PDA

View Full Version : Klubb i Oslo

dirk
23-11-2002, 11:48
Hei !

Som ganske nyinnflyttet til tigerstaden, undres jeg på hvilken klubb som er den "rette" for meg ??

Vil helst ikke være medlem i en klubb full av "Cowboy-dykkere...."

Alle forslag mottas med stor takk ! :D

Enzo
24-11-2002, 11:10
På Dykkersport har de et dykkeforum.De er ute å dykker hver Lørdag.Dykkene ledes av dykkeledere fra forumet.Folk samles i butikken kl 10.Her blir du fort kjennt med andre dykkere. Hvis det er en tradisjonell dykkeklubb du søker kan jeg ikke hjelpe deg.På DS er det ikke cowboydykking :) Det er heller ikke støyende sjersantdivemastere som ruler miljøet,men en hyggelig voksen gjeng.
Velkommen til tigerstaden (det er ikke så farlig her!)

komodo dragon
27-11-2002, 04:35
De fleste dykkere som bor i denne byen velger VVS og brannvesen klubber, hvor de spiller Ludo til alarmen går. ;D ;D

ScubaBoy
28-11-2002, 15:02
Hydra Dykkesenter har også et Forum. Normalt går det tur hver onsdag kl 17.00 ( 1 dykk ) og hver søndag kl. 10.00 ( 2 dykk ).
Disse turene går med båt fra Drøbak.
I tillegg er det dykketur med Oslosfjordens beste dykkebåt (?) annenhver lørdag som går fra Rådhusbrygga.
Nå som det er vinter er det imidlertid redusert aktivitet. Dvls. annenhver lørdag og annenhver søndag.
Ring Hydra for mer info: 23232828

NB! Dette er fine turer som ikke har noe med Cowboy dykking å gjøre. Men, noen ganger kreves det at man minst har Advanced for å kunne bli med, f.eks. når vi skal på vrak.

dirk
29-11-2002, 10:56
Sertifiseringen for å bli med på turer skal nok bli det minste problemet..... Det jeg ønsker er et godt klubbmiljø og en god båt. Virker jo som om det har vært salg på kondemnerte livbåter til klubbene her i indre oslofjord !

Ikke bare dumt å investere litt kraftig i en skikkelig skøyte eller lignende.

Tarantino
29-11-2002, 13:09
Hei,

Det som er nevnt her er ikke klubber, men Forum. Naar det gjelder klubber saa er det nevnt endel paa hjemmesiden min, uten at jeg har faatt med meg alle.

Listen blir mer oppdatert naar jeg kommer hjem.

Mvh
Tarantino
Hin Muang

dirk
29-11-2002, 15:56
Fin side da ! Takk skal du ha !

komodo dragon
12-12-2002, 15:59
Jeg har ihvertfall fått meget godt inntrykk av PRO-DYKK ved Svestad brygge på Nesodden ;D