PDA

View Full Version : Treg konvertering fra mp4 til avi...noen tips?

chmeland
03-04-2013, 23:34
(også postet på kammeret.no) ser at jeg burde postet under forum-tråden...beklager

Har nettopp tatt i bruk nytt Gopro BE. Liker liker liker :-) Gleder meg til å prøve wifi fjernkontrollen på noen åter.

Lett å bruke til både film, bilder og timelapse. Lagde en time-lapse film uten noen forkunnskaper. Kameraet klarte ca 2 timer med bilde hvert 4. sek før batteriet tok kvelden, dvs rekker akkurat å lage time-lapse av turen til hytta

Sliter med redigeringa. Cineform og movie maker fungerer bra, men det tar omtrent like lang tid å konvertere filmklippene som å se dem (1:48 for et klipp på nesten 400 mb eller 1:46) PCen er en ny laptop med ssid disk og godt med ram.

Hvor lang tid tar slik konvertering (antar fra mp4 til avi) hos dere, på hva slags maskin? Finnes det noen eksterne grafikk-dubbeditter som kan speede opp dette (uten å kjøpe ny pc)?

mvh
Chr

the_dragon_no1
04-04-2013, 00:30
Bruker 'pazera free mp4 to avi converter' har testet en del progs, å konkluderer med at ja, d tar tid !! :-/

Bruker 'cyberlink powerdirector 11' til redigering. Flott program! :-)

Sendt fra Samsung Galaxy S2, via Tapatalk forum app.

Callixtus
05-04-2013, 02:29
Skaff deg Sony Vegas, og du trenger ikke konvertere for å redigere filmene. Sony Vegas er helt magisk bra video redigerings software :)

Amphibia
25-10-2013, 12:34
Jeg får ikke sett video (mp4) med Moviemaker eller siste versjon av Gopro Studio. Noen som har tips ? Bruker XP, men har også prøvd på W7 med samme resultat :(

avigulf
25-10-2013, 13:46
Skal fungere geit med W7 og live moviemaker. Fordel med godt med RAM, 4 GB minimum. Men ikke prøvd 4k da...

-sent from mobile unit