PDA

View Full Version : Gopro Mounting tips?

even_sk
12-04-2013, 00:02
hei. jeg lurer litt på hva dere der ute bruker av forskjellige feste metoder for goproen? :)

Takk for svar på forhånd :D

Mvh Even

avigulf
12-04-2013, 00:35
Hei, vil sterkt anbefale tray/ rigg. Har laget meg en av PVC-rør,se bilde.

46809

Du finner flere tips til montasje her:
http://www.scubaboard.com/forums/gopro-video/413004-show-me-your-mount.html

the_dragon_no1
12-04-2013, 02:00
Hehe. Tøff dn der riggen da :D

Sendt fra Samsung Galaxy S2, via Tapatalk forum app.

even_sk
12-04-2013, 08:51
ikkje dumt :D er det stress å lage selv eller? :D

avigulf
12-04-2013, 21:35
Nei ikke så vanskelig om du ikke har 8 tommeltotter :). Men litt moro med diy. Kostet ca. 100 i matr. Men det finnes en del ferdige løsninger også selvsagt eks. fra light&motion, snakeriver prototyping.

-sendt fra mobil

maasoey
27-04-2013, 01:28
Jeg har limt et GoPro-feste på hetta med AquaSure. Sydde gjennom med tråd i tillegg.

Negative er at du får bobler med på filmen, samt det er litt knotete å demontere hvis du skal filme noe på nært hold eller ta bilder etc.

Du ser såvidt plasseringen her:

46934

the_dragon_no1
27-04-2013, 01:53
Værste eg ser e folk som sette kamera på hodet !! Bobbler ja...
Bedre m bare enkel goodman handle til gopro da.

Johan
27-04-2013, 15:28
Værste eg ser e folk som sette kamera på hodet !! Bobbler ja...
Bedre m bare enkel goodman handle til gopro da.

Bruk rebreather da vel. Har 8 timer video fra Truk Lagoon liggende, som jeg filmet med GoPro2 på hodet.

Største problemet mitt der var rett og slett for kraftig/konsentrert stråle fra lykten. Så når jeg filmet noe inne i et vrak, så måtte jeg lyse ved siden av det jeg skulle filme for at det ikke skulle bli utbrent.

the_dragon_no1
27-04-2013, 20:09
Ja like billig for rb, som goodman handle(e.l.)

:banghead:

Johan
28-04-2013, 00:26
En annen variant jeg har tenkt på, er rett og slett å ta en 20l dunk, lage hull i den, slik at den lett fylles med vann, og montere gopro-kameraet på den. Og gjerne noen håndtak til å holde i, samt armer til lys....

Største problemet med gopro er jo ujevn og shaky kameraføring. Når man får fylt dunken med 20l vann, så burde den iboende massetregheten fikse det problemet, uten at man dermed har en stor og uhåndterlig rigg over vannet

lofotgut
28-04-2013, 18:11
Her ser du en film jeg har filmet med gopro på Goodman handle. syns det blir bra stødigt. er enig med The_dragon. enkelt med Goodman.http://www.youtube.com/watch?v=dL-WmjxVRVA

the_dragon_no1
28-04-2013, 18:46
Bare for å ha d klart, så mene eg at handle e Bedre enn på hodet, Meeen en plattform med to håndtak er best :-)

Johan
28-04-2013, 18:55
Goodman er nok det greieste for vanlig dykking ja. Spesielt om man får på en lyskilde.

Grunnen til at jeg ikke brukte det når jeg var i Truk, var at jeg ville ha en kraftig lykt (noe som utelukker kameramontering på lykten fordi man får "snøstorm" på steder med litt silt, og man risikerer et utbrent felt på alle videoer.)

I tillegg hadde jeg to bailouttanker (en på hver side), og jeg fant det greit å kunne manøvrere disse som jeg ønsket (løsne i bakkant, og løfte frem for å forsere trange åpninger), og dermed var det greit å ha hendene mest mulig fri for klumpete vedheng.

Det beste ville uansett vært en skikkelig kamerarigg med skikkelige videolys med vid spredning.

lofotgut
28-04-2013, 21:21
Jeg bruker videolys med 125 graders vinkel og 5500 lumen. holder på å finne best mulig vinkel for å slippe snøstormen. Har bare litt fintuning før det sitter.