PDA

View Full Version : Bladet Dykking

DKD
15-11-2002, 00:50
Just 4 fun ;D

/DKD

Tarantino
15-11-2002, 01:18
Har kun lest det 2 eller 3 ganger men har likevel inntrykk av at det er litt amatørmessig skrevet.

I tillegg syntes jeg "testene" er for dårlige. De ramser bare opp det produsentene/importørene opplyser. Hva med å komme med anbefalinger? Det er derfor vi leser tester. Produsentens info får vi i rikelig mon på deres hjemmesider!

Actinia
15-11-2002, 01:47
Blir litt tynt når de har flere sider med Donald Duck fordi de ikke har noe å skrive om selv... Må si at jeg får mer ut av forumet her enn jeg får av Dykking..

komodo dragon
15-11-2002, 06:46
Liker å lese reise innleggene ;D

Ellers så rapper Jeg heller disse bladene som søster'n får tilsendt i posten i fra PADI. Enda en grunn til å bli Dive Master :D

Thomas Torjusen
15-11-2002, 08:17
Ellers så rapper Jeg heller disse bladene som søster'n får tilsendt i posten i fra PADI. Enda en grunn til å bli Dive Master :D

Trodde Padi hadde avsluttet samarbedet med Dykking. Tidligere fikk alla DMer og Instruktører Dykking som en del av den årlige Padi lisensen. Nå tror jeg at man bare får Padi sitt eget medlemsblad. Undersea Journal tror jeg det heter, men det var kanskje det du mente?

/Thomas

JET
15-11-2002, 09:31
Har nesten alle utgavene fra 95 og frem til avtalen med Padi
gikk ut. Da prøvde jeg å bestille via NDF men jeg hørte aldri noe mere... Så da ga jeg f..... Men bladet var ganske kjekt det.

jet

Divegirl
15-11-2002, 09:56
Da prøvde jeg å bestille via NDF men jeg hørte aldri noe mere...

jet

Hm, jeg trodde ikke det gikk an å bestille bladet gjennom NDF. Det tilbudet NDF har arbeidet seg frem til for sine medlemmer fungerer slik jeg har forstått det ved at man bestiller via Dykking, men at klubben har fått et passord e.l. som man oppgir slik at Dykking vet man skal ha reduksjon i pris fodi man er NDF-medlem.

Stemmer det?

Noen ganger er det ålreit med storkundefordeler...... :)

Divegirl

essanos
15-11-2002, 10:40
Det første jeg leser når jeg får bladet Dykking i postkassen er artikkelen "Hva gikk galt". Forøvrig synes jeg innslagene om dykkesteder i inn- og utland er givende og fin lesing. Som nevnt tidligere her er utstyrsartikkelene lite å rope hurra for. Ren oppramsing av produkter er lite givende. Jeg ønsker mer tester med ris og ros og subjektive konklusjoner. Er de kanskje redd for å tråkke ulike produsenter/importører på tærne? Utstyrstestene fra bladet Diver, se www.divernet.com er et bra eksempel.

DagD
15-11-2002, 10:43
... Det tilbudet NDF har arbeidet seg frem til for sine medlemmer fungerer slik jeg har forstått det ved at man bestiller via Dykking, men at klubben har fått et passord e.l. som man oppgir slik at Dykking vet man skal ha reduksjon i pris fodi man er NDF-medlem.

Stemmer det?

Stemmer! Du ringer direkte til Dykking og oppgir kodeordet for å få bladet til medlemspris (det gjorde ihvertfall jeg).
- Dag

Thomas Torjusen
15-11-2002, 12:02
Hvor mye sparer man da?

/Thomas

Divegirl
15-11-2002, 13:05
1 års abonnement:
Medlemspris NDF = 179 :) :)
Vanlig pris = 239

Divegirl

DKD
15-11-2002, 14:54
UTFORDRING:

Siden endel synes det er kjedelige og unteresante artikler i bladet -> hvem blir førstemann til å få publisert en spennende og interesant artikkel. Anyone?

PS Nei, jeg har ingen ting med bladet å gjøre. Får heller ikke provisjon på noen måte for å legge ut denne tråden

/DKD

Thomas Torjusen
15-11-2002, 15:05
Siden endel synes det er kjedelige og uinteresante artikler i bladet -> hvem blir førstemann til å få publisert en spennende og interesant artikkel. Anyone?

PS Nei, jeg har ingen ting med bladet å gjøre. Får heller ikke provisjon på noen måte for å legge ut denne tråden

/DKD

Hei

Alle er hjertelig velkommen til å komme med forslag til artikler som kan publiseres her på www.dykkesiden.com

Gode artikler legges ut på vår hovedside. Ta gjerne med bilder etc.

/Thomas

Froskemannen
28-11-2003, 17:53
UTFORDRING:

Siden endel synes det er kjedelige og unteresante artikler i bladet -> hvem blir førstemann til å få publisert en spennende og interesant artikkel. Anyone?

/DKD

Bare vent - prøver å få dem til å komme til Runde og lage reportasje om kurs i marinbiologikurset! Se forøvrig egen tråd ang. det - har tatt en sjefsavgjørelse...

Joacim
28-11-2003, 18:59
Tilsynelatende er det noe galt med meg, for undertegnede storkoser seg med bladet hver gang det dumper ned i postkassen (vel, kommer til å dumpe ned i postkassen, har akkurat blitt abonnement ;D ) ..

cecca_i
28-11-2003, 19:29
tidligere abonerte æ på dykking, men når æ må ringe å purre på bladet 2-3 ganger på rad, får så å få det 1-2 uker etter det e kommet i butikk, da blir æ sur :thumbdown: :banghead:
Så da ga æ F.., det e dessuten ikke så bra blad.
Syns det danske bladet " DYK" e bedre, så da kjøper æ det på narvesen heller.. ;D

asiandiver
28-11-2003, 20:40
Det er jo det eneste bladet vi har så vi må jo liksom lese det..godt blad men når man har lest det i mange år så er det forbløffende mange artikler som gjentar seg med forskjellige skribenter, f.eks hvor mange ganger har ikke Runde vært beskrevet som dykkemål..skulle også ønske at de er mer konkret på utstyrstester hva som er bra/dårlig, men de er vel redd for å tråkke på de få utstyrslevrandørene i Norge siden de lever av annonsene deres. Hvem vet ?

Men et utmerket blad bortsett fra dette, :thumbup:

Actinia
28-11-2003, 22:30
Jeg abonnerer, men siden jeg bor i Finnmark, så får narvesen bladet før meg, så det er av og til fristende og kjøpe det når man skal på reise den dagen bladet skulle ha kommet og man trenger lesestoff....
Dyk kjøper jeg på narvesen, og synes det er et fint blad, også (: Men det kan bli for mye med 6(?) sider om isdykking.. Da synes jeg heller de kunne hatt 2-3 forskjellige reportasjer.