PDA

View Full Version : Adv. Nitroxkurs

Barents_Explorer
11-02-2004, 21:34
16 - 21 Mars avholdes det Adv. Nitroxkurs !
Det vil i løpet av kort tid komme informasjon på www.barentsexplorer.no (http://www.barentsexplorer.no) om dette, følg med !

Data og telefonsystem er nede for tiden, så eneste mulighet for kontakt fremover til dette er i orden er per mob : 90580303
Ellers kan jeg lese mail, men ikke sende svar !

Jostein B.
Barents Explorer

dymo
12-02-2004, 00:07
hei Jos

bra tilltak

send meg info når mer er på plass

erik

Barents_Explorer
26-02-2004, 16:42
Det er ennå plasser igjen på kurset. Det vil bli avholdt infomøte med utstyrsprat og utdeling av studiemateriell Mandag 1/3-04 kl 1800 i våre lokaler.

Ellers ligger det en del info på mine sider :

www.barentsexplorer.no (http://www.barentsexplorer.no)

Mvh

Jostein B.
Barents Explorer

scu_bi_2
26-02-2004, 17:00
Hei, støtter godt tiltak, dette er et kurs jeg har lyst til å ta i år, men det blir ikke denne runden...

Men ett spørsmål: Ser i krav til utstyr at dere krever minimum 23 liter oppdrift på vinge.

Dette ekskluderer Explorer 40 som mange anbefaler som perfekt til 2x10, dobbelsettkravet for kurset. Heller ikke den eneste dobbelsettvingen til populære DTD fyller kravet, selv om den er nærmere (Stream 22).

Er ikke meningen å starte en større debatt om dette, bare lurte på hvor "absolutt" dette kravet er, og om det er et IANTD krav? - ettersom jeg har planer om å ta IANTD Advanced Nitrox (men sannsynligvis ikke før til høsten) og høyst sannsynlig ville ønsket å stille i 2x10l med Explorer 40.

:-) Arne

Nightdiver
26-02-2004, 17:06
Jeg har meldt meg på. Kom igjen 8)

Barents_Explorer
26-02-2004, 17:08
Dette er en liten feil fra min side, men samtidig er det også riktig.
Det var ikke meningen å virke så konsekvent som det virker. Årsaken til dette kravet på 23 liter er egen erfaring. Kravet er veiledende, og jeg ser nok at jeg kanskje bør forandre det !
Det har på meg virket slik at flere soom har hatt en 40lbs vinge har hatt problemer med 2x10 og stage, lykter mm.
De har faktisk hatt en del problemer med å flyte "høyt" nok i vannet.
Ingen med lbs40 vinge vil bli nektet å delta på kurset !
Men jeg skal forandre teksten litt slik at det ikke virker for ekskluderende :-)

Mvh
Jostein B.
Barents Explorer

Barents_Explorer
26-02-2004, 17:26
Sånn, da er infoen redigert ! Jeg håper det er bedre nå ;)

Mvh

Jostein B.
Barents Explorer

Nightdiver
02-03-2004, 13:16
Jeg vil takke Jostein for en veldig fin intro til kurset og forklaring på oppsettet som skal brukes på kurset. Jeg anbefaler varmt andre å bli med på dette. Jeg trenger flere deltagerbuddyer for å få maksimalt ut av kurset. Meld dere på ;D

GHK
02-03-2004, 20:51
Det har på meg virket slik at flere soom har hatt en 40lbs vinge har hatt problemer med 2x10 og stage, lykter mm.
De har faktisk hatt en del problemer med å flyte "høyt" nok i vannet.
:-)

Flyter de ikke høyt nok med 40lbs er de feil avveiet. Jeg dykker med 2*12 og 2*10 med en 40 vinge og flyter som en kork selv med både lykt og decoflasker. Men riggen flyter ikke nævneverdig om du tar den av i overflaten med bly og alt .

scu_bi_2
18-03-2004, 19:14
Hei, håper det kommer en rapport fra kurset fra noen av deltakerne.

:-) Arne