PDA

View Full Version : Tur for alle

JET
09-11-2002, 08:51
Da er vi i gang ! Som dere ser over er det på endel av alternativene flere steder. Dette er gjordt for å få plass til flest mulig av alternativene og vi får stemme enda en gang mellom f, eks. Ålesund eller Runde hvis det er i den retning
vi reiser.

Jeg stenger den andre avstemningen med "De store gutta på tur". ( jeg stemte for utlandet men blir med uansett og det håper jeg flest mulig av dere blir også, selv om vi ikke reiser til deres favorittsted denne gang).

Når vi har bestemt et sted, så tar jeg kontakt med de lokale i området og så kommer vi tilbake i forumet med priser /bosted
, transport osv. Håper flest mulig deltar i diskusjonen og avstemningen :D

jet

Tarantino
09-11-2002, 11:27
Mulig å legge inn linker til de forskjellige stedene? Eller hva som er spesielt med de forskjellige stedene?

Har bare hørt om og sett Saltstraumen på tv. Og Strømsholmen og Runde/Ålesund har jeg hørt fra andre er bra. Men resten har jeg ikke hørt om i det hele tatt ???

Vannskelig å ta en beslutning da :-X

DKD
09-11-2002, 11:59
Stokkøya: http://www.hosnasand.no/
lesund: http://www.dykkersenter.no/
Strømsholmen: http://www.stromsholmen.no
Runde: http://www.runde.no/noframe.htm (med link til dykkesenteret på venstre side)
Gulen: http://www.gulen-dykkesenter.com/
Lofoten: http://www.lofotdykk.no/
Overnatting; http://www.saltstraumen-fiskecamp.no/
Vingsand; http://www.vingsandrorbuer.no/
Bilder Halten; http://home.online.no/~werkland/halten/halten2.htm

Tar med denne, som ikke har noe her og gjøre, men se på sidene, så skjønner dere hvorfor: http://www.ullahavsportsenter.no/

Jeg finner nok flere i kveld (hvis ingen andre gjør det først)...
Send dem gjerne til meg, så legger jeg det inn på denne posten, så har vi det samlet.

/DKD

Jeg stemte ikke Halten selv, men syntes bildet måtte få komme med 8)

Tarantino
09-11-2002, 13:01
Takk! Vil velge Lofoten, men det er ikke blandt alternativene???

JET
09-11-2002, 16:54
Rundt påske tider,men er åpen for forslag :D

DKD
09-11-2002, 16:54
:o

Er det noen som har vurdert i hvilket tidsrom vi snakker ?

Vidar :o

[hr]
Trodde vi skulle satse på den første Påskehelga, men er med på alt :D

/DKD

JET
09-11-2002, 16:57
Der fikk du 2 svar på 1 minutt vbh !
Ikke dårlig. ;D

Pompel
09-11-2002, 18:01
Det er vell ingen statshemmlighet hva jeg stemte...., men klart jeg blir med til Saltstraumen/Bodø området.

Arne K.

ViLar
09-11-2002, 18:19
[quote=vbh
Ja så sannelig , og du fikk 2-posteringer på 2 1/2 minutt.

Vidar >:D

Ser at det er flere som har fortjent den nye tittelen - meget taletrengt, ja ;D ;D

Tarantino
09-11-2002, 19:38
[quote=vbh
Ja så sannelig , og du fikk 2-posteringer på 2 1/2 minutt.

Ser at det er flere som har fortjent den nye tittelen - meget taletrengt, ja ;D ;D

Ikkje det herlig ?

Imponerende at noen siterer andre bare for å få flere "poster" selv...! ;)

ViLar
10-11-2002, 14:01
Skal vi ta en "omkamp" mellom 1. og 2. plass på lista, slik at de som stemte på de valgene som ble forkastet får mulighet til å stemme på en av de to?

ViLar
10-11-2002, 14:10
Vidar:
Har du en link til det valget du satte opp:
Det gamle fyret på Fedje , der er det stooooooooore muligheter for steinbitt og andre skjønnheter fra havet , sågar er der badstu i kjelleren for frostne sjeler.

