PDA

View Full Version : Hvorfor begynne å dykke?

Thomas Torjusen
29-10-2002, 11:41
Hei alle sammen

Dere er sikkert blitt spurt av venner og kjente om hvorfor dere dykker.

En liten utfording til dere alle er å se hvem som kan , med kun en setning (ikke for lang), forklare hvorfor man bør dykke.

Håper på mange kreative og gode svar. :)

/Thomas

solcat
29-10-2002, 11:46
Verdens beste kur for en luskende forkjølelse...

Luskende forkjølelse + dykk = Helt frisk!

sol ;D

Triton
29-10-2002, 12:39
Forslag 1:
Sosialt, spennende og man får oppleve en verden som er totalt annerledes.

Forslag 2:
I vektløs tilstand kommer man mye nærmere sitt indre jeg, og får sjelefred idet man smelter sammen med det våte element.

Forslag 3:
Mange spennende dupeditter.

smari
29-10-2002, 12:51
Følelsen av å aldri kunne si sikkert hva en treffer på under vann, sjøen og havet har så enormt mye å tilby, og som dykker får vi ta del i det :)

Som å treffe på en manta ray i Sharm....Lovely.... :D

DKD
29-10-2002, 13:26
Har du noen gang hatt en drøm om å kunne fly av sted, bare sveve rolig uten å falle nedover, som om du er vektløs i verdensrommet? Kikke på en ny verden fra ett nytt perspektiv, i en total stillhet mens det føles som om tiden har stanset rundt deg…

/DKD

Erik Kold Bakkevig
29-10-2002, 13:35
Total frihet!! ;D

Scubagirl
29-10-2002, 14:11
Spennende,gir et skikkelig kick!GØY GØY GØY!!(neida,er ikke ruset,bare nesten ;D)

(og solcat, forkjølelse+dykk=fyfy, forkjølelse + mulighet for dykk om man blir frisk = verdens beste og raskeste kur ;D ;D ;D ;D)

Andre
29-10-2002, 14:54
forkjølelse+dykk=fyfy

Og hvorfor det??? (Man skal ikke tro på allt man hører selv om en instruktør har sagt det vettu...)

Pompel
29-10-2002, 15:08
Fordi det er ingen mobiltelefoner der nede.

Arne K.

Thomas Torjusen
29-10-2002, 15:20
Fordi det er ingen mobiltelefoner der nede.

Arne K.

Trodde du ja, men denne artikkelen (http://www.dykkesiden.com/html/news/archives/00000201.shtml) sier noe annet... :)

/Thomas

DKD
29-10-2002, 15:21
Solcat's teori var vel "luskende forkjølelse + ..." og det har vi stor tro på :D

Litt saklig, og kanskje ikke noe på denne tråden å gjøre, men jeg tok Advanced kurset med "litt" tette bihuler (eller noe sånt). Pressa meg ned med litt problemer med utligningen, noe jeg har slitt litt med tidligere, spesielt etter å ha vert oppe for så å gå ned igjen. Vel, etter en noe langsom nedstigning og mye pes for å utligne, har jeg i ettertid aldir hatt slike problemer. Jeg blåste vel bort noe...

For ordens skyld; jeg ser selv hva jeg legger opp til før jeg poster dette 8)

/DKD

komodo dragon
29-10-2002, 15:40
C.O.U.S.T.E.A.U.

Pompel
29-10-2002, 16:57
Fillern Thomas, ikke vis denne til samboern min... da er det slutt på freden.

Jeg prøver på nytt: Fordi det ikke er trafikklys der nede.

Arne K

JET
29-10-2002, 17:35
Hvorfor dykke ?

For forandringens skyld.
;D
Uten trafikklys høres også bra ut.

Henger meg på den for nå.

jet

Just add Courage !

Scubagirl
29-10-2002, 18:44
forkjølelse+dykk=fyfy

Og hvorfor det??? (Man skal ikke tro på allt man hører selv om en instruktør har sagt det vettu...)

