PDA

View Full Version : Fins d vgs med dykking som valgfag?

auskr
07-11-2002, 13:42
Siden vi skull ta valget for videregående skole i 10 ende har æ vært på utkjikk etter en videregående skole med dykking som et valgfag. Har hitte (går 2 året no) ikke funne nå skole med dykking :(. Har hørt om en folkehøgskole i nord norge, men ingen "vanlige" skola.
Noen som vet mer enn æ? ???

ps. Hvis du har gått på den folkehøgskolen, på dykkelinja, kossn va d?

mvh Kristin :)

DeeCore
07-11-2002, 13:47
Ikke vet jeg, men det burde ihvertfall være det!!

En STOR oppfordring til de som styrer med sånt!!!

Actinia
07-11-2002, 13:52
Vet ikke om vgs med dykking som valgfag, jeg heller.. Men folkehøgskole. Risøy tror jeg den het. Har en kompis som har gått der og han hadde mange gode opplevelser. Hvilken FHS i Nord-Norge har dykking?

Sigve
07-11-2002, 15:09
Hvilken FHS i Nord-Norge har dykking?

Lofoten folkehøyskole har dykking som en av linjene sine: http://www.lofoten.fhs.no/

Måløy videregåande skole hadde et opplegg med dykking som valfag. Her gikk elevene gjennom et grunnkurs osv. Vet ikke hvordan de gjorde det videre med dykkingen etter kurset, men vet i alle fall at de tok kurset i fellesskap på skolen. Jeg var selv med som hjelpemann på det kurset...

Sigve

Arnt_Marius
07-11-2002, 15:48
Jeg har dykking som valgfag, jeg går 2AN (VK1 Anleggsmaskinfører) ved Åfjord VGS, og har Dykking som valgfag på kontrakt, som vil si at jeg får godskrevet den tid jeg bruker sammen med klubben(myyyyyyyyyyye tid) til og ta fri de 2 timene i uka for og surfe på dykkesiden.com eller dra ut og dykke, ikke noe oplegg, men noe er det jo =)

ViLar
07-11-2002, 18:56
Torshus Folkehøgskole i Orkdal har planer om å sette igang en linje med dykking neste år. Den skal hete Høyt og lavt, der man kan velge mellom dykking eller paragliding. Det blir sikkert gøy! :D

DKD
07-11-2002, 19:16
Ikke bare planer på Torshus. Det er vedtatt og skal starte til høsten. Den lokale dykkeklubben har innledet et sammarbeid med dem.

/DKD

Arerj
07-11-2002, 22:31
Siden vi skull ta valget for videregående skole i 10 ende har æ vært på utkjikk etter en videregående skole med dykking som et valgfag. Har hitte (går 2 året no) ikke funne nå skole med dykking :(. Har hørt om en folkehøgskole i nord norge, men ingen "vanlige" skola.
Noen som vet mer enn æ? ???

ps. Hvis du har gått på den folkehøgskolen, på dykkelinja, kossn va d?

mvh Kristin :)

Vet ikke av noen videregående skoler som har dykking som valgfag, men mange har jo valgfaget egentrening.
I egentreningstimene står en jo fritt til å velge hvilken trening en vil ha, og dykking er jo finfin trening :) :)

mvh.
Are