Det hørtes nemlig meget fristende ut - men jeg aner ikke hvor dette er i Norges land.

Når det gjelder denne turen så må jeg si at jeg har en liten Ole Brumm følelse for den : Ja takk, begge deler....
Jeg har lyst til å dra til alle stedene jeg...
(Men det går jo an å arrangere flere turer -ut på tur - aldri sur ;))

JET
10-11-2002, 16:49
Nå er ikke jeg spesielt bevandret på Fedje, men her er en link:

http://www.fedje.org/

JET
11-11-2002, 19:08
Takk! Vil velge Lofoten, men det er ikke blandt alternativene???

Nei Lofoten har vi til gode til vi skal på høst-tur. Spurte dykkesenteret om når de hadde dykking med val og fikk dette i retur:

Takker for trivelig mail.
Fom. 20.okt. - slutt nov. kjører vi Dykkeuke med spekkhuggersafari
eller ren spekkhuggersafari, man - man.
Det vil si at i disse tider er vi ute hver dag.

jet

Actinia
11-11-2002, 20:55
Siden Lindesnes er med, så synes jeg at Nordkapp også skal være med.. jeg sier bare... Der er det FANTASTISK å dykke!

ViLar
11-11-2002, 21:25
Jeg ser at vi har et luksusproblem - vi har så mange gode dykkemål i Norge at vi får for mange valg! Det viktigste nå er vel at vi kommer igang med tur nr. 1 - det går jo an å reise på flere turer etterpå. Jeg tror vi bare må prøve å bestemme oss for ett mål istedet for å komme med flere alternativer...

For å kunne avgjøre dette må vi vel sette en tidsfrist for å stemme på et av valgene.

Bør vi ikke også ta en ny "finaleavstemming" mellom 1. og 2. plass på "innledende" runde, slik at de som får sine valg forkastet kan stemme mellom de to gjenværende valg. I "finaleavstemmingen" bør det også fremkomme pris på turen, det er jo desverre oxo et interressant spørsmål... :P

Forslag til "deadlines"....
- Innledende runde i avstemmingen stenges den 20.11.
- De som foreslo de to stedene som blir 1. og 2. valg sjekker priser etc. for palmehelga 2003 innen 25.11.
- Og så foretar vi en finaleavstemming mellom disse valgene frem til 01.12.

Noen motforestilliger mot dette??

DKD
11-11-2002, 21:42
Siden Lindesnes er med, så synes jeg at Nordkapp også skal være med.. jeg sier bare... Der er det FANTASTISK å dykke!

[hr]
Nordkapp blir tur 2.
alt a) Vi bestemmer oss for en Hurtigruteavgang fra Bergen og samler folk på tur oppover. (kanskje er vi stand til å dykke etter en uke eller to)
alt b) Vi melder oss på 71 grader Nord. De tre som klarer å komme til finalen, får dykke.
alt c) Vi arrangerer en egen 71 grader nord hvor alle vinner og ingen blir hjemsendt.

Jo, etter artikkelen i Dykking, er det klart Nordkapp frister, men det skal jo sies at selv for oss som bor "midt i landet" er det en drøy tur nordover....

/DKD

JET
12-11-2002, 12:22
[For å kunne avgjøre dette må vi vel sette en tidsfrist for å stemme på et av valgene.

Bør vi ikke også ta en ny "finaleavstemming" mellom 1. og 2. plass på "innledende" runde, slik at de som får sine valg forkastet kan stemme mellom de to gjenværende valg. I "finaleavstemmingen" bør det også fremkomme pris på turen, det er jo desverre oxo et interressant spørsmål... :P

- De som foreslo de to stedene som blir 1. og 2. valg sjekker priser etc. for palmehelga 2003 innen 25.11.

Vi prøver !
Alle som ikke har stemt.. gjør det senest 20.11.02. :)

jet

JET
12-11-2002, 14:06
Linken kommer kanskje noe sent for avstemningens skyld,
men på denne siden under turer, er det noen bilder fra
Vingsand, både over og under vann. Flott sted !

http://home.online.no/~kaatelne/UV_bilder/index.htm

jet

Tarantino
12-11-2002, 21:55

Noen motforestilliger mot dette??

