PDA

View Full Version : Bluefin HC7 undervannsvideohus m/ Sony HC7 kamera og videobelysning

nikers
07-01-2013, 14:51
Selger nå mitt Light and Motion Bluefin HC7 undervannsvideohus m/ Sony HC7 videokamera.
Det følger også med to Light and Motion Sunray 600 LED videolys m/ tilhørende batteripakker.
Alt av ladere/kabler til kamera/videolys følger med, samt en ekstra batteripakke til kamera, firewire-kabel osv.
Til undervannshuset følger det også med en hvitbalanseplate og alt av O-ringer.
Alt sammen er pakket i en hardcase-koffert (Pelican-aktig, se bilder) og egen kameraveske til videokameraet.

Prisen jeg har satt er på 6000,- samlet for alt sammen.

Light and Motion Bluefin HC7 er et videohus som er klarert til en dybde på hele 100 meter, og det har aldri vært noe problemer med lekkasje e.l.
Huset har en egen lekkasjeindikator som øyeblikkelig gir beskjed dersom det lekker vann inn i huset.
Kameralinsen som følger med på huset er en vidvinkellinse med zoom som passer til det meste, også inkludert makrofotografering.
Alt av funksjoner til selve videokameraet skjer gjennom optisk overføring fra de dedikerte knappene på hvert av håndtakene, samt fra touch-skjermen på siden av videohuset (her finner du funksjoner som one-touch hvitbalanse osv.)
Undervannshuset er forøvrig meget pent behandlet, og er vasket nøye med ferskvann etter hvert dykk.
Nyprisen på dette undervannshuset er på rundt 20 000,-.

Sony HC7 har alt du trenger på et moderne videokamera, og kommer med en CMOS-videosensor med en full-HD oppløsning på 1080p.
Det har funksjoner som 10X optisk zoom, 2.7" touch-skjerm, tele-macro funksjon, stillbilder m/ flash, osv.
Dette er et lyssterkt kamera som passer meget bra til sitt formål, og med firewire-kabel som følger med er det enkelt å både overføre video og redigere denne.
Kameraet kommer med to batteripakker, noe som gjør at du hele tiden har et backup-batteri dersom det skulle trenges.
Videokameraet er meget pent behandlet!
Nyprisen på dette kameraet inkl. tilbehør er 8000,-.

Light and Motion Sunray 600 LED videolys kommer ferdig montert på fleksible armer som monteres enkelt på de to håndtakene på undervannshuset.
De medfølgende batteripakkene festes direkte på innebygde fester under huset, noe som gjør montering meget enkelt samt at det gir en veldig kompakt kamerarigg (ikke noe utstående stativ, plater osv. som bare er i veien..)
Lysstyrken er på 600 lumen på hvert av videolysene, og batteriene sikrer rundt 100 minutter med lys under vann.
Pga at batteriene ikke har vært brukt på noen mnd (NiMH-batterier), ser det nå ut som de er skadet og det er derfor ikke mulig å lade de.
Den som evt. kjøper dette utstyret må derfor enten kjøpe nye batterier (rundt 2000,- i utlandet), eller finne en kyndig på elektronikk som har nødvendig utstyr til å lade de opp til et slikt nivå at de kan lades på vanlig måte.
Siden batteriene ikke fungerer sender jeg derfor med videolysene gratis til kjøperen, og tar ikke med dette som grunnlag i den totale prisen. Jeg legger uansett ved batteriene hvis noen vil prøve å fikse de.
Videolysene er forøvrig meget pent behandlet, og vasket i ferskvann etter hvert dykk!
Nyprisen på belysningen er på 10 000,-

Totalprisen på undevannshus m/ kamera og videolys setter jeg til 6000,-
Her er det første mann til mølla-prinsippet som gjelder!

Ta kontakt på dykkesiden eller på tlf. 46816724!
46046460474604846049

skaidaiv
12-01-2013, 08:47
Tar utstyret såfremt det er i bra fungerende stand uten mangler. Sender seg mld for frakt og betalingsinfo.

nikers
14-01-2013, 00:14
Solgt