PDA

View Full Version : Komplett UV-foto utstyr til Canon G11/G12!!

nikers
25-07-2012, 05:45
Selger her komplett utstyr til undervannsfotografi for Canon G11/G12!!
Utstyret er levert av Fantasea, og er kjøpt hos Fotovideo.no.
Dette selges pga at jeg etterhvert skal oppgradere til speilreflekskamera.
Dette burde etter min mening være en genial løsning for nybegynnere/entusiaster som fotograferer med kompaktkamera!
PS! Kamera følger ikke med..
Se bilder nederst i tråden!

Det som følger med i pakken er følgende:

Canon Undervannshus WP-DC34
Dette passer til både Canon Powershot G11 og G12.
Huset er vanntett til 40 meter, og leveres med mattplate som kan festes foran den innebygde blitzen.
Dette er pent behandlet, men det ene festet i hjørnet har knukket av. Denne skaden har ikke noe å si for holdbarheten, og det er fremdeles tre andre fester å velge mellom! (Det er her snakk om feste til bolt snap o.l., ikke selve festet til å åpne og lukke huset..!)
Det følger også med en bolt snap til å feste fast kamerahuset i f.eks. BCD el..!
Brukt under ca 20 dykk.
Nypris: 1595,-
Pris: 500,-!!
Link: http://fotovideo.no/Produkter/Kompaktkamera/Canon/Canon-tilbeh%C3%B8r/Undervannshus/Canon-Undervannshus-WP-DC34-Til-Canon-Powershot-G11-G12-119460-p0000110381.aspx
Fantasea Nano Double Pro Set​
Dette er en komplett rigg med ekstern blitz og fotolys.
Blitzen er av typen Nano Flash, mens LED-lyset er merket Nano Focus Light!
Blitzen styres av en fiberoptisk kabel som trekkes mellom blitzhodet og kameraet, og samtidig som blitzen utløses vil fotolyset slukkes. Dette er en utrolig god løsning i praksis, og noe jeg har hatt veldig gode erfaringer med!
Blitzen kan innstilles på tre forskjellige innstillinger, alt etter hvor mye belysning du har behov for.
Blitz og lys er festet på to forskjellige armer som pga den fleksible oppbyggingen kan stilles i hvilken som helst posisjon du ønsker.
Blitzen er brukt rundt 10 ganger under vann, mens LED-lyset er byttet ut i senere tid og derfor tilnærmet ny!
PS! Bolten du bruker til å feste riggen til undervannshuset er gått i stykker, men dette har jeg løst med en skru og mutter. Denne løsningen fungerer like godt, og jeg vil legge ved dette til kjøper (mutter/skru).
Nypris: 3495,-
Pris: 1000,-!!
Link: http://fotovideo.no/Produkter/Tilbeh%C3%B8r/Undervannshus/Dykkerhus-Stillbilde/Tilbeh%C3%B8r/Fantasea-Nano-Double-Pro-Set-undervannsbelysning-119023-p0000108240.aspx
Fantasea Big Eye Lens
Vidvinkellinse som passer til både Canon undervannshus WP-DC34 (G11/G12) og WP-DC28 (G10).
Linsen er godkjent til 60 meter dybde, og dekker et felt på 80 grader!
Linsen er beregnet til makro-fotografering, men kan også brukes til andre typer fotografering om ønskelig.
Den er forsiktig brukt, men jeg kan se et par overflødige striper på glasset. Dette er derimot noe som jeg ikke har sett på bilder jeg har tatt, og noe som antakeligvis kan poleres bort.
Det følger med et neopren-deksel for trygg transport mellom dykkestedene!
PS! Linsen kan tas av og på kamerahuset under dykket!
Den er brukt under ca 10 dykk.
Nypris: 2995,-
Pris: 900,-!!
Link: http://fotovideo.no/Produkter/Tilbeh%C3%B8r/Undervannshus/Dykkerhus-Stillbilde/Tilbeh%C3%B8r/Fantasea-BigEye-Lens-G-serien-Til-Canon-Powershot-G11-G10-119316-p0000109723.aspx
Fantasea EyeGrabber
Et feste som er tilegnet vidvinkellinsen.Dette har jeg plassert på den ene armen for enkel tilgang til linsen, men om ønskelig kan festet demonteres og plasseres andre steder.
Festet er også kompatibelt for diverse filter, men dette har jeg ikke prøvd enda..
Link:http://fotovideo.no/Produkter/Tilbeh%C3%B8r/Undervannshus/Dykkerhus-Stillbilde/Tilbeh%C3%B8r/Fantasea-EyeGrabber-Canon-G-Series-Holder-for-Red-filter,-Vidvinkel-127402-p0000147643.aspx
Nypris: 350,-
Pris: 100,-!!

I tilleg til det nevnte utstyret får kjøper med seg en bag til oppbevaring og transport. Denne bagen har i tillegg til komplett fotoutstyr også plass til et kamera.
Her følger det også med alt jeg har av ekstra O-ringer, mattskiver, ekstra feste for fiberoptisk kabel samt en del annet stæsj!!
Alt utstyret er skylt grundig med ferskvann etter bruk, og ellers oppbevart forsvarlig i oppbevaringsbag.

Utstyret selges fortrinnsvis komplett til 2500,-!!
Dette er rundt en tredjedel av nypris, og bør ses på som et røverkjøp for interesserte!
Jeg vil også poengtere at dette ikke er noen form for auksjon, men at det her er prinsippet om "første mann til mølla" som gjelder!
Kjøper betaler for porto (jeg kommer til å sende utstyret med en smartpost-pakke medium, dvs. 170,-)

Ellers er det bare å komme med spørsmål, og se gjerne på de vedlagte bildene.

Med hilsen,

Nikolaj Bugge Erstad :)

44947449484494944950

Marius Schau Solberg
25-07-2012, 08:32
Tar Nano Double Pro settet for 1000,- + frakt
Send meg gjerne en PM eller kontakt meg på 98444252

dante
25-07-2012, 09:40
Jeg kjøper gjerne linsa og festet av deg for 1 000,- + frakt.

nikers
25-07-2012, 11:57
Da er det kun undevannshuset som ikke er solgt.
Gratulerer dagens kjøpere med godt utstyr!

Prisen på huset er fremdeles 500,-, her er det altså muligheter for et godt kjøp.

Nikolaj

nikers
26-07-2012, 03:19
Undervannshuset er nå også solgt!
Takker til alle interesserte, og gjør dere også oppmerksom på at jeg selger et videokamera m/ undervannshus av typen Contour HD GPS.

Denne finner dere på følgende link: http://www.dykkesiden.com/forum/showthread.php?35029-Contour-HD-GPS-m-undervannshus

Ha en fortsatt fin sommer!

Mvh,

Nikolaj