PDA

View Full Version : Hvor i Norge kommer vi fra?

Oystein
15-11-2002, 15:34
For å finne ut hvor i Norge vi befinner oss, tenkte jeg at en avstemming kunne være en fin måte å finne dette ut på.

har forsøkt etter beste evne å dele landet opp i logiske dykkeområder...

komodo dragon
15-11-2002, 15:48
Født på Vestlandet. Bodd i Vesterålen. Militæret Ved Porsangerfjorden (hilser alle flotte mennesker i Hammerfest).
Bor i Oslo sentrum. Gift med prinsesse i fra Bali. Vanker over hele verden. Trives best undervann.......!

DKD
15-11-2002, 15:56
[quote=Oystein

[hr]
Jeg ser i profilen din at du er fra Bærum, ja. Har du vert i andre deler av landet?

Vel, vi i Midt-Norge bruker å kalle N-T, S-T og M&R for MidtNorge...

/DKD

CatMan
15-11-2002, 16:02
GP gutt komodo dragon??

Selv er jeg fra Sandefjord

Oystein
15-11-2002, 16:06
[quote=Oystein

[hr]
Jeg ser i profilen din at du er fra Bærum, ja. Har du vert i andre deler av landet?

Vel, vi i Midt-Norge bruker å kalle N-T, S-T og M&R for MidtNorge...

/DKD

Er opprinnelig fra Molde selv. Flyttet til Østalndet for 13 år siden. Jeg tror at om jeg hadde delt Norge i 2, så hadde det kommet innvendinger mot dette... :P

Arnt_Marius
15-11-2002, 16:07
Her er det trøndergutt!! =)

Trønderbataljon vettu!! =)

Og for alle andre som sliter litt, vanskelig på jobben? tjener du for mye? Flytt til trøndelag, og kjøp deg en avsidesliggende gård, eller et naust ved sjøen! =) hehe!

DKD
15-11-2002, 16:20
[quote=Oystein
Er opprinnelig fra Molde selv. Flyttet til Østalndet for 13 år siden. Jeg tror at om jeg hadde delt Norge i 2, så hadde det kommet innvendinger mot dette... :P

Finner det da enda mer merkelig at du foretar inndelingen du gjør. Men men, det går jo ikke å gjøre alle til lags.

Det skulle vel ikke være noe tvil hvor jeg holder til i landet :D

/DKD

komodo dragon
15-11-2002, 17:09
"catman"
GP ja! det var rett før krigen, da de hadde Stridsvogn der oppe-91. Kavalrist (ingen hest).

"Oystein"
Hvor i Molde kommer du i fra da?

"DKD"
vel når du stikker av i fra puben før Kl.20 00 så er det jaggu ikke godt å si hvor du hører hjemme ;)

Actinia
15-11-2002, 18:14
(hilser alle flotte mennesker i Hammerfest).

finnes det flere Hammerfest da? Vi Altaværinger ser stort sett ingenting flott med verken Hammerfest eller dens innbyggere..

DKD
15-11-2002, 19:17
[quote=komodo dragon
"DKD"
vel når du stikker av i fra puben før Kl.20 00 så er det jaggu ikke godt å si hvor du hører hjemme ;)

Stikke og stikke, jo da, jeg måtte dessverre avsted på en gratis helaften på byen -> Avsluttning av prosjektet jeg har jobbet med de siste 2 årene.

Det skal sies, at når jeg våknet dagen derpå, burde jeg kanskje heller ha blitt på UV-Pub'en sammen med dere.

Men men, for å gjøre det godt igjen; skal vi prøve en gang til. Jeg skal nedover på mandag og har tid på ettermiddagen ;D Anyone ?

/DKD

Tassax
15-11-2002, 20:17
Vi Altaværinger ser stort sett ingenting flott med verken Hammerfest eller dens innbyggere..

Og ellers i fylket (les: utenfor H.fest og Alta) ser stort sett ingenting flott med hverken Alta eller dens innbyggere. Skulle tro Altaværingene hadde nok med seg selv. (hvor er sentrum i Alta....... ehhhh....... nei...... finnes 4 (eller var det 5??) steder som kalles "sentrum"...)
kaster ikke stein når en sitter i glasshus ;D ;D

[hr]

Videre......
Tittelen på temaet er hvor vi kommer fra, og teksten vil vite hvor vi befinner oss. (en smule tvetydig for ganske mange vil jeg tro)

Actinia
15-11-2002, 20:29
Og ellers i fylket (les: utenfor H.fest og Alta) ser stort sett ingenting flott med hverken Alta eller dens innbyggere. Skulle tro Altaværingene hadde nok med seg selv. (hvor er sentrum i Alta....... ehhhh....... nei...... finnes 4 (eller var det 5??) steder som kalles "sentrum"...)
kaster ikke stein når en sitter i glasshus ;D ;D

Vel, du har rett, men jeg sier ikke at jeg er så særlig stolt av byen min.. men.. klart vi har mange sentrum.. (; Elvebakken sentrum, Bossekop sentrum, Alta sentrum(bedre kjent som city) osv.. (;
Man må ikke være dum/pen/smart/stygg/tynn/etc selv for å kunne vite at andre er det..

