PDA

View Full Version : Kjøp og salg.

Elmek
16-11-2002, 18:45
Hei!
Kjøpte ventil settet til PetterNorstøm under tråden http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?board=7;action=display;threadid=742

Her averterer han en TX50/DS4, Men når jeg får det så viser det seg å vere Standard 1'st trinn med en TX40.

Hadde jeg hentet det selv så hadde jeg sett det med en gang, jeg var så dum at jeg sendte kroner med min mor som bor i de traktene og hunn viste jo selvfølgelig ikke opp ned på dette.

Mitt spørsmål hva hadde Dere følt når man blir snytt på denne måten ??? >:( >:(

ViLar
16-11-2002, 18:51
Helt forkastelig selvfølgelig >:( >:(

Men når det er sakt, må jeg jo bare si at jeg aldri hadde tatt sjansen på å sende min mor på shopping av dykkerutstyr... Der er hun ikke grønn engang.. ;D

Man må bare innse at det er mange rare dyr i arken - og noen eier ikke skamvett når det gjeler å snyte folk.. (f.eks. tror jeg jeg ville vurdert et pseudonym på dykkesiden dersom jeg skulle legge inn en fake salgsannonse....)

Fy skamme seg!!! >:D

Diver_DAD
16-11-2002, 20:15
Jeg hadde vel blitt "litt" missfornøyd :'(

Så er jeg jo litt enkel så -tlf terror -spam mail etc ville kanskje ha gjort dagen minn litt lysere ;)

komodo dragon
16-11-2002, 21:09
Syns han skal kontakte deg snarest og forklare seg. Hvis han ikke gjør opp for seg burde han kastes ut her i fra som medlem. Og bannlyses for all fremtid.

Elmek
17-11-2002, 00:18
Han har tatt kontakt og dette er hva jeg fikk som svar:

Men - det er ikke standard Apeks 40. trinn - Hele settet er jo det Nitrox-rensede som jeg averterte! Da jeg kontaktet dykkesenteret jeg kjøpte det av - fikk jeg henvisning til Apeks` hjemmeside og skulle kun "kopiere" fra adressen jeg fikk, som også står på hjemmesiden!

Jeg beklager hvis det ikke svarer til forventningene...,men jeg tror nok ALLIKEVEL du har gjort et meget godt kjøp!!!

Petter

Dette er et standard 1'st trinn med et heltordinæret 2'n trinn.
Han skal ha rett i at ventilsettet er pent behandlet :-)
Men alikevel bør man vel vite hva man selger >:(

snill_ulv
17-11-2002, 01:36
Ville nok ikke godtatt et slikt kjøp.
Burde i hvert fall tilby en skikkelig kompensasjon for å ha avertert for feil vare..

JET
17-11-2002, 13:01
[Her averterer han en TX50/DS4, Men når jeg får det så viser det seg å vere Standard 1'st trinn med en TX40.

Mitt spørsmål hva hadde Dere følt når man blir snytt på denne måten ??? >:( >:(

Hvis du har fått en annen vare enn hva han averterte, så synes jeg det er helt på tryne.. Men jeg går ut i fra at du tok det opp med selgeren, før du hang ham ut i forumet ?

jet

snill_ulv
17-11-2002, 13:51
Rent juridisk er du nok sannsynligvis ikke bundet av salget. Særlig hvis det allerede før moren din betalte for ventilene var enighet om hvor mye du skulle gi for dem, og hvilken type ventil det var snakk om..

snill_ulv
17-11-2002, 13:52
Følger av avtaleloven § 30, og i hvert fall av avtaleloven § 33.

Fish
17-11-2002, 14:35
:-X

Man skal ikke dømme noen før alle fakta er på bordet, men må si meg enig med uttalelsen til Ur og de lovhenvisningene som blir oppgitt. Hvis man kjøper en vare ut ifra dets beskrivelse i annonse/markedsføring og ikke får det man trodde/gikk ut ifra, skal det enten ytes en kompensasjon, eller i verste fall kunne heve kjøpet. Man må spørre seg som kjøper om man ville ha kjøpt varen til samme pris eller i det hele tatt, hvis man hadde hatt den kunnskapen man har i dag.

Elmek
17-11-2002, 15:28
Jeg har vert i kontakt med selgeren før jeg postet her i forumet.

Jeg ble mildt sagt forbannet over svaret som jeg fikk. (se tidligere inlegg)

Hva ville Dere betalt for en TX40 ???
Bare så det er sagt fik prutet settet ned til 1750,- og det måtte hentes i Askim eller betale porto. Så prisen skal jeg ikke klage på.
Heller ikke tilstanden på settet.
Men det var ikke det jeg leverte bud på. for det var en TX50/DS4
Men jeg får vel prøve å selge det videre. Men da som TX40 :P

DKD
17-11-2002, 16:12
Du har jo betlat for noe annet enn hva du har fått. Da bør det ikke være noen diskusjon om å få hevet kjøpet. Det er jo greit å få navn og adresse på selgeren ut på forumet, så ikke vi andre handler fra samme person.

Offentlig svarteliste !!

/DKD

Elmek
17-11-2002, 18:01
Navnet er :
Petter Norstroem
www.norstroem.tk : www.xmachina.nu
ph: 0045 22407754
adr: Mathildevej 9, 3th. 2000 Frederiksberg.
Denmark

Det er 1'st gang jeg er blitt snytt på web handel.
Alle har ellers alle tiders å handle med.

JET
17-11-2002, 19:43
Det er 1'st gang jeg er blitt snytt på web handel.
Alle har ellers alle tiders å handle med.

All utdannelse koster..., så hvis du ikke orker å krangle med selgeren, sett det på kontoen for opplæring og så har vi alle lært hvem vi skal styre unna.. :-\

jet

komodo dragon
17-11-2002, 21:24
Jeg synes det hadde vært fint hvis det var mulig å gi karakterer til de man handler hos. Hvis ikke dette byr på mye arbeid og uryddighet. Ja så kan alle de som skal handle, lese om selgeren er (like) seriøs (som JET) ;)

QXL... har en flott måte som de bruker. Savner en slik her, om det lar seg gjøre å lage lignende eller ikke!!

Elmek
18-11-2002, 19:36
Jeg tar det på tabbe kontoen ::)

Ingen grunn te å henge med nepa for det, Man lærer vel på den harde veien :P

Man har da humør så en går videre, Tok den dykke tur på Lørdag og da var alle sorger glemt. :D

Koz Dere videre med vinterbading Dere også ;D

ViLar
18-11-2002, 19:47
Bra for deg Elmek - en ødelegger bare for seg selv med å være langsint! ;)

Jeg hadde et dykk i motstrøm ! i går, masse "padling" og mange STORE krabber. Alltid morsomt med ett dykk. Er det ikke slik at det ikke er noe mat i krabbene om høsten, selv om de er store?? Vi tok i alle fall ikke med noen opp...

Triton
19-11-2002, 08:24
Omvendt!
Det er om våren krabbene er tomme - forda har de ikke spist siden høsten (Ikke så mye ihvertfall).

Laffen
19-11-2002, 12:14
Bra for deg Elmek - en ødelegger bare for seg selv med å være langsint! ;)

Jeg hadde et dykk i motstrøm ! i går, masse "padling" og mange STORE krabber. Alltid morsomt med ett dykk. Er det ikke slik at det ikke er noe mat i krabbene om høsten, selv om de er store?? Vi tok i alle fall ikke med noen opp...

Sjekk krabbene: Er de "gulaktig" i leddene da er det bra med mat i de ;)