JA! Jeg skal ut på reise fra 15/11-1/12 og kan derfor ikke gi min stemme på hvor jeg ønsker å dra. La avstemmingen gå en uke ut i desember, eller la meg forhåndsstemme til en av moderatorene. ;D

JET
13-11-2002, 01:25
JA! Jeg skal ut på reise fra 15/11-1/12 og kan derfor ikke gi min stemme på hvor jeg ønsker å dra. La avstemmingen gå en uke ut i desember, eller la meg forhåndsstemme til en av moderatorene. ;D

Vi stenger ikke butikken før du er tilbake ! God tur.

jet

komodo dragon
13-11-2002, 19:17

Fy fan nå BLE JEG SIKKELIG RØRT.

Hvordan i helvete fikk du til så fine blider? Hæ! Det sa bare klikk? Det sa ikke bare det en gang ser Jeg. Når man får slike sylskarpe bilder under vann, da er det artig.

Komplett pris takk! ;D ;D ;D

JET
14-11-2002, 00:07

Hvordan i helvete fikk du til så fine blider? Hæ! Det sa bare klikk? Det sa ikke bare det en gang ser Jeg. Når man får slike sylskarpe bilder under vann, da er det artig.

Jeg skal si det til han som tok dem,ktel, da blir nok han stolt !
Det var ikke mine bilder, men jeg sertifiserte han som undervannsfotograf.. ;D

jet

ViLar
14-11-2002, 00:12

Sjekk sidene til denne mannen og bli rørt på ny!! Jeg er imponert!!
Han er medlem i forumet her - Ingvald Arne Meland

http://www.ingvald.com

JET
14-11-2002, 00:44
De er råflotte og det er bare til å bøye seg i støvet for disse gutta !! Så litt forskjell er det på proffe og.... resten.

jet

ktel
14-11-2002, 01:34
Hyggelig at dere likte bildene, men jeg er ikke helt i samme divisjon som Ingvald Meland ennå, ser jeg. Likte spesielt godt sort-hvitt-bildene fra Lyngstølsvannet. Kjempestilige!! Ellers takk til broderen, jet, for markedsføringen av bildene. Men vi skal vel ikke markedsføre den sertifiseringen så veldig, skal vi vel? ;) Har du kjøpt det sånn engangskamera som du snakket om?

mvh
Kåre

JET
14-11-2002, 10:32
Det er fra sin egen familie man skal ha det... 8) Ja jeg har to
engangskarmera et til bruk i Sol og et for regnvær..Hvis du blir med oss på tur, så kan du få se dem.. ;)

jet

ViLar
17-11-2002, 01:03
Kjære venner - husk at deadline for stemming i innledende runde er 20.nov..

Deretter blir det finaleavstemming mellom 1. og 2. plass fra innledende runde med frist innen den 7.des.

Foreløbig er det Bodø med Saltstraumen som leder stort ;).

ingvaldm
18-11-2002, 17:45
Det er fra sin egen familie man skal ha det... 8) Ja jeg har to
engangskarmera et til bruk i Sol og et for regnvær..Hvis du blir med oss på tur, så kan du få se dem.. ;)

jet

Jet har du fremdeles teaching status? Har tenkt å ta ut UV-foto sertifikatet, når har du tid? 8)

ingvaldm
18-11-2002, 17:54
Dykkingen på Fedje var ganske bra. Var der rundt 17.mai og hadde det ganske så bra, dykking og sosialt. Vi hadde en hel øy for oss selv (fyret ligger ute på en liten øy 50m fra hoved øya). Det fulgte båt med i leien på fyret. Mener å huske at det kostet 1500,- dagen å leie fyret (maks pris for 10 personer, og min 700 for 2 personer). Vi var rundt 20-25 stykker som var der å dykket. God plass til alle sammen, mulig heter til å sette opp telt også.
8)

silje
18-11-2002, 18:25
Hei Ingvald!
Du lovte at jeg skulle få kjøpe et bilde av deg etter Rundeturen. Synn du ikke fikk tatt noen bilder der i år, men jeg vil fortsatt kjøpe et eller to av de andre bildene du vist oss! ;D

