghh
03-12-2002, 16:35
Hei
Når er det dere (SPIRO) drar ut i løpet av uken? Har dere faste dager og til hvilke tider? Jeg vil gjerne være med men tiden strekker ikke alltid til ::)..... Men med litt info så kan der jo være lettere å planlegge ;D

- Gry

silje
03-12-2002, 16:42
Ring meg (laffen har nummer) eller send en melding her. Jeg blir med på torsdag åkke som!

silje ;)

SPEEDY6
03-12-2002, 16:45
Hei
Når er det dere (SPIRO) drar ut i løpet av uken? Har dere faste dager og til hvilke tider? Jeg vil gjerne være med men tiden strekker ikke alltid til ::)..... Men med litt info så kan der jo være lettere å planlegge ;D

- Gry

Vi prøver å tilrettelegge det for alle,så vist du sier en dag du kan,så hører vi med de andre,når det måtte passe.Vi kan som regel alle dager.
Du kan også sende telefon nummeret ditt til meg,på privat meldin,så tar jeg kontakt.

Mvh Jan-Erik

SPEEDY6
03-12-2002, 16:48
Ring meg (laffen har nummer) eller send en melding her. Jeg blir med på torsdag åkke som!

silje ;)

Prøver å få tak i laffen,men han er vist ikke å nå.Ringer så fort jeg får nummeret. ;)

silje
03-12-2002, 17:03
Det hadde vært koselig om du ble med Gry! Jeg tror vi skal til Os med bil??!! er det riktig speedy6?

silje ;)

SPEEDY6
03-12-2002, 17:06
Det hadde vært koselig om du ble med Gry! Jeg tror vi skal til Os med bil??!! er det riktig speedy6?

silje ;)

Det var det som var planen.Så er vi heldig,så detter vi over noen akkere,eller blekkspruter ;D(HUMMERE :o

silje
03-12-2002, 18:51
Har noen med skikkelig kamera?

silje ;)

Laffen
04-12-2002, 00:00
Har noen med skikkelig kamera?

silje ;)
Hallo, var litt borte vekk i dag.

Bare gode OV-kamera for tiden, det e disse "gamlingene" i klubben som har skikkelige uv-kamera, og de e jo så opptatt med neste generasjon dykkere...

Får ha ett fint dykk på torsdag :D

ghh
04-12-2002, 11:00
hei!
Joda jeg blir gjerne med - neste uke :-) og jeg detter gjerne over noen akker også. Foreløpig er turene deres lørdag/søndag litt for lange - men jeg slenger meg nok med på noen av dem også innimellom.

Skal bli hyggelig å treffe dere igjen også Silje :-D

hva med dykking onsdag el torsdag neste uke?

- Gry

sjøanemonica
04-12-2002, 23:44
kos dere i morgen. det blir sikkert bra. jeg kommer sterkere tilbake ;D ;D ;D
må sjekke flasken for kondens først, og så må jeg nødvendigvis ha et ventilsett.. eller skal vi dele på luften, søtsild??? ;) ;)

SøtSild
05-12-2002, 08:03
kos dere i morgen. det blir sikkert bra. jeg kommer sterkere tilbake ;D ;D ;D
må sjekke flasken for kondens først, og så må jeg nødvendigvis ha et ventilsett.. eller skal vi dele på luften, søtsild??? ;) ;)

Har gjort det før, så hvorfor ikke en gang til. ;)