Nei,men jeg sørger for å bli frisk før jeg hopper i sjøen jeg! ;D tar meg bare et øyeblikk å bli frisk nok om det er fordi jeg skal dykke (tar lengre tid om det er fordi jeg skal på skolen ;))

Enzo
29-10-2002, 19:03
Faren min var svampdykker på Kalmynos jeg var ofte med.Jeg hadde også en venn som jeg fridykket med og vi ble ganske flinke ettervert han het Jack.

Enzo (president gonnebee)

Hobbes
29-10-2002, 19:07
God grunn:... slippe å sjå på fotball på TV ;D

Thomas Torjusen
29-10-2002, 19:27
Fillern Thomas, ikke vis denne til samboern min... da er det slutt på freden.

Jeg prøver på nytt: Fordi det ikke er trafikklys der nede.

Arne K

Hei

Lover å ikke si noe til din samboer :D.

Jeg vet jo ikke hvem hun er, men poenget ditt med trafikklys er jo bra. Selv om det ikke finnes trafikklys så er det jo kjøreregler, så total frihet kan man vel ikke påberope seg???

/Thomas

Hammer70
29-10-2002, 23:44
- Fordi kontrasten mellom livet i havet og på land er så stor.
- Fordi dykking er spennende og pirrer eventyrlysten.
- Fordi havet er fantastisk vakkert.
- Fordi dykkere får sett mye mer av stedene de ferierer på.
- Fordi det er deiligere enn det meste å ha følelsen av å sveve.
- Fordi det er gøy å vite hvordan fiskeplassen egentlig ser ut.
- Fordi kamskjell er godt.
- For å slutte å røyke (Krever MYE dykking)
- Fordi "Jeg møtte en hval i går" høres vanvittig mye kulere ut enn f.eks."Jeg driver med synkronsvømming og bocca".
- For å kunne reparere brygga fra undersiden.
- For å ha noe å gjøre når det ikke er fotball på tv (Har hverken Canal+ eller TV3)

Noen ledige jobber i reklamebransjen?

JET
30-10-2002, 00:25
Hammer70
;DHadde jeg hatt en, hadde du fått den !! ;D

jet

Actinia
30-10-2002, 01:16
Because I'm worth it (;

JET
30-10-2002, 09:16
:DKan ikke alle den da ??
Må ha sett den 10 ganger minst !!

Men det er noen år siden sist...er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe den på DVD ??

jet

JET
30-10-2002, 09:41
Takk Vidar !
Men jeg kan ikke ta i mot for min dyriske Pang & Olufson VHS spiller spiser en god tredjedel av filmene den får lukte på.....

jet :'(

Thomas Torjusen
30-10-2002, 09:50
Takk Vidar !
Men jeg kan ikke ta i mot for min dyriske Pang & Olufson VHS spiller spiser en god tredjedel av filmene den får lukte på.....

jet :'(

Ser du nøyere etter så er det en sammanheng mellom filmene som den spiser.... Din spiller har fått aktivert sensur av voksenfilmer... :)

/Thomas

JET
30-10-2002, 09:54
ÅÅ Faen det er det som skjer...

;D :-* ;D

jet

BubbleMaker
30-10-2002, 11:24
Følelsen av å komme hjem;alt liv på denne jorden kommer fra havet.......

Big Blue får man kjøpt på Video Nova f.eks.Er du av den late typen,går det ann å få den rett i postkassen hvis du bestiller den via http://www.dvdstrax.com/no

Ville forresten ha ventet litt,ettersom det kommer en forbedret versjon snart,med bedre lyd og bilde.....

BubbleMaker
30-10-2002, 11:57
Klabert,venter på den selv.De kjører massiv reklamekampanje på den i Italia for tiden,så det må jo være vesentlige forbedringer :D

Triton
30-10-2002, 12:14
Grunnen til at de kjører massive reklamekampanjer i Italia er bl.a. også at filmen inntil nå har vært forbudt der.

Enzo gikk rettens vei når filmen ble utgitt fordi han følte han ble fremstilt i et dårlig lys. Resultatet var et forbud, som nå er opphevet.