PDA

View Full Version : Chat side??

Gry
12-11-2002, 12:59
Kan dette være en ide??

DKD
12-11-2002, 13:17
Er diskutert tidligere. Men som sakt den gang, det er kjekt å legge inn et spørsmål / svar for så å lese senere. Det er ikke mange som er pålogget samtidig

/DKD

Scubagirl
12-11-2002, 16:16
det er ofte 10-20 pålogget samtidig da... (og enda flere vil det bli om det blir chat,for da MÅ alle være på for ikke å gå glipp av noe) ;D 8)

Gry
12-11-2002, 16:17
TEXT

Så klart at dette er bra!!!
Tenkte det kunne være en tillegsmulighet for de som er interessert i å skravle med andre dykke interesserte :)

DeeCore
12-11-2002, 16:30
Får jo gjort ennå mindre arbeid da jo... ;D

leash
12-11-2002, 16:33
Det e nu bære å start en irc kanal på efnet for de som har behov for å chat med andre dykkera. :P

Tassax
12-11-2002, 17:56
.....nu bære å start en irc kanal på efnet...

Bare og bare..... fru Blom.
Flere tekniske problemstillinger som må løses.
(Boot, admin etc.)

ragnar
12-11-2002, 18:16
.....nu bære å start en irc kanal på efnet...

Bare og bare..... fru Blom.
Flere tekniske problemstillinger som må løses.
(Boot, admin etc.)

Teknisk vissvass ?? TULL .. join feks #dykkesiden på efnet så har du en kanal. Bot'er er kun til for å "passe" på kanalen .. så ingen skumle menn forgriper seg på den.. Men jeg kan godt sette opp en eggert eller noe (er noen år siden jeg lekte med dette sist ... men kan ikke helt se at det er noen utfordring)

/Ragnar

Tassax
12-11-2002, 20:18
Unnskyld at jeg blander meg inn Ragnar, men dette kan du visst mye bedre enn alle oss andre. Fint at du kan lære meg og alle andre som ikke kan noe om dette....

Det er såre enkelt å sette opp en kanal.... men skal en først gjøre synes jeg man bør gjøre det skikkelig, og få en godkjent boot. Var mye rot på IRC de årene jeg brukte det. (Og er slik ennå, dersom det ikke har endret seg drastisk de siste XX årene).

Er tross alt ikke så mange som er påkoblet dykkesiden av gangen.

Det finnes også andre muligheter man kan vurdere.

ViLar
12-11-2002, 20:55
Det blir jo helt håpløst å få gjort noe konstruktivt på jobb heretter da.. Er jo så vanvittig nysgjerrig (- hva foregår i forumet nå?) ;D ;D

Tassax
12-11-2002, 21:07
Enig!

Forumet vil ikke lenger være det arkivet over nyttige og unyttige saker. (Slik at an kan sjekke hva som skjer, når det passer en selv best).

leash
12-11-2002, 22:03
Gjor det Ragnar.
Pøs på med litt reklame for kanalen og se om det faller i smak. ;)

Arnt_Marius
12-11-2002, 22:20
Så dere som er på irc innimellom, eller kan begynne med det, join #dykkesiden på efnet, så er det gjort, mitt nick er tigergut| , og [A]rnt når jeg er away/borte!, og siden det til tider er 10++som er pålogget på dykkesiden, kan vel 2-5 stk komme på irc og chate? ang boter og slikt, det er bare vås, alle et venneligsinnede og voksne mennesker, trenger ikke snu verden på hodet for og chate =)

ViLar
12-11-2002, 22:31
Så dere som er på irc innimellom, eller kan begynne med det, join #dykkesiden på efnet, så er det gjort, mitt nick er tigergut| , og [A]rnt når jeg er away/borte!, og siden det til tider er 10++som er pålogget på dykkesiden, kan vel 2-5 stk komme på irc og chate? ang boter og slikt, det er bare vås, alle et venneligsinnede og voksne mennesker, trenger ikke snu verden på hodet for og chate =)

???? Ke ???

