PDA

View Full Version : Julegave til en dykkersønn

Rolf
07-11-2001, 20:41
Hei

Jeg har en sønn som nettopp har tatt "dykkerlappen".

Er det noen som kan tipse meg om hva jeg kan gi ham til jul av dykkerutstyr?

Har dere noengang fått en eller annen dykkedings eller noe dykkerutstyr som dere ble glade for?

Er det noe som er "bankers" å kjøpe?

Hilsen

Dykkefar

Pål
08-11-2001, 09:37
Hvilken prisklasse tenker du på?

Har sønnen din kjøpt seg komplett utstyr ennå?

I alle fall kan jeg tipse om:

* Videregående kurs
* Dykkelykt
* Kompass

mvh

Pål

komodo dragon
01-11-2002, 19:09
Hva med Boka" Dyreliv i havet" ?

Dette er en håndbok i Norsk marin fauna. Kan anbefales på det sterkeste til din sønn. Boka har 1000 bilder og kan fortelle svært mye om dyrelivet i havet. bildene er helt enorme.

Boka er skrevet av Frank Emil Moen og Erling Svensen. Gitt ut på "Kom forlag" http://www.marinbi.com

Et must for alle Norske dykkere og nesten dykkere :)

moped
01-11-2002, 19:20
Har du god råd? Ta ham med deg til Øst-Finnmark, så skal han få prøve førsteklasses dykking med kongekrabbe!

Tarantino
01-11-2002, 20:04
Unnskyld meg, men personen stilte spm'et for over ett år siden... Eller det det bare datoen på hans maskin som er helt borti natta?

Pompel
01-11-2002, 23:51
Kjøp sikkerhetsutstyr som normalt ikke blir prioritert så høyt... Eksempel på dette er blinker til å bruke under nattdykk eller signalgiver for å tilkalle oppmerksomhet. Kjekke ting som øker din sønn vil ha nytte av og som helt klart tjener en fornuftig hensikt. Pris tja 5-600 må du nok gi, men det er verd det. Han blir helt sikkert fornøyd.

Arne K.

ViLar
01-11-2002, 23:56
Unnskyld meg, men personen stilte spm'et for over ett år siden... Eller det det bare datoen på hans maskin som er helt borti natta?

nup - det er ikke datoen som er feil her nei. Denne pappaen har spekulert i ett år nå på hva han skal kjøpe sønnen...
Nå kan det vel være på tide med et videregående kurs evt. oppfriskningskurs ;D ;D

DKD
02-11-2002, 00:24
Kanskje et rescue kurs ville være på sin plass.

Siden dette antagelig vis er en gammel tråd, vil jeg likevel komme med et forslag; Kjøp undervanns skuter. Det blir nok sønnen glad for (det nevnes jo aldri noe beløp)!

PS Pappa, håper du ble glad for PC'n med Internett jeg installerte og satte opp til deg ;D

/DKD

oletrud
21-06-2004, 23:10
Tiden går, og nå er det vel på tide å gi sønnen din et DM kurs, så slipper du unna med halvparten av ukepengene :)

Ellers bør du nå kjøpe en UV-Scooter, hvis han ikke fikk det til julen 2002 da.

-ØL