Hvem skal være med på "turen for alle", er det en sånn ny gutta på tur?

silje

ViLar
18-11-2002, 19:02
Hei Ingvald!
Du lovte at jeg skulle få kjøpe et bilde av deg etter Rundeturen. Synn du ikke fikk tatt noen bilder der i år, men jeg vil fortsatt kjøpe et eller to av de andre bildene du vist oss! ;D

Hvem skal være med på "turen for alle", er det en sånn ny gutta på tur?

silje

Alle i forumet som har lyst til å være med, skal være med på turen... har du lyst kanskje :)
skynd deg å stemme før 1. avstemming blir stengt den 20. så treffes vi på tur vet du :D

Darth
19-11-2002, 14:42
I tilfelle Saltstraumen, sjekk denne adressen
www.arctic-seasport.no

Ligger like ved saltsraumen og har båter, luftfylling, overnatting og servering.
Er veldig behjelpelig med dykkesteder (vrak, saltsraumen osv), og transport.

Diver_DAD
19-11-2002, 17:58
Om man skal ha 2 dykk per dag bør man vel velge noe som er nermere ?
Feks.: http://www.saltstraumen-fiskecamp.no/
Der er det kjøkken på rommene.
Her har vi bodd to ganger og vi er kjempe fornøyd.

komodo dragon
19-11-2002, 20:14
Tror ikke vi skal bekymre oss hvor vi drar først! Det blir nok av turer. Blir det Saltstraumen, Så blir det sikkert Strømsholmen senere. Synes det er greit å reise til Tysfjord rundt spekkhogger safarien. Så få besøkt over hele Norges land. Det er viktig at alle landslelerdeler blir besøkt. Og at VI kan få et fint tilbud. Når det gjelder overnatting, service, priser og guide.

Men det er klart hvis Saltstraumen og Bodø , Strømsholmen og Hustavika har masse fint å by på, så er jo dette beste for oss. Flere ting å se og oppleve. ;D ;D ;D

ViLar
20-11-2002, 11:59
Ja, da var vi ved veis ende ved første avstemming da - 39 har stemt - hvis alle blir med blir jo det gøy!! :D

De to alternativene som skal gå videre til 2. runde i avstemmingen er:
- Saltstraumen/ Bodø
- Stømslholmen

Kan noen av de som foreslo disse to stedene finne ett husly som er ledig i palmehelga samt legge fram en pris på alternativet (Bodø: f.eks. Diver_Dad?). Når dette er klart starter vi en ny avstemming. Glær mæ på tur æ da sjø ;D

komodo dragon
20-11-2002, 14:49
Ja, da var vi ved veis ende ved første avstemming da - 39 har stemt - hvis alle blir med blir jo det gøy!! :D

De to alternativene som skal gå videre til 2. runde i avstemmingen er:
- Saltstraumen/ Bodø
- Stømslholmen

Kan noen av de som foreslo disse to stedene finne ett husly som er ledig i palmehelga samt legge fram en pris på alternativet (Bodø: f.eks. Diver_Dad?). Når dette er klart starter vi en ny avstemming. Glær mæ på tur æ da sjø ;D

Og ikke minst Tilbud og rabatter ;D ;D ;D

JET
21-11-2002, 15:28
Kommer tilbake med overslag av priser på tur opphold og dykking. Men tar gjerne i mot hjelp. Send en mail, et innlegg i forumet eller ring på tlf.93440920

Jan Erik

Diver_DAD
21-11-2002, 21:43
Om man skal få rabatter bør man vite hvor mange som kommer !!!!!
Priser for rorbu:

Artic Seasport her tar det 30min med bil til straumen:
6 soveplasser- 960,-/døgn
Båt for 6 pers som bruker ca. 13 min til straumen- 750,- /døgn
Stor båt m/skipper som bruker 30-45 min til straumen- 3000,- døgn.

