PDA

View Full Version : De store gutta på tur....

JET
04-11-2002, 22:59
Jentene ordner jentetur til Runde,dette synes jeg er kjempeflott !!, men da er jo selvfølgelig døren åpen for en guttetur... Så jeg lurte i føste omgang på hvor dere i så fall kunne tenke dere å reise. Siden det er praktisk umulig å få med alle alternativene i første runde, så håper jeg dere vil stemme på inn-utland og gjerne komme med konkrete forslag i en melding og så følger vi flertallet.Hvis interessen er der og turen blir kjempe eksotisk, så kan vi jo ta en avstemning til slutt om jentene skal få være med..(noen må jo bestille noe kaldt å drikke osv..).

jet

Tarantino
04-11-2002, 23:16
Enklere å få med mange hvis man drar innad i norge. Og da er jo valgene ennå mange, og samtidig er det helt sikkert noen som har ett billig sted å bo. Vi er jo spredd ut over hele landet!

JET
04-11-2002, 23:20
Ja det er et poeng, men vi får se hva det eventuelt er interesse for, og vilke forslag som kommer .. :)

DKD
05-11-2002, 11:14
Jentetur vs guttetur !?! Kan vi ikke dra alle sammen da ???

/DKD

JET
05-11-2002, 11:17
Klart vi kan.
Er utrolig hva gutta kan gjøre.... 8)

Actinia
05-11-2002, 11:18
Uten oss kryper dere hutrende og alene til køys om kvelden (;

DKD
05-11-2002, 11:22
Uten dere, kan det hende enkelte av oss snubler dritings ned i soveposen, uten å være kapabel til dykking dagen derpå :P

/DKD

DeeCore
05-11-2002, 14:03
Dykke først, så snuble ned i soveposen senere! 8)

Må kombinere.....

Orca
05-11-2002, 15:09
Jentetur vs guttetur !?! Kan vi ikke dra alle sammen da ???

/DKD

Hva med risikoen for jentelus da?

ScubaBoy
05-11-2002, 15:19
Hørte jeg TUR???

Det var alternativer for HVOR, men ikke for NÅR....det er jo kanskje også litt vesentlig???

Men hva skal man spise hvis ikke jentene er med?

JET
05-11-2002, 15:31
Hørte jeg TUR???

Det var alternativer for HVOR, men ikke for NÅR....det er jo kanskje også litt vesentlig???

Men hva skal man spise hvis ikke jentene er med?

Når ?... Vel.. ut på våren,hvis det blir i Norge og ferien hvis det blir resten av kloden.. opp til Dere det da.

Spise..På kafe/restaurang..bestille..invitere en kokk...
Mulghetene er uendelige og om alt annet går galt så snakket man jo om grandiosa... ;D

Yamarin
05-11-2002, 15:38
Klar for ny tur til Bodø jeg ::)

vanlig flybilett tur retur uten større rabatter enn ungdomsbillett = ca 2200

Pompel
05-11-2002, 17:49
??? Er dette en tur vi alle kan slenge oss med på? Ut på tur aldri sur!!

Arne K

Diver_DAD
05-11-2002, 18:09
Uten oss kryper dere hutrende og alene til køys om kvelden (;
Og det er ikke så gøy ;)

JET
05-11-2002, 18:35
??? Er dette en tur vi alle kan slenge oss med på? Ut på tur aldri sur!!

Arne K

Jo flere blide ansikter jo bedre !!

Tarantino
05-11-2002, 19:39
Hva med påsken? Eller er alle familiefolk som allerede har booket den?

Diver_DAD
05-11-2002, 20:16
Påsken høres ut som en bra ting,
har ikke lagt noen planer enda ! ;D

DKD
05-11-2002, 20:31
Hva med påsken? Eller er alle familiefolk som allerede har booket den?

Som de ekte friluftsfolka vi er, tilbringes Påska på hytta i Trollheimen -> Jevilvassdalen ved Oppdal (så klart). Hørte jeg noen nevne isdykk på et ellers så nedtappet fjellvann

/DKD

DeeCore
05-11-2002, 23:07
Klar for ny tur til Bodø jeg ::)

Helt enig.
Bodø med saltstraumen er bare et kongested!!
Anbefales alle!!

JET
06-11-2002, 11:53
Bodø Høres flott ut og alle plaskorsamlere med respekt for seg selv burde jo ha et emnesertifikat som Saltstrøumen Diver ... Men det er jo avhengig av responsen, jeg skal lage en avstemning med steder i Norge.. kom med alternativer..

jet

DKD
06-11-2002, 11:55
Stokkøya er jo nevt tidligere, og jentegruppa snakker om Ålesund, hvor jeg har gode erfaringer fra, men Saltstraumen skal jeg til før eller senere, så hvorfor ikke.

/DKD

JET
06-11-2002, 12:20
Dykkemessig så er Kanskje Stokkøya og Ålesund like bra ?
Men hva vet folk flest om det ? Så hvis noen kunne ramse opp noen "høydare" om stedene , så vi vet hva vi går til..
Saltstraumen trenger vell ikke så mye mer reklame..
Og hva med flere alternativer.. Lindesnes,Mo i Rana osv.

jet

Oystein
06-11-2002, 14:23
Jeg er ikke så besvømt i Norge ennå (Har holdt meg til grumsete steder i Oslofjorden og noen sørlandsperler) Hørte jeg Lindesnes??? Ypperlig forslag! Jeg skal tilbake! Er ellers åpen for nord-vest landet. Salkjerneset mellom Åndalsnes og Molde er visst et fantastisk sted med en flott og kraftig tidevannsstrøm. Har noen vært der?? Kan kombineres med tur til Strømsholmen, Hustadvika og øyene ut for Ålesund....

komodo dragon
06-11-2002, 14:35
Jeg er ikke så besvømt i Norge ennå (Har holdt meg til grumsete steder i Oslofjorden og noen sørlandsperler) Hørte jeg Lindesnes??? Ypperlig forslag! Jeg skal tilbake! Er ellers åpen for nord-vest landet. Salkjerneset mellom Åndalsnes og Molde er visst et fantastisk sted med en flott og kraftig tidevannsstrøm. Har noen vært der?? Kan kombineres med tur til Strømsholmen, Hustadvika og øyene ut for Ålesund....

Jaaaa! den vil ihvertfall Jeg stemme for :D Og jeg bor i Oslo !!!

JET
06-11-2002, 14:47
Var det et ja til Ålesund med noe attåt eller ??

jet

komodo dragon
06-11-2002, 14:53
Ålesund, hvor fan er det??? Å,ja der ja. Salkjerneset, Molde, Hustavika og Strømsholmen helst. Men kan tåle en tur til Aalesund også, hvis oppholdet blir for lenge...hahahahaha ;)

JET
06-11-2002, 15:08
Har prøvd å¨finne Salkjerneset på kartet, men fant det ikke.
Kan Du vise meg ?

jet

JET
06-11-2002, 15:27
Prøver å oppsummere noen steder:

Lindesnes
Runde
Ålesund
Salkjerneset
Stokkøya
Saltstrømmen

Noen flere ? Har plass til to steder til på avstemningen.

jet

DKD
06-11-2002, 15:50
Halten fyr, rett øst for Trondheim, væravhengig sommerplass
Vingsand, Fosen, øst for Steinkjær. Supr plass

Når???????

/DKD

JET
06-11-2002, 15:59
Spørr fruen ;D

Tenkte at hvis det ble sammen med Damene og det er sikkert det hyggeligste, så får vi finne en vår-helg..

Det er opp til Dere.

jet

DKD
06-11-2002, 16:01
Ja, det kommer jo an på om vi får være med dem. De har vel planer om første helga i Påska (tror jeg). Skal høre med henne når hun kommer hjem

/DKD

komodo dragon
06-11-2002, 16:14
Hva med Strømsholmen da?

Er ikke det ett fint alternativ?

JET
06-11-2002, 16:27
Hva med Strømsholmen da?

Er ikke det ett fint alternativ?

Jo det er sikkert et flott alternativ(kjenner det ikke), men hvor mange steder fra Møre skal vi ha med ? Kanskje jeg bare burde skrive Møre og Romsdal på et av alternativene og så spesifisere det siden ??

jet

komodo dragon
06-11-2002, 16:49
Enig med deg Jet. Da er jo Strømsholmen veldig kjent og et fint sted da.

JET
06-11-2002, 17:50
Enig med deg Jet. Da er jo Strømsholmen veldig kjent og et fint sted da.

Hørte jeg fnising og sarkasme.... 8)

Du kan jo legge ut en link eller noe annen reklame for stedet og dykkingen, slik at slike uvitende folk som meg blir blandt de opplyste.

jet

Oystein
07-11-2002, 10:25
Har prøvd åèfinne Salkjerneset på kartet, men fant det ikke.
Kan Du vise meg ?

jet

Her er det.....

JET
07-11-2002, 11:02
Eg e imponert !! Dette kaller jeg service på høyt plan !
Hvis du nå hadde fortalt oss om noen av de flotte dykke mulighetene og hvor vi eventuelt skulle ha overnattet...

jet

ViLar
07-11-2002, 19:20
Spørr fruen ;D

Tenkte at hvis det ble sammen med Damene og det er sikkert det hyggeligste, så får vi finne en vår-helg..

Det er opp til Dere.

jet

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
V i t t i g Jet, du har skjønt hvem som er sjefen her i gården ;D
Jeg drar gjerne på tur med dere jeg.
(Egentlig er jeg v e l d i g lett å be - tur er tingen!)
Jeg kan ta en jentetur, guttetur, fellestur, familietur, sydentur, påsketur, pinsetur, helgetur, ut- på- tur, kluet er å ha barnevakt (dvs. enten besteforeldre hele helga - eller barnevakt på skjæret...). Men det ordner vel DKD heretter tenker jeg >:D ;D.

/Vilar

DKD
07-11-2002, 19:27
Der har vi atter et eksempel på at gir du dem først lillefingeren, kan du banne på at før du har rukket å dybderus, sitter du der uten handa di. Den blir formelig glefset av i ett enkelt bitt... :o

/DKD

JET
07-11-2002, 19:58
Kem sier at livet er enkelt hele tiden..

Flott hvis jentene blir med ! Er noen steder vi ikke har fått med oss enda, hvor Dere ønsker å dra ?

jet

komodo dragon
07-11-2002, 20:15
Eg e imponert !! Dette kaller jeg service på høyt plan !
Hvis du nå hadde fortalt oss om noen av de flotte dykke mulighetene og hvor vi eventuelt skulle ha overnattet...

jet

Jeg er drit imponert selv. Ikkebare for servicen, men for insatsen. Godt kjempa å finne stedet.

Stedet ligger litt nærmere Åndalsnes enn Molde. Jeg vet ikke så mye om dykkingen her. Hadde faktisk glemt hele stedet. Overnatting? dette stedet ligger ved en Campingplass. Naturen er kjempe fin. minner meg om reklamen for "Melkesjokoladen" på kino :) Ferskvann og saltvann møtes her. Sikten er bra. Mener at det er mye makrell og ørret her. Stedet er yppelig for overnatting og grilling. Campingplassen ligger like ved en bro, der saltvannet møter ferskvannet. Her er det ikke mye tettbebyggelse med hus og butikker. Men Jeg vet lite om det med dykking her.

JET
07-11-2002, 21:42
Takk !
Det setter jeg pris på !! Hvis vi ikke får inn noen nye alternativer i løpet av kort tid , så lager jeg en avstemning for steder i Norge i morgen.

jet

Yamarin
07-11-2002, 22:45
Som dere ser er det mer i BODØ enn bare Saltstraumen, sundstraumen ligger på innsiden, og så har vi rabatt rett utenfor Bodø havn. (alle er skrevet inn på kartet med rød skrift).

I tillegg er det god overnattingsmuligheter både rett i nærheten av strømmen, og på vandrehjemmet rett ovenfor det lokale dykkersenteret (polardykk) http://www.polardykk.no/.

Hammer70
07-11-2002, 23:47
Synes dette stedet ved Åndalsnes ligger litt for langt inne i fjorden. Strømsholmen eller et annet sted lenger ute er et mer spennende alternativ, med mere liv og artsmangfold. Mange fiskearter venter med å vandre inn i fjordene til vanntempen har steget tilstrekkelig. Har bl.a. dykket ved Strømsholmen tidlig i mai, og da var det masse skate, flyndre m.m. å se. Sikten er imidlertid svært variabel om våren, men det gjelder vel de fleste steder. Strømsholmen ligger forøvrig 2cm nord for det fine kartet til Oystein, ca midt på (http://www.stromsholmen.no)

JET
08-11-2002, 01:32
Mange flotte meldinger, jeg tror det blir en kjempetur uansett hvor vi drar ! Og hvis vi ikke kommer der dere helst har lyst å dra denne gang, så håper jeg flest mulig blir med og så tar vi et annet reisemål neste gang.

Jeg har vært i styret for en dykkeklubb med ca 400 medlemmer,og turene har vært fantastiske opplevelser, her nærmer vi oss 600 medlemmer, så alle muligheter er til stede for at i alle fall en 30-40 blir med på tur.

jet

DKD
08-11-2002, 01:41
Vi gleder oss 8)

/DKD

komodo dragon
08-11-2002, 07:33
Det som er viktig er jo også at det er en kjent plass vi reiser til. Med kjent plass mener Jeg da. En plass hvor det er kjent for at dykking er bra, sikten er fin, variert og karnsje vrak. Synes først å fremst det må jobbes med å skaffe 5-8 alternativer spredd rundt i Norgesland. Alle med linker, alternativer til overnatting, hva vi kan forvente oss å se.

1.Juli- 03 Reiser Jeg på nok et "World Class Dive" tur med noen dykkere i fra Norge. ;D ;D ;D

JET
08-11-2002, 08:46
Ser at forslagene blir bedre og bedre , og det virker som om interessen er økende for fellesturer. Nå er det bare å fastsette en dato og sted , der har vært avstemning på hvor man ville dradd med forumets medlemmer , men der er alltid muligheter for nye forslag ?

Vidar >:D

Har du forslag så ikke brenn inne ! Kom med det !

Det har vært snakk om første helgen i Påsken, men det er ikke avgjordt, sted..må du komme med rimelig fort for jeg tenkte å lage listen i dag. :)

jet

DeeCore
08-11-2002, 10:58
Jeg stemmer på bodø jeg oxo. Fantastisk sted! Ikke uten grunn folk kommer fra inn og utland for å dykke der!

Pompel
08-11-2002, 15:10
Det er en faktor vi ikke må glemme her. Stedet kan være flott å dykke på, men det krever orden i sysakene for å kunne huse mellom 30 og 40 dykkere. Tidsmessig bør vi vell ha det klart om ikke så lenge, slik at eventuelle lokale båter kan hyres inn osv.

Mitt forslag er fremdeles Stokkøya og der kan vi være så mange som 50 dykkere om vi kommer fort igang.

Arne K

Saltstraumen frister litt.

JET
08-11-2002, 15:19
Ja det krever litt tilrettelegging, men dette ser vi på med en gang har bestemt sted, De lokalkjente + noen tlf. ordner det, og så får vi gå ut i forumet og si hvor mange vi har plass til.
Både stokkøya og Bodø kommer med som alternativer, det er sendt til Thomas, for jeg trenger hans hjelp for å få den avstemningen erstattet med den som allerede er på toppen av emnet. Og så skifter vi til et navn som inkluderer alle :)

jet

JET
09-11-2002, 08:55
Jeg stenger nå dette emnet og håper dere vil delta under
emnet: Tur for alle !

jet