PDA

View Full Version : Hjelp hjelp

Bernt
25-11-2002, 16:36
Som dere sikkert skjønner så er jeg fra sørlandet 8)
Men Det er ikke så mange som arrangerer dykkekurs her nede nå om vinteren, også har det seg slik at jeg vil gi min kjære ett dykkekurs i julegave ;D. Så derfor så lurte jeg på om det er noen som bor på sørlandet som kan hjelpe meg slik at min bedre halvdel kan få dykkesertifikat nå i vinter. ::)
på forhånd takk ;)

komodo dragon
25-11-2002, 17:38
For at vi skal gjøre jobben lettere hadde det jo vært fint å hvist hvor på Sørlandet dere befinner dere?

Må hun starte med kurset rundt jul ?

Hva med å kontakte det lokale dykkesentret der du bor da, så avklarer dere når det blir begynt med kurs igjen?

Vil det ta forlang tid?

Bernt
25-11-2002, 17:51
Jeg bor litt vest for kr.sand, og hun bor i kristiansand. jeg har ringt rundt, men det er ingen som har noe før i april, og det er jo litt lenge, hun vil også ta det så fort som mulig.
Så hadde håpt det var noen instr. her på forumet som bodde på sørlandet som kanskje kan hjelpe.

komodo dragon
01-12-2002, 05:40
Desverre så vet Jeg at det er flere enn dere, som sliter med det samme. De eneste mulighetene er reise til de største byene eller komme seg snarest utenlands. Desverre.

Lykke til.

thostr
01-12-2002, 08:51
Du får legge ved en ferie til Nordens Paris - Tromsø. Dykkersentret her http://www.dykkersentret.no/ har kurs i januar, og de har IMHO fantastisk dyktige instruktører. Må jo være ekstra stas å ha tatt kurset i arktis under mørketiden?

Oppdatering: på bakgrunn av senere erfaringer med Dykkersentret i Tromsø vil jeg ikke lengre anbefale dette sentret. Ta evt. kontakt for mer informasjon

komodo dragon
01-12-2002, 21:05
;)
Unskyld at jeg spør . men er der ingen instr. i nærheten av Kr.Sand , som kjører kurs i vinter ?
I såfall er dette bortimot det jeg definerer som dustete !

Vidar >:D

Men hvis intressen er lav for å holde kurs, så er det vel ikke dustete? Mange steder i Norge det er slikt på vinter'n (desverre).

Blue Note
01-12-2002, 23:42
Slapp av
Blue Note er her ;)

er på saken

komodo dragon
02-12-2002, 06:37
Tenk bare på en plass som Molde. Jeg kjenner en kammerat som har ventet og ringt to av stedets eneste dykkesenter. Den ene plassen sier de at de så å si har sluttet. Den innbyggerne kaller for den mest seriøse "Reitan" ...! De forteller han at han skal få beskjed når det skjer noe. Han har ventet i flere mnd. Dette er en skam spør du meg. Jeg fant den lokale dykkeklubben på nettet. Ba han om å kontakte "Molde dykkerklubb" de fortalte at Reitan er plasen som må kontaktes når det gjelder kurs. Og hos Reitan skjer det ingen ting før våren eller sommeren. Da Jeg var i Molde i Mai i år, var Jeg nettopp hos Reitan. Da skulle Jeg ha en ny mansjett til Tørrdrakta mi. Husker Jeg måtte vekke opp de i butikken og få de til å åpne sjappa. Jeg rista å hodet og gikk ut igjen. >:(

Arnold
02-12-2002, 10:04
Ta kontakt med Frederick Stensbye på Arendal Dykkersenter, tlf 37 02 76 30.

De har kurs!!

komodo dragon
02-12-2002, 14:36
;)

Det høres jo unektelig ut som om der er grunnlag for å starte en dykke - sjappe i Molde !

Vidar :D

Ja med det parsdis mulighetene. Til og med store etter spørsmål i fra turist senter ved Åndalsnes om sommeren folk som vil til Strømsholmen. men folk gidder ikke. Kirke kaffe og løkke fotball som gjelder i rosenes by ;D ;D ;D. Jeg har grått mange ganger over byen :'(

Bernt
02-12-2002, 16:03
Setter stor pris på at folk er så aktive når det gjelder det å få igang dykkerkurs. Men jeg skjønner jo også de sentrene som ikke arangerer kurs på vinteren, men det må da kunne gjøres unntak, synes dykkertilbudet her på sørlandet er så som så, det er jo lettere å få kjøpt en stridsvogn ;D enn en ordentlig dykkermaske uten å¨måtte kjøre en halv dag.
men, men, setter stor pris på at blue note ville hjelpe.

komodo dragon
02-12-2002, 16:33
Dette er jo kjempe flott å høre! Dette viste Jeg ikke. Har nå sendt mail til han det gjelder. Har bedt han om å ta kontakt snarest med Nemo.

Jeg gir tilbake melding så snart jeg vet noe!

OBS! Han har ringt!!!! Fikk beskjed om å ringe Lise på NEMO morgen. Så får vi bare se

komodo dragon
03-12-2002, 21:20
Hei igjen!

Vedkommende har meldt seg på liste og skal få beskjed nermere jul. Vi får se hva som skjer ;D

komodo dragon
06-01-2003, 23:06
Hvordan gikk det med de som letet etter dykkekurs?

Han Jeg kjenner i Molde, har ikke fått noe konkret svar enda. Bare att de skal ta kontakt.

Merkelig....

komodo dragon
08-03-2003, 22:59
Da begynner det endelig ett nytt dykkerkurs i Molde by.

Det tok kompisen min over 5 mnd., å vente på dette i hjembyen. Takke være Nemo er det mulig å få dykkelappen på ett så bra dykkested som Molde helt utrolig at noen fikk ut fingeren ;D

Kurset starter om en uke og går over 2 helger ;D ;D