Saltstraumen fiske camp det tar ca. 10 min med bil til straumen:
2soverom 5 plasser:900,-/døgn
2soverom 4 plasser:900,-
1rom 4plasser: 600,-
3soverom 8plasser: 1500,-
3soverom 7plasser: 1400,-
1rom 3plasser:550,-

ps. de har badstue

;D ;D

JET
23-11-2002, 15:19
Hva kan Erik og Polardykk gjøre for oss ? Og hva med overnatting på herberget over gaten ?

jet

komodo dragon
23-11-2002, 17:38
Vi vil ha gode gunstige priser. Dette vil bli en god reklame for alle plassene vi skal til ;D ;D ;D gjennon dette århundret.

Diver_DAD
24-11-2002, 08:17
Hva kan Erik og Polardykk gjøre for oss ? Og hva med overnatting på herberget over gaten ?

jet

Over gata for strømmen ??
eller mener du at vi skal bo i Bodø ?????

JET
24-11-2002, 13:04
Hva trenger vi på turen utenom tak over hodet og sjø til å dykke i ? Luft/reserveutstyr mat/drikke Se Bodø by(for dem som aldri har vært der )
Hvis alt som har med dykkingen kan skaffes i nærheten av strømmen, så er det sikkert enklere å bare ta en tur til Bodø.
Men hvis vi må på senteret for å skaffe luft osv. De fleste vil sikkert ha 2-3 dykk om dagen. Men dette vet dere som bor i nærheten mere om enn en Bergenser. :D

komodo dragon
24-11-2002, 16:57
Noen som kan komme med andre alternativer som er ett must ved bodø?

Tenker mest på dykking

Hva med Strømsholmen da? Hva blir prisen der??

Noen som har forslag?

Pompel
24-11-2002, 17:36
Om ikke stedet vi tar inn har en oksygenkoffert, bør vi sørge for at det er med en. Muligens få låne fra lokal dykkeklub el.

Med så mange sterkt menende medlemer, bør vi vell bli enig om retningslinjene på forhånd. Hva tillater vi av dykking, eventuelt er det opp til den enkelte. Hvilke sikkerhetsrutiner skal vi ha rundt dykkene.

Antar at dette provoserer fram en del meninger.... ;) og det er like greit å ta dem før vi drar. Synes jeg.

Arne K

komodo dragon
24-11-2002, 18:20
Kjempe bra forslag Pompel!

Jeg kunne godt tenke meg at vi bruker dykkeledere som er medlem her hvis dette lar seg trykt gjøre. F.eks ved Saltstraumen kunne Jeg tenke meg at det ble undervisning først og at hvis det er noen som har peiling på dyrelivet kan fortelle litt hva vi kan forvente oss å se undervann. Fortelle litt historie om vrakene som blir dykket på. ;D

thostr
24-11-2002, 18:22
hva med å ta inn på Landego fyr, dykke der først, og så stikke til saltstraumen etterhvert?

bill.mrk. "Dykkesiden på tur"

komodo dragon
24-11-2002, 19:21
http://www.stromsholmen.no/html/contact/prices.htm

DKD
24-11-2002, 23:46
Kan stille med O2 koffert og 300bars presse (bensin og 3-fas motor) Fordrer at "den optimale dykkerbilden" blir innkjøpt før turen (noe jeg regner som sansynlig). Har jo også en Pioner Multi på henger, den typen som bauen kan senkes på). I tilfellet, håper jeg på bidrag i drivstoff, da plastikken er noe tung å trekke etter en bil.

/DKD

Pompel
28-11-2002, 00:21
Samtidig som jeg får flyttet denne opp slik at vi ikke glemmer den... så vil jeg si at DKD sitt bidrag virket svært bra.

Arne K

Diver_DAD
12-12-2002, 17:24
Hva blir det til ?
Når skjer det ?

Pompel
07-01-2003, 18:01
"Hva blir det til ?
Når skjer det ?" sitat Diver_DAD

Arne K

Pompel
06-03-2003, 23:54
Hvem blir med å prøver å realisere dette i løpet av relativ nær framtid? Skal jeg kontakte Stokkøya igjen? Vet ikke om det er tid nok til å organisere det til sommeren, men kan prøve.

