PDA

View Full Version : Thailand (koh tao) 2002

JP
22-08-2002, 12:33
hei alle reiseglade.
en liten fortelling :D

jeg hadde 3 uker til rådighet og valgte thailand som reisemål. hadde vært der i 2 mnd i 98 og kjente landet som ett ok sted å reise i, litt kaotisk men organisert på en thaistyle måte. "same, same but different" billig er det, og du reiser aldri alene, bare følg lonely planet.
jeg valgte å bo 2 netter i bangkok og fant meg et rimelig sted like ved khao san road, stedet het My house og kostet 150 bath pr døgn. stedet hadde alt en ryggsekk turist trengte . reisebyrå internetcafe og øl
og det er lett å bli sittende, :-/ treffer mange spennende mennesker og varmen gjør deg veldig lat. :P

Koh tao.
jeg valgte å reise med nattbuss fra bangkok som kostet 450 bath inkl. ferge. jeg sparte en overnatting på hotel, men turen tok 15 timer. ???
vel fremme på kho tao ble alle på fergen møtt av representanter fra de ulike dykke sentrene og dem var det mange av 35 stykker totalt, og tilstanden var vel tilsvarende lik time-share selgerne på gran canaria. >:(
utrolig aggresive, provisjon provisjon og atter provisjon.
det står faktisk i lonely planet om problemer turister har opplevdt, men det gikk greit for mitt vedkommne,
jeg hadde allerede avtale med ett dykke senter (Coral gran divers) over internett. ;D
øyen var under utbygging slik at mange av veiene var vanskelig å kjøre på (kostet meg 5000bath, :-[ moped skade) ellers en flott øy som ikke er oppdaget av charter turisten slik som på ko samoi. og det går fint å være der uten å dykke. :-X

Dykking
personlig synes jeg at stedet er vel trangt, og for stor dykke aktivitet. slik at stedet er ikke å annbefale for de som har dykket andre steder i verden, men som nybegynner og eventuell kursing er stedet perfekt ;)
pga stor instruktør tetthet er det billig å ta dykke sertifikatet. ( som stingray beskrev i sitt innlegg)
jeg møtt 3 skotter som var i gang med divemasteren
og disse 3 hadde startet med owd og totalt kostet alle kursene inkl.opphold 40.000bath (7.500,-) billig !!
ellers en minnerik tur som frister for gjentagelse

mvh JP 8)