Tassax
15-11-2002, 20:43
Ble helt på siden av det som var tema, men jeg klarte ikke å dy meg Actinia ;)

Actinia
15-11-2002, 20:54
Ble helt på siden av det som var tema, men jeg klarte ikke å dy meg Actinia ;)

Helt greit, du (:

hansi
15-11-2002, 23:29
Hallo allesammen..

Jeg er fra Hammerfest, og ikke nok med det!

Æ syns det e greit og være i ALTA, med alle de greie folka som bor der...

PS: Ikke fordomsfull

Elmek
16-11-2002, 01:27
Heisann!
Jeg er født i Telemark, oppholdt meg i Indre Enfold(Østfold)
Men fløtta te bake te Telemark og her er jeg blitt værende.
Holder nå til i Skien og trives med det foreløpig :-)

Er det andre her i forumet som holder til i Grenlands traktene ???

snill_ulv
16-11-2002, 10:28
Kommer fra Rogaland, men er nå i Bergen pga studier..
Klager ikke.. dykkingen her er jo svært bra den.

Oystein
16-11-2002, 16:16
Det er tydelig at slike undersøkelser får frem patriotismen i oss.

DKD: Greit nok at du ønsker en annen inndeling på M-R/N-T/S-T (Midt Norge), men det er min poll - Jeg bestemmer..... Ha!

Jeg er forresten fra Kleive (2 mil i retning Latvia fra Molde)

Og for alle dere som lurer på hva dere skal svare; "Mener han der jeg kommer fra opprinnelig, eller der jeg har postadresse idag?" - Velg selv hvor du ønsker å oppholde deg...

Min mening var å kartlegge alles whereabouts idag, med tanke på de mange treffene som planlegges arrangert i dette forumet.

errem
16-11-2002, 18:58
RUNDE ;D ;D ;D ;D ;D ;D

SPEEDY6
16-11-2002, 19:42
Bergen så klart.....Kor ellars ;D ;D ;D ;D

Laffen
16-11-2002, 21:38
Eg e Askøystril, men menger meg med både bergensere og arnastriler i klubben vår (Spiro)

DKD
17-11-2002, 01:07
[quote=Oystein
DKD: Greit nok at du ønsker en annen inndeling på M-R/N-T/S-T (Midt Norge), men det er min poll - Jeg bestemmer..... Ha!

Trøndelgag er trøndelag, mere er det ikke å si om den saken, så får _du_ mene hva du vil. Grensene kan man uansett ikke tøye.

/DKD

JET
17-11-2002, 13:22
Til Finnmarkingene: Jeg prøvde å nå Hammerfest med bil en gang..men den stopped ved Skadi... tror dere jeg var grinete da ?

Ellers er jeg Fana-stril.

jet

hansi
17-11-2002, 13:39
:D
Hva var det som stoppet deg JET?
Hadde veien bare stukket av, eller var det bare det velkjente problemet med igjenføkne veier vinterstid?

Actinia
17-11-2002, 14:51
Til Finnmarkingene: Jeg prøvde å nå Hammerfest med bil en gang..men den stopped ved Skadi... tror dere jeg var grinete da ?

det er bare ikke meningen at man skal til Hammerfest (;

JET
17-11-2002, 19:27
:D
Hva var det som stoppet deg JET?
Hadde veien bare stukket av, eller var det bare det velkjente problemet med igjenføkne veier vinterstid?

2 hjulstrekk og piggfrie dekk hører hjemme lenger syd 8)

Oystein
21-11-2002, 16:59
Synes det var faa dykkeret fra soerlandet her... Burde forsaavidt ha vaert et bra utgangspunkt for dykking hvis man kommer fra landsdelen med sommer som varemerke.

Ellers kan vi vel si at det er ganske jevnt fordelt.

Berserk_Steele
21-11-2002, 17:06
Født og oppvokst i Mo I Rana, har nå bodd 15år i Fredrikstad.

Ståle

Oystein
21-11-2002, 17:09
nei_nei_ape.gif

Fint og forklarende filnavn...

sjøanemonica
21-11-2002, 17:28
Bergenser her også :D :D :D :D :D

SøtSild
16-12-2002, 07:10
Eg e Askøystril, men menger meg med både bergensere og arnastriler i klubben vår (Spiro)

Og jeg skal love deg at vi sliter..... ;D

moped
16-12-2002, 08:33
Æ syns det e greit og være i ALTA, med alle de greie folka som bor der...

PS: Ikke fordomsfull

Bare full..? ;)

toppskarv
16-12-2002, 10:22
fra sandnessjøen
hadde et bra dykk i går. hadde med en osloenser på kammskjeldykk .han ble over rasket over mengdene av skjellene vi fant (200/300stk)
bra sikt 30-50 meter ;D ;D ;D ;D ;D

Darth
16-12-2002, 15:47
Molde :D

Newfarm
16-12-2002, 19:09
Midsund utenfor Molde....... :) :) :)

johnen
17-12-2002, 13:08
vanylven som ligger ved siden av stadt ;D

Fish
17-12-2002, 15:02
;D ;D

Nord- Trøndelag er plassen.....Steinkjer nærmere bestemt.