Eller passer vi best i Cyberspace?

Arne K

Arnt_Marius
07-03-2003, 14:47
Hvem blir med å prøver å realisere dette i løpet av relativ nær framtid? Skal jeg kontakte Stokkøya igjen? Vet ikke om det er tid nok til å organisere det til sommeren, men kan prøve.

Eller passer vi best i Cyberspace?

Arne K

Jeg er med...............

Flere?

Tarantino
07-03-2003, 22:28
Jeg har funnet ut at klubben arrangerer tur i påsken og blir nok heller med der... :-\

Diver_DAD
09-03-2003, 13:14
Sommerferien høres bra ut !
For:
-Palmehelga er det treff på Senja
-Pinsen er det treff på Nordkapp

Dykkern
10-03-2003, 11:00
Fikk dette på en mail i dag.
Tror det er slikt at de som vil være med bare kan melde seg på. :)
Er det hit du skal Diver_DAD ?

Også i år arrangerer vi vårt tradisjonelle dykketreff på Hamn i Senja, en perle på ’yttersida’ av Norges nest største øy. Årets treff går av stabelen 11.-13. april, altså helga før påske.
I år, som i fjor, har vi leid hele anlegget, slik at vi har kapasitet til ca 80-90 personer. Dette betinger imidlertid at vi er villige til å dele krypinn med hverandre, slik at vi får utnyttet kapasiteten, og presset ned kostnadene for den enkelte.
Det planlegges dykking alle dager (fredag kveld/natt, lørdag, og søndag formiddag), og organisering av dykkinga vil fungere på den måten at det henges opp påmeldingslister til de enkelte dykkemål. Hvert dykk vil koste kr. 50,- pr.pers, som vil inkludere luftfylling og evt båttransport.
GDK vil stå for luftfylling og båttransport. Vi vil disponere to båter.
Overnattinga skjer på leiligheter fordelt på flere bygg. Leilighetene har 4-8 sengeplasser, i tillegg til at vi bruker sofaer og divaner. Sengetøy kan leies (75,-), eller dere kan ta med eget. Det er svært viktig at dere v/påmelding sier i fra om hvem som kan/vil dele leilighet med hverandre, og ikke minst om dere har med unger og alder på disse. Det er kjøkken på alle leilighetene. En av forutsetningene for å holde prisen lav, er at dere må vaske leilighetene før avreise. Pris pr. person for overnatting er kr. 495,- for hele helga. (1 eller 2 netter.)

Dykkern

Diver_DAD
10-03-2003, 18:03
Fikk dette på en mail i dag.
Tror det er slikt at de som vil være med bare kan melde seg på. :)
Er det hit du skal Diver_DAD ?

Dykkern
Jepp ;D
Var der i fjor, det var kjempe topp og kan virkelig anbefales.
Jeg kom foresten på forsiden av "dykking" etter treffet 8)

Pompel
10-03-2003, 21:07
Tja... med såpass lite respons ser jeg ingen grunn til å følge opp. Takker Arn B og håper vi en dag kan dykke sammen.

Arne K

Arnt_Marius
11-03-2003, 15:06
Tja... med såpass lite respons ser jeg ingen grunn til å følge opp. Takker Arn B og håper vi en dag kan dykke sammen.

Arne K

Jepp, og i den anledning er det bare og sende meg en mail, og ta deg en tur til stokkøya, som er mitt rede! =)
8)
Litt synd og nedlegge tid i ting folk virker interesert i, for og så bli "slaktet"

Elmek
21-05-2003, 21:54
Hva skjedde her egentlig ???
Ble det ingen tur eller forsvant all interesse ned i det bunnløse dypet??

Det er i tilfelle synd for det hørtes ut til å vere et meget artig tiltak :(

DKD
22-05-2003, 09:14
En ting er sikkert. Det skjedde ikke mye, og tur ble det ikke. Plutselig mistet alle interessen, kan det virke som.

Er det "ny" interesse for fellestur, foreslår jeg at det startes en nye tråd, men en ny diskusjon. Jeg stenger derfor denne. Er noen uenig, send meg en mail/melding.

/DKD