PDA

View Full Version : Strömstad dykcenter

DK Bends
05-08-2001, 00:22
Hej.
Vi vill varna för Strömstadsdykcenter. Under vårat besök den 27-29/7 blev vi
mycket besvikna. Personalen brydde sig inte om varken sina gäster, städning
eller säkerhet. När vi kom dit så blev vi inte incheckade, ingen visade oss
var vi skulle göra av våran utrustning. När vi bad om luft i våra flaskor så
fick vi skäll för att dom inte stod på rätt ställe. trots att vi hade ställt
dom under skylten tomma flaskor. Städning verkar vara ett okänt begrepp, det
var riktigt grisigt på centret, överfulla sopor smutsiga golv och smutsiga
toaletter, först när en gäst sade till på söndagen så började dom städa.
Personalen satt hellre och drack öl och flörtade med tjejer än att
presentera sig och bry sig om sina gäster. Säkerheten var under all kritik,
ingen tog våra namn i fall något skulle hända, det skrevs inte heller upp
några dykpar på båten, det enda som man sa var max 30m i 50min. Sen så
undrar vi om man hade första hjälpen och oxybox på båten.
Det enda positiva var på söndagen då vi fick en ny båtförare som
presenterade sig och tog hand om oss. Tack Mattias.
Vi kommer aldrig att åka dit igen, det finns så otroligt mycket bättre
dykcenter på västkusten, så åk till dom istället.
Mvh. Dk Bends

Lotta
29-08-2001, 21:51
Hei

Bra at noen tar opp dette.

Jeg har også hatt toøsvarende erfaringer med dem.

Hilsen
Lotta

cecca_i
12-10-2002, 17:17
æ var der i midten av desember i fjor,på en tur i dykkersport sin regi.skittent var det på sentret,men til og leve med,liksom.
vi var ute med båten to ganger lørdagen og to ganger søndagen.det var såå dålig vær,at man måtte bruke laaang tid på og få flaskesettet på seg,pga.bølger. :-[
da æ etter brifinga stod klar til og hoppe i vannet,fikk æ en mage følelse som sa nei,da hadde æ allerede sagt fra at bølgene var for store til at æ ville i vannet.men etter mye om og men sa æ ok første gangen.men tilslutt ga æ beskjed at di andre kunne dykke uten mæ.æ står over.
men da kunne vi bare kjøre 2 minutter lenger bort,så var det helt andre bølgeforhold.som sagt som gjort.
dykket blei bra det... :)
sentret kunne nok trengt sæ en opppussing og bedre tilrettlagt for utstyr o.l.plass har di nok av,men alt virker så halvfærdig.
men tar gjerne turen dit en gang til,med bedre vær :D

Yamarin
13-10-2002, 19:29
Har vært der en gang for å fylle luft, det gikk for så vidt greit nok, men jeg la merke til at han som fyllte ikke hadde så stor peiling, men la ingen større vekt på det da jeg var ganske fersk på den tiden (2 år++ siden).

Hadde for så vidt egen båt og båtfører (onkel er kjekk å ha ;D ) så fikk ikke stiftet bekjentskap med noe dårlig dykeledelse og sikkerhet, kanskje like bra?

trodde ellers at de var ganske profesjonelle der, har de byttet ut personale eller noe?

hansen
14-10-2002, 09:06
Har også vært i Strømstad, og vil helst slippe å dykke der i fremtiden. Prøv heller OXYGEN i Lysekil, 1 time lenger syd. Helproffe, god sikkerhet, rent og pent, billig og med fantastiske dykkesteder.

www.dykilysekil.nu
;D

gard
14-10-2002, 19:42
Helt uenig...

OSI dykking har en rimelig årviss tur til Strømstad hver vår. Og vi har alltid blitt tatt godt vare på. Sikkerheten har stått i høysetet og vi har ikke lidt noen overlast.
Navn har blitt registrert og buddypar notert ned!

Kanskje ting har litt med kundene å gjøre også??

gt

torarild
14-10-2002, 20:20
Bor i Sarpsborg, og dykker relativt mye med Strømstad D.S. Med det mener jeg + 15 dykk. Har gode erfaringer med dykking og arr. rundt dette.

Har alderi overnattet, men føler at den generelle hygenen er tilfredstillende.

