PDA

View Full Version : Vinterdykk

Actinia
16-11-2002, 16:46
30 meter sikt, klaser med o-skjell, trollhummer, brosme, uer-unger, sjøstjerner, kråkeboller, krabber, tang, torsk, sjønellik, sjøanemoner, maneter, -1 grad i lufta, 6 i vannet..

Dykking (i Finnmark) er herlig dere!

Diver_DAD
16-11-2002, 20:18
Sikker på at det ikke er Nordland du beskriver ?
Det minner mye om mitt forige dykk på Herman Künne i Bjerkvik ;D

komodo dragon
16-11-2002, 20:58
Det man skroter over er vel det man har skrevet feil :)

Bruk svart tusj neste gang Actinia.

Nei da jeg legger meg helt falt, og det har flyprisene opp ditt så smått begynt å gjøre også.

Triton
19-11-2002, 09:44
Ja det er det!

Et dagdykk i 24 grader med 30 meter sikt, og en iskald pilsner på stranda etterpå. ;)

Arnt_Marius
19-11-2002, 15:19
Sikt så langt øye kan se, vrakdykking i særklasse! Og kjempevær!
Stokkøya ja! =)

Vegardso
19-11-2002, 16:34
Sikt så langt øye kan se, vrakdykking i særklasse! Og kjempevær!
Stokkøya ja! =)

Det er rene mobbinga å skrive slikt! :( :(
Jeg sitter nå i Stiftstaden og og ser for meg Treff i kanonbra sikt. Var der sist for en måneds tid siden, og det er bare et kongevrak.

Arnt_Marius
19-11-2002, 17:15
Jepp! Jeg var der sist i helga, så berget på begge sidene av vraket! Kort og godt kjempesikt! Om du eller noen andre tenker dere til stokkøya, ja så kan jeg være behjelpelig båte som båtfører, buddy og kompressor mann!! =)

Nå setter jeg snart mine føtter på D/S Lita, for og se om kongesikten fortsatt holder seg =) Nattdykk på stokkøya rocks! Bra man bor et laaangt steinkast unna vrakkirkegården =)

Vegardso
19-11-2002, 17:53
Jepp! Jeg var der sist i helga, så berget på begge sidene av vraket! Kort og godt kjempesikt! Om du eller noen andre tenker dere til stokkøya, ja så kan jeg være behjelpelig båte som båtfører, buddy og kompressor mann!! =)

Nå setter jeg snart mine føtter på D/S Lita, for og se om kongesikten fortsatt holder seg =) Nattdykk på stokkøya rocks! Bra man bor et laaangt steinkast unna vrakkirkegården =)

Kan vel bare misunne deg bosted når det gjelder vrakdykk,ja. Var på Lita samme dagen som Treff, og det var for så vidt OK, men Treff overgår jo det meste da. ;D
Takker for tilbudet når det gjelder dykking etc i området. Stort sett har vi da med egen båt og kompressor, men hvis det passer seg slik, skal du ikke se bort fra at du får en henvendelse senere.

Arnt_Marius
19-11-2002, 22:54
Treff/Ostmark overgår mye, helt klart, det er mye og se på, mye stål og granater der! Og safe og penetrere! Men det er jo forsåvidt M/S Moi også, men Lita begynner og få det, + at den er ganske "plukket" men nå må man ikke glemme at maskintelegrafen av lita, først ble plukket opp i fjor sommer, siden ingen hadde funnet veien dit før, måtte jo "rydde" vei, mye som hindret nedgangen!
Og på treff er det jo dykkere som har funnet plasser i vraket, der det åpenbart ikke har vært folk før! Foreligger jo bilder av maskapet på treff, i ubåthangaren i trondheim under krigen! Funnet i skapene på en av lugarene! mMmMm!!! =)