PDA

View Full Version : Dykkertur til Sudan i November

SteinAJ
06-04-2004, 22:16
:deal:

Høsten 2003 dykket vi (landbasert) fra Port Sudan. Dette fristet til mer, og 20/11-2004 drar vi tilbake. "Vi" er for øyeblikket 6 personer (hvorav 4 var med i fjor).

Sjekk ut http://www.sudan-scuba.com (siden oppdateres fortløpende) :thumb:

Vi kan love at den eneste form for "overbefolkning" du vil finne på dykkerstedene utenfor Port Sudan, utgjøres av fisk...

Sjekk også ut aprilnummeret av "Dykking" for mer info.

Stein A. J. Møllerhaug ;D

SteinAJ
06-04-2004, 22:53
Glemte selvsagt et par viktige detaljer:

1. Pris: Ca 14.000 - 15.000 for en full uke, fly, flyskatter, visum, overnattinger i Kairo, hotell i Port Sudan (*****-stjerners), frokost, lunch, middag, drikke om bord i båten, all dykking (2 dykk per dag, mulighet for tredje dykk), guiding, utreiseskatt, helseattest ved utreise, 6 dager med dykking, innklusive vrakene av Umbria og Hessian.

2. Arrangør i Sudan: Emperor Divers

3. Lokal arrangør: Natureventyr AS (http://www.natureventyr.com)

8)

Diver_DAD
07-04-2004, 07:51
Kanskje jeg er en av de "heldige" soldatene som de fordøm.. politikerne spanderer en tur på ?

Da sparer jeg jo masse penger på reise og opphold* :-\\

Ellers så det jo svært fint ut :thumbup:

SteinAJ
07-04-2004, 09:27
Dersom du blir en av de "heldige"* ;D, så blir du neppe stasjonert i Port Sudan, for dette har vært et rolig område i ganske mange år nå. Jeg tipper at Khartoum blir stasjoneringssted, eventuelt områdene lenger syd hvor de tross alt har hatt borgerkrig. Her har du noen ganske interessante former for undervannsliv, slik som malariamygg, nil-krokodiller og et rikholdig utvalg av ulike vannparasitter. ::)

Avstanden fra borgerkrigsområdene til Port Sudan er om lag 2000 kilometer. Foreslår derfor at du umiddelbart setter deg ned og forfatter en usedvanlig velbegrunnet permisjonssøknad slik at du kan møte oss i Port Sudan - sånn bare i tilfelle du skulle bli sendt sydover. 8)

"In the fight for a good cause there is no such thing as failure - only temporary delays of success" - Winston Churchill, 1942* :thumb: