PDA

View Full Version : Light and Motion BlueFin videohus selges med Sony HC7 HD kamera - nedsatt mer!!

gard
14-02-2012, 11:03
Hei.
Pga minimalt med dykking og et mulig dykkeforbud så ser jeg at jeg kanskje bør selge mitt videoutstyr.

Light & Motion videohus, Bluefin HC7
Sony HC7 video, HD 1080i, med lader og 2 batterier
Kameraveske
Kamera-hardcase som rommer hus + kamera + ladere (pelicase-aktig)
Oringer, hvitbalanseplate etc til kamera
Det følger også med Röde høykvalitets video-mic til bruk over vann (ca verdi kr 1300.-) (hadde glemt den i opprinnelig annonse

Hus + kamera, inkl koffert og bæreveske, og to batterier til kamera : 6.000.- (satt ned 9/6-12)
(Nypris hus ca 20.000NOK og nypris kamera ca 8000 NOK)

Huset er klarert til 100m
Det er optisk overføring og trykk-knapper på alle funksjoner, du kan bruke touch-screen på kamera under dykking, det er one-touch hvitbalanse på kameraet.
Det står en vidvinkellinse med zoom-through i huset som gjør at den passer til det aller meste av dykking, inkl makro.
Huset kan oppgraderes med LCD-skjerm på bakplaten
Har filmet med kamera ned til ca 45m, aldri hatt noe tull med kamera eller hus. Kun en eier på alt utstyret.

Utstyret kan besiktiges i Oslo, kjøpes "as is", har også dykkefilmer du kan se for å se på kvaliteten.

Bilder er vedlagt av alt utstyret.
Kontakt : Gard Thomassen, 93674926, gardt krøllalfa ifi.uio.no
Videoutstyret fremstår i perfekt stand.

Mvh
Gard

Frode_E
18-02-2012, 09:48
Driver og setter sammen noe tilsvarende av ditt utstyr og lurte egentlig bare på om du viste om det er mulig å få tak i en overgang fra a/v-r kontakten til lanc jacken her i Norge? Jeg har nemlig mini minijack i huset og da er det litt begrenset hvilket kamera jeg kan kjøpe til huset. Ser at det selges overganger i USA men hvis den er å oppdrive i Norge så et det litt enklere.
Bra utstyr forresten, lykke til med salget

Frode

gard
21-02-2012, 10:30
Akkurat den kabel-problemstillingen kjenner jeg ikke til, men jeg ville sjekket deal-extreme.com eller ebay, koster sikkert $6 inkl frakt, og funker det så er det bra, funker det ikke så er det ikke ruin ihvertfall..

Ja utstyret tar vannvittig bra video...
Gard

Frode_E
21-02-2012, 19:09
Ser at du skriver i innledningen at det er optisk overføring. Kanskje du ikke benytter deg av Lanc-kontrollen som er en seriebus-protokoll som mange sonykameraer har. Alle Lanc-kontroller kommer med minijack på Ø2,5mm og det er nesten bare proffe kameraer som har denne pluggen rett i kameraet. Billigere kameraer har gjerne denne bussen gjennom A/V-R pluggen og det er da en overgang jeg leter etter. Har funnet den men den er dyrere å frakte enn selve prisen på kabelen. Hvis ikke du benytter lanc-kontrollen så skjønner jeg at du ikke helt forstår mitt problem. Skal sjekke litt brukt i statene, da blir nok transporten en del billigere.

Frode

gard
25-02-2012, 22:09
Benytter lanc kontrollen, optisk her går på at signalet sendes fra knappene på håndtakene til en optisk sender som sender gjennom et glassvindu inn til selve huset der de tolkes og går via kabel og via lanc controller inn i kamera.
Trixet med dette er at armene på kamerahuset er designet slik at de kan knekkes av ved et uhell uten at kamerahuset blir ødelagt eller får lekasjer, man skaffer da bare en ny arm (evt bare ny innfesting til armen) og du er oppe å kjører igjen.

Man kan også bytte funskjonaliteten om mellom venstre og høyre arm om man er venstrehendt.

Lykke til med å skaffe den dingsen du trenger...

NB Har endret pris på original annonse til 10.000.-

Gard

Frode_E
27-02-2012, 20:50
Vet ikke om det er aktuelt men kunne tenke meg kameraet ditt.

Skal vi si 2500,- ;D

Hvis noen har en Sony fra før av kan de gå inn her http://www.aquatix.com/lanc_camcorders.htm
å sjekke om kameraet har lanc. Da er det bare å by på huset.

Jakter på tilsvarende kamera på Finn så ikke vent for lenge om det skulle være aktuelt.

gard
28-02-2012, 16:02
Ønsker å selge hus + kamera som en pakke...
Bra bud på kamera forresten...10.000 så har du kamera, masse ekstrastasj og et krute godt kamerahus i tillegg. Ta kontakt om du vil titte på sakene.

Gard

gard
23-04-2012, 12:29
Hadde glemt at det også følger med en Röde videomic til kamera, da til bruk over vann (ca verdi kr 1300.- med festebrakett)
Har redigert det i annonsen øverst.

Mvh
Gard

gard
30-04-2012, 08:14
Satt ned prisen enda litt til på videoutstyret som er i trådstarten.

Mvh
Gard

gard
08-05-2012, 19:46
Har satt ned prisen enda litt til. 7.490 NOK for alt utstyret i topp-posten.
Mvh
Gard

gard
09-06-2012, 09:20
Nedsatt pris (6000.-) for komplett uv-videoutstyr.
Se starttråd.

mvh
Gard