Arnt_Marius
12-11-2002, 22:41
hmm... join dykkesiden på IRC =) og om du ikke driver og chater på IRC, kan du jo begynne med der, www.mirc.com for download av programmet du trenger, www.mirc.no for "online chat" ... =)

Tassax
12-11-2002, 22:44
Forsåvidt enig i at det enkle ofte er det beste.
Jeg synes bare at dersom det skal være i regi av dykkesiden.com, bør det gjøres med litt stil.
(men, jeg er ikke jeg som bestemmer.... heldivis...)

Forumet er jo også en grei måte å kommunisere på da. Som inkluderer de som ikke har mulighet til å være online hele døgnet også ;D

"just my humble opinion"

8)

leash
12-11-2002, 23:22
Hehe. Trukke dåkk treng å bekymre dåkk før at en chat kanal
kommer te å ha no innvirkning på forumet.

Tarantino
12-11-2002, 23:52

???? Ke ???

Eller man kan bare chatte her! Trenger ikke på død og liv mIRC. Jeg syntes selv det er mye mer befriende å sitte her å lese meg gjennom forumet, enn å måtte følge med på irc hele tia!

Tarantino alias Tarant|no på irc

Yamarin
13-11-2002, 20:49
Synes dette er en god ide jeg, da får en jo litt kjappere svar dersom det er noe en bare må vite der og da ol.

vi får se hvordan det tar seg ut etterhvert, isåfall ses i Desember (øvelse) nick Yamarin

ha det kos i varmen folkens

Anette
13-11-2002, 20:53
Eller man kan bare chatte her! Trenger ikke på død og liv mIRC. Jeg syntes selv det er mye mer befriende å sitte her å lese meg gjennom forumet, enn å måtte følge med på irc hele tia!

Tarantino alias Tarant|no på irc

Helt enig med deg Tarantiono.

Nightdiver
18-11-2002, 20:14
Kan dette være en ide??

Det er en kjempeide. Flere vil komme for å ligge inne på dykkesiden.

komodo dragon
19-11-2002, 06:25
Kan dette være en ide??

Det er en kjempeide. Flere vil komme for å ligge inne på dykkesiden.

Hehe. Trukke dåkk treng å bekymre dåkk før at en chat kanal
kommer te å ha no innvirkning på forumet.

SMEKK!!! Der fik jeg 2 fluer i en smekk ;D ;D ;D fy a meg!

komodo dragon
19-11-2002, 11:15
Måten denne siden funker på , er jo en chat - som man kan følge med på uansett tid.

Så la oss ha denne forsinkelse chaten , den funker !

Vidar ;D

Det som fungerer fungerer bra nok her! La det være fredet!

Arnt
16-05-2003, 21:07
Har det vært en mulighet å få en
chatfunksjon alá den de har på:
http://foto.no/chat/

Noe som ikke trenger noe 3.parts program.

Personlig synes jeg løsningen til
fotoDOTno er helt ypperlig og det
kunne jo vært morro å diskutere
"live" med gjengen.

Mulig dette har vært oppe tidligere
men kanskje en ny runde rundt bordet
er på sin plass.

OM det lar seg gjøre håper jeg at det
blir en prøveperiode og at det avsluttes
straks det blir dritkasting fra personer
som skuler seg bak et nick.

Arnt Eirik

Thomas Torjusen
16-05-2003, 22:12
Jo da - dette har vært oppe før. Jeg slo sammen ditt innlegg med en avstemming som er lansert om dette for lenge siden.

Det er mulig å lage dette - integrert med forumet også (et must spør du meg).

I følge svarene her så er det vel ikke overbevisende at man vil ha dette. Personlig så synes jeg at det er bedre å legge inn innlegg på denne måten. Da får man jo med seg alt - selv om man er offline fra tid til annen.

/Thomas

Arnt
16-05-2003, 22:21
Jo da - dette har vært oppe før. Jeg slo sammen ditt innlegg med en avstemming som er lansert om dette for lenge siden.

Det er mulig å lage dette - integrert med forumet også (et must spør du meg).

I følge svarene her så er det vel ikke overbevisende at man vil ha dette. Personlig så synes jeg at det er bedre å legge inn innlegg på denne måten. Da får man jo med seg alt - selv om man er offline fra tid til annen.