Det er en uformell tone på senteret, der alle ressurser er tilgjengelige. Ingenting er innlåst eller gjemt.

Kompressoren er av høy kvalitet, - likeså båten.

Den øvrige sikkerheten vedr. dykkingen blir ivaretatt, men føler også at det er dykkerenes eget ansvar å se etter sin egen sikkerhet.

Kan bekrefte at senteret har mange tilbakevendede kunder.

hls
tor arild olsen

Bertram
02-11-2002, 20:17
??? ;D vi fra Drammen Dykkerklubb har vært der to ganger i år, og har til sammen mer en 100 dykk med senteret. Vi har bare positive tanker rundt senteret, og Jonny som driver stedet står fram som en kjernekar. Vi har ingen ting negativt å si om senteret hverken når det gjelder sikkerhet eller planlegging. Rengjøringen har vært bra selv med helt fullt senter. Noe opp-pussing kunne med fordel vært utført, men vi liker oss godt på senteret og har ingen betenkeligheter med å komme tilbake til våren. :)

DagD
25-11-2002, 15:13
Her er det tydeligvis delte meninger om hva som er bra, eller så blir ikke alle gjestene like godt ivaretatt.

Vi var der på klubbtur nylig, og denne beskrivelsen er ganske dekkende:
Vi vill varna för Strömstadsdykcenter. Under vårat besök den 27-29/7 blev vi mycket besvikna. Personalen brydde sig inte om varken sina gäster, städning eller säkerhet...

Riktignok var båt og kompressor av bra standard, og selve lokalene OK, om enn litt slitt, men det manglet mye på servicen. Betjening/båtfører (en og samme person) virket mutt og lite tjenestevillig.
Vi ble møtt med et dårlig inntrykk med en gang da vi kom. Det var iskaldt på kjøkkenet og i spiserommet, dels pga defekte ovner og dels et vindu som ikke kunne lukkes (pga skjøteledning i vunduskarmen for strøm til båten!!!) Renholdet var til å leve med, men heller ikke mer...

Dykkeledelsen vil jeg beskrive på samme måte som "DK Bends":
Säkerheten var under all kritik, ingen tog våra namn i fall något skulle hända, det skrevs inte heller upp några dykpar på båten, det enda som man sa var max 30m i 50min. Sen så undrar vi om man hade första hjälpen och oxybox på båten.

Vi fikk inntrykk av at vi hadde lov til å være der og bli med båten ut for å dykke, men ikke plage betjeningen. Da vi spurte om å utsette dykk nr 2 på lørdagen et par timer (det var bare vi som var der), fikk vi nei og beskjed om at kveldsdykk kostet 250 ekstra pr snute (+ luft kr 50).

Vi droppet siste dykket på søndag og reiste hjem en erfaring rikere.
Vi kommer aldrig att åka dit igen, det finns så otroligt mycket bättre dykcenter på västkusten, så åk till dom istället.
Og vi vil heretter holde oss til den norske vestkysten hvor de ivaretar gjestene på en helt annen og bedre måte.

komodo dragon
25-11-2002, 15:57
Synes det er kommet så masse negativt derfra nå. Søstern har fortalt meg at Strømstad, er en fin plass å dykke ved. Men hun har aldri benyttet noe senter. Så Jeg vil nok gjøre det samme Jeg også, hvis Jeg er på dykkefronten der. ;D

vthise
26-11-2002, 18:09
Hei igjen.

Dere har ihvertfall klart å få kontakt med senteret. Jeg har sendt e-poster, lagt igjen beskjeder på telefonsvareren og sendt fakser uten at noen har tatt kontakt. Har således avskrevet senteret som totalt useriøst.

mvh,

Vegard

Bertram
28-12-2002, 17:13
:(Trist du ikke får svar. Vet Johnny er bortreist en periode på vinteren, så det har kanskje noe med dette å gjøre. Forsøk å få til noe dykking der, masser av liv og flott terreng. :D

Bobla
30-12-2002, 14:56
Jeg har også vært der og var litt betenkt første gangen ???, men var ellers veldig fornøyd med dykkingen. Har inntrykk av at renhold og standard ikke er førsteprioritering på de dykkesenterene jeg har vært på.
Synes også at Johnny var veldig hyggelig og tok seg greit av gjestene. ;)