PDA

View Full Version : Blekksprut!

Fisherman
08-01-2004, 12:10
:-\ Jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg med et lite problem?

Dere skjønner...
I fjor da jeg var i Hellas så tok jeg en blekksprut med en Kamaka (spyd, helt likt som det du bruker til harpun). Problemet var bare det at jeg ikke visste hvordan jeg skulle håndtere denne skapningen når jeg kom på land for å spise den? Så det endte med at jeg gav den til en greker...

Noen dager senere så jeg en mann som hadde tatt en blekksprut. Han tok blekkspruten å slo den mot fjellvegen. Etterpå var fjellet helt sort av blekk. Hvorfor gjorde han dette? Var det for å få ut blekket? :o

EANx
08-01-2004, 12:13
Gresk grafiti?

Hadde han på seg hettegenser og saggebukser og så ut som om han ville tagge? ;D

Fisherman
08-01-2004, 12:19
Mulig det! En lettere form for naturlig tagging!

CS
08-01-2004, 13:03
Hevn? Blekkspruten hadde fanget og spist hele familien hans? ???
Rituale?
Kanskje han ikke likte blekksprut, men heller ville ha biff og var derfor litt irritert over den dårlig fangsten?

Du skriver jo at blekket ble igjen på fjellet, så du har nok funnet grunnen selv. Har sett dette på TV, og der tror jeg de i tillegg nevnte noe om å "mørne" den opp litt. Jeg smakte på blekksprut en gang, og den kunne nok trengt litt mørning, den var jo seig som... gummi?

Froskemannen
08-01-2004, 13:46
Joda, de banker den mot fjellet for å mørne den (og fjerne blekket). Det ser ganske grotesk ut...

decade
08-01-2004, 14:31
Eeeeeee hvordan tok du livet av blekkspruten. Å slå ein blekksprut mot berget er den einaste måten å ta livet av den på ein human?? måte. Viste du at blekkspruten har hjernen fordelt i heile kroppen til og med i fangarmane.

Fisherman
08-01-2004, 14:56
8) Vet ikke, jeg bare gav den til den grekern. Sansynligvis banket han den mot fjellveggen.
Så den har hjerne rundt i hele kroppen, det var derfor den aldri gav seg...

Zauron
14-01-2004, 18:21
En blekksprut skal du slå minst 100 ganger for og få den sånn passe mør.. kan ofte være vanskelig hvis du ikke får et plant sted og slå på!!!

Dykkern
22-01-2004, 18:47
Så storfangst av blekksprut for en greker er egentlig et mareritt? 200 blekkspruter som må kastes i fjellveggen 100 ganger hver.. Blir ikke mye på dama hans den kvelden.. :P

kimjokela
22-01-2004, 18:56
Problemet var bare det at jeg ikke visste hvordan jeg skulle håndtere denne skapningen når jeg kom på land for å spise den? Så det endte med at jeg gav den til en greker...

:-[