/Thomas

Skjønte jo jeg hadde sett en slik diskus før...
Faktisk mente jeg også å huske at jeg har stemt
mot og håpet ikke det sto noen plass, da jeg nå
dro frem dette igjen :D

Uansett...
Ser forresten av chatten på fotodotno at aktivitetsnivå
er lavt og diskusjonene der er på et jevnt nivå..

Kanskje vi klarer oss fint slik det faktisk er... Vi har
da iallefall høt aktivitet på forumet.

Arnt Eirik

Elmek
17-05-2003, 07:47
Her på forumet er det god aktivitet. hvorfor ødlegge noe som funker perfekt ??? ???

Jeg synes det er avslappende å sitte å lese,med en kaffe kopp og røyk på morraen ;)

Da får jeg jo med meg det jeg har lyst til :)
Eller skrive et inlegg i ny og ne ::)

m-stridh
17-05-2003, 12:34
Tregheten i forumet er en av tingene jeg liker best, behold det slik det er. :)

Oystein-S
18-05-2003, 15:55
Fordelen med chat er nåtid, forum gir historikk.

Selv synes jeg det er tull å blande sammen de tingene for mye. Ser flere steder at en del gjerne vil ha slike "alt i ett"-pakker, jeg ser ikke poenget.

En chat kan like gjerne vanne ut kommunikasjonen på disse sidene. Rendyrk heller det unike og gode ved dykkesiden og dets forum.

Forøvrig:
mIRC er et program man bruker på IRC, akkurat som Internett Explorer er en nettleser for World Wide Web.
Ingen _er_ på mIRC, man er på IRC, med chat-klienten mIRC.

(Greit å vite hva man snakker om) ;)

Conn
31-05-2003, 21:55
Bruk av irc vil da ikke ødelegget for forumet! Slik det er nå er det vel i snitt 2 3 personer som er der. Uansett om det var 10 personer der inne i snitt vil man nok ikke oppnå den kompetansen som brukere av forumet har. irc vil heller kanskje være en plass for smalltalk for personer som kjeder seg. eller kanskje en måt å skaffe seg litt informasjon om man trenger det fort. irc kan forresten kjøres via browseren med en java applet og litt koding på serveren

hansi
02-09-2003, 21:52
Jeg får fortsette her da.... :D

Jeg snakket ikke om IRC, men om mulighetet for å få i både pose og sekk. La nå de trege få ta en røyk og kaffe for å gå igjennom innleggene som vanlig, men for å få opp litt steam og moro for de pratesjuke er det vel fullt mulig å kombinere både forumet slik det er nå, og en chat-funksjon?

Om det er teknisk mulig så kan det ikke være værre enn at vi prøver?

Gi det en uke, så evaluerer vi, kanskje med en avstemning (som da må gå ei stund, så alle får det med seg)

Hans Arne

PS. Artigpoteter disse moderatorene av og til ;D (æreværedem)Stenger tråden min slik at jeg må slenge meg inn på en annen (dog likheten), slik at jeg selv mister sammenhengen ;D

Ssilje
04-09-2003, 12:35
Støtter alle dere som vil lage en "chatte kanal". Jeg derimot har ikke tilgang til noe mIRC, setter stor pris på at dette forumet er kommet i gang!!

Takk!

oyoz
04-09-2003, 12:45
Støtter alle dere som vil lage en "chatte kanal". Jeg derimot har ikke tilgang til noe mIRC, setter stor pris på at dette forumet er kommet i gang!!

Takk!

Ssilje...bare et lite tips. Ikke endre emnet når du poster replies. Det fører bare til forvirring ;)

Oystein-S
04-09-2003, 13:19
Forøvrig: kan ikke folk lære seg at man ikke chatter på mIRC

mIRC = program
IRC = stedet du chatter

akkurat som:

Internett Explorer = program
World Wide Web = stedet man ser på websider.

mIRC har alle tilgang til, siden det er et program som kan lastes ned, og IRC er tilgjengelig i mange former og mange steder.

Greit å holde tunga i rett munn ;)