PDA

View Full Version : INSPIRATION rebreahter.

Level_76
05-11-2003, 21:34
Hei der.
Er det noen her som har tatt INSPIRATON rebreather kurs her i norge? Vet noen hva dette kurset vil koste evn. hva rebreatheren koster i norge? Vet at deepfantasea har instruktører.

Mr. Hansen
05-11-2003, 21:48
Hei der.
Er det noen her som har tatt INSPIRATON rebreather kurs her i norge? Vet noen hva dette kurset vil koste evn. hva rebreatheren koster i norge? Vet at deepfantasea har instruktører.

Jeg tok RB kurset i 1999 og ga 5000kr for kurset den gang. Hva det koster nå er jeg ikke sikker på men rundt det samme tror jeg.

Inspiration ligger ca på 45.000kr kommer an på kursen.

Var akkorat ute i natta og dykket, du kan snakke om det var stille der nede. Ingen bobbler som bråker rundt øra!

Howie
06-11-2003, 09:19
At dere tør ! Mange som har strøket med på inspiration apparatet!

Hørte dem tok ca 10000,- for kurset nå....

oyoz
06-11-2003, 09:33
Mer om RB : http://www.therebreathersite.nl/

Mr. Hansen
06-11-2003, 17:22
At dere tør ! Mange som har strøket med på inspiration apparatet!

Hørte dem tok ca 10000,- for kurset nå....

10.000,- det har jeg ikke hørt ???

At dere tør? Vet du at det er farligere å kjøre bil enn å dykke med RB ;)

Jeg tror det er 16 stk. som har parkert sine finner med Inspiration. Alle er menneskelig feil, som å glemme å skru på computerne før man håppe uti vannet(etter min mening en uting å gjøre) sammenlignes med å gå ut av bilen i stor fart.

Foresten er det flere måter a bruke RB på, feks. halvlukket, bruker ikke computerne i hele tatt eller gå over på OC.

MEN du vite hva du driver med!!!

mattis
06-11-2003, 17:44
:)Heisann !!

Eg har dykka med DOLPHIN i eit halvt år snart, og har ca. 50 dykk med den. Trygt og DEEEILIG, som å begynne med ein ny sport. Ikkje var det snakk om så mykje kroner heller. Ta ein prat med NEMO i Bergen, så får du deg eit godt kurs, og ein flink instruktør. 8) :D

Kjos
06-11-2003, 19:33
Jeg har lyst til å vite hva de som dykker Inspiration bruker RB'en sin til?

Ikke for å hakke ned på noen eller være slem, men fordi jeg ikke klarer å finne fornuftige argumenter for å kjøpe en.

Jeg ser definitivt at noen kan ha stor glede av en RB80 som jo fungerer litt enklere, men som ikke har alle problemene en elektronisk kontrollert RB har. Men det er heller ikke mange i Norge som gjør dykk der de trenger en slik maskin. Jeg vet egentlig bare om en håndfull.

Så hva sier dere Desperation eiere? OG hva sa dere til kona eller gubben for å få kjøpe den?

Eirik :)

Level_76
06-11-2003, 21:56
Det er vel bare i Sverige du kan gå kurs på RB80? Den koster vel åsså skjorta ??? Det at det er flere som har stryket med på INSPIRATION er mennskelig feil. Er man våken å lager seg en sjekkrutine man går igjennom hver gang du skal i vannet med den vil dykket gå bra. Du kan drukne med vanlig utstyr også hvis du glemmer å skru på lufta å fylle luft i vest/drakt før du hopper uti. Det gjelder å vite hva du gjør, ha sjekkpunkt :-* Er det noen andre store forskjeller på INSPIRATION og RB80 annet enn elektronikken?

Peter
06-11-2003, 22:10
Jag använder min Inspiration till avancerad vrakdykning på trimix.

Har sparat in pengarna som den kostade på grund av den MYCKET lägre gaskostnaden. Samt att man kan göra mycket längre dyk :D och att man inte fryser och inte blir lika pissnödig. ;)

/P

Elgar
04-12-2003, 13:09
Står noe her om hva tre tøffinger med Inspiration (og 17 sikkerhetsdykkere....) kan få ut av det:

http://www.tdi-middleeast.com/news_dive_project.htm

skummelt....

Kjos
04-12-2003, 13:32
Det beste/værste er den ene dykkeren som hadde failure på sine instrumenter på vei ned, men som likevel fortsatte fordi han hadde kameraet og skulle dokumentere hva som foregikk.

Og selfølgelig høres det beint fram idiotisk ut. Men man har full rett her i verden til å vurdere sin egen risiko og ta sine egne valg basert på disse vurderinger. Og slik vil ihvertfall jeg at det fortsatt skal være, men min beundring får ikke disse gutta, bare hoderisting.

Eirik Kjos

EANx
04-12-2003, 13:43
Sparer som et ekorn for tiden til en lukket RB. Lykken her i livet MÅ jo være konstant PO2 og slippe å drasse på stage flasker og dill og tunge dobble flasker og langslange og annet skrot. For meg er ihvertfall EKTE Tec Diving dykking med RB.

"Kjære Nissen,
Jeg har vært snill i hele år og nå ønsker jeg...."

Joakim
12-12-2003, 00:25
Sparer som et ekorn for tiden til en lukket RB. Lykken her i livet MÅ jo være konstant PO2 og slippe å drasse på stage flasker og dill og tunge dobble flasker og langslange og annet skrot. For meg er ihvertfall EKTE Tec Diving dykking med RB.

"Kjære Nissen,
Jeg har vært snill i hele år og nå ønsker jeg...."

jeg vet ;) jeg skal begynne å spare til neste år.. og har vel en Inspiration rebreather til høsten med kurs!

jeg har sikkert ikke så mye erfaring som deg, men en lukket RB høres hærlig ut

sp33do
12-12-2003, 03:19

Jeg har sikkert ikke så mye penger som deg, men en (lukket) RB hørtes dyrt ut :-X

sp33do
12-12-2003, 03:33
Står noe her om hva tre tøffinger med Inspiration (og 17 sikkerhetsdykkere....) kan få ut av det:

http://www.tdi-middleeast.com/news_dive_project.htm

skummelt....

All three divers stated after the dive that they were back safe because of luck, experience from thousands of dives, perfect advanced planning and the professionalism of their safety crew.

Hva skal man si ??? Hørtes jo betryggende ut :-X

EANx
12-12-2003, 15:25

Jeg har sikkert ikke så mye penger som deg, men en (lukket) RB hørtes dyrt ut :-X

Fra ca. 35000 og oppover (og da mener jeg virkelig oppover) :o

Mr. Hansen
12-12-2003, 16:21
Min Inspiration er til salgs pga oppgradering til Evolution.

1999 Inspiration
Hadde service på elektronikken i sommmer og oppgradering til backlid light.
Det er ca 62 timer på den
Det følger med Jan Box og org. box
Nye celler i juni
Medium harness og lunger

Obs. den selges ikke til personer som ikke har kurs til den!

35.000kr