PDA

View Full Version : Hjelp! Vi skal til Svalbard....

Reidar_Harjo
22-06-2002, 10:55
Vi drar til Svaldbard i slutten av august, og vi har selvsagt lyst til å dykke der!

Er det noen som har vært der, og ev. sitter på info om muligheter der oppe? Tenker vel mest på å leie en gummibåt og klare oss sjøl. Alt annet koster jo 800,- pr pers pr time.... Dyrt der ja...

Digitus
28-06-2002, 20:26
Hei! Husker ikke hvordan det er rundt svalbard i august. men det året jeg var rundt der oppe var det alltid masse is som pakket seg rundt deg på null komma niks. tok bare noen minutter etter at vinden hadde snudd så var det is rundt der.. Sikkert en grunn til at alt koster en del. krever jo en del sikkerhet der. Husker selv vi ikke fikk gå ute pga fare for isbjørn. haha.. Men er det rundt longyearbyen dere hadde tenkt og dykke??? Ta kontakt med universitetet der oppe. tror de sitter med mye info. det samme har turistkontoret i troms..... Hadde ihvertfall. Sikkert herlig og dykke der... Men er mye grus overalt under vann da..... pluss en bjørn eller to :)

dirk
08-07-2002, 21:39
Moro !

Det du bør prøve på, er å komme deg så langt opp som til Ny-Ålesund !! :o
Der er det bedre dykking en det du kan få i Isfjorden.
Det å sjekke med universitetet er ingen dum ide, men det kan være at de fortsatt har ferie når du skal dit opp.
Sjekk da med forskerne i "Nybyen". Jeg vet at det er flere av de som dykker.

Ellers så må jeg bare få ønske deg en riktig god tur !

Diver_DAD
13-07-2002, 13:09
Du har med å legge inn referat fra turen !!!!!!!!!!!!

God tur :)

komodo dragon
18-10-2002, 15:39
Hei kom dere noen gang frem til Ny ålesund?

Har dere noe referat i fra Svalbard turen?
Hadde jo vært lit fint om dere kunne dele litt turen med oss andre da. Ja ihvertfall litt....!

REL
24-10-2002, 09:23
Dykket selv på Svalbard i oktober -99. Dykket bare rundt Longyearbyen fra land.

Tror du kan ringe til longyearbyen dykkeklubb eller til Svalbard wild life service for å spørre etter båt. Vedkommende som var leder der i -99 var selv aktiv dykker. Men ikke forvent deg de helt store dykkeopplevelsene....