PDA

View Full Version : Nordnorge tur

Krabba
25-06-2010, 20:30
Hei dere, har planer om ein ferietur nordover i sommer uke 30,31, 32 skal til bø i vesterålen på besøk til ein slekning men tar selfølgelig med meg utstyret, har også tenkt på saltstraumen,narvik! og ellers hva dere vil annbefale takker for tilbud eg får eg er med så langt tiden strekker til.

Botters
25-06-2010, 20:58
Ta kontakt med Bø dykkerklubb
http://tareskogen.no/
Ellers kan jeg anbefale "dykking i vesterålen" sin side på Fjæsboka.

Krabba
25-06-2010, 22:06
Har vert inne på sidene deres og funnet tlf nr for å ta kontakt , har også tenkt på harstad ikkje så lange vegen dit heller.

Krabba
27-06-2010, 16:47
Spørsmål om det er klubb eller dykkere i narvik har lyst til å sjå på noen av vrakene dær, hørte at ein må varsle /få tillatelse av havnevesenet.

Kontakinte
27-06-2010, 18:14
Hei
Du finner narviksportsdykkerklubb på facebook. Vi driver ikke med guideturer, men tar deg gjerne med på noen av vrakene sammen med oss hvis du kommer hit.
En tillatelse fra havnevesenet koster 100 kr uken og er ikke noe stort problem å få.
:)

Beta
28-06-2010, 14:51
Hei dere, har planer om ein ferietur nordover i sommer uke 30,31, 32 skal til bø i vesterålen på besøk til ein slekning men tar selfølgelig med meg utstyret, har også tenkt på saltstraumen,narvik! og ellers hva dere vil annbefale takker for tilbud eg får eg er med så langt tiden strekker til.

For Saltstraumen kan du gå inn på aktivitetsplanen til Bodø Sportsdykkerklubb, www.bsdk.net
Kan hende det er organiserte turer dit. Dersom mye straum så vil imidlertid ikke klubben ta med seg dykkere som ikke har erfaring fra straumdykking. Ved lav - moderat straum så går det som regel i orden, særlig dersom man kan dokumentere AOW eller høyere. Gå på www.straumsnu.no for å sjekke u straumforholdene! 80-140cm forskjell må kunne karakteriseres som lavt. 140-180cm er moderat. Rundt 2meter er middels. 315cm er ekstremt mye!

Ellers så er ett annet tips å ta kontakt med Saltstraumen Dykkesenter, de kjører dykk også i midtukene dersom folk nok på dykkene. Dersom de er usikker på erfaringsnivå vil de trolig kreve ett prøvedykk.

Mvh
Bengt
BSDK

Krabba
28-06-2010, 21:42
Hei
Du finner narviksportsdykkerklubb på facebook. Vi driver ikke med guideturer, men tar deg gjerne med på noen av vrakene sammen med oss hvis du kommer hit.
En tillatelse fra havnevesenet koster 100 kr uken og er ikke noe stort problem å få.

Artig vis det er anledling for å for å bli med erfarene kjentfolk som veit hva som er vert å sjå på og forhold rundt dykkerplassen, også for å bli kjent med andre likesinnede innen dykkermiljøet. skal sjå om eg fårmeg
inn i fjæsboka om litt.

lambi666
28-06-2010, 23:21
morna du.

pling på når du bynne å nærma dæ , så skal det d bli dykking ja :)

mvh Lambi

Lillian L
29-06-2010, 09:34
Er på Lødingen fra medio uke 28, reiser nok videre til Tromsø uke 31 eller deromkring - men ellers er jeg veldig klar for dykking! :-)

Pling gjerne på når du er der! :-)

948 85 486

Krabba
29-06-2010, 18:30
morna du.

pling på når du bynne å nærma dæ , så skal det d bli dykking ja :)

mvh Lambi

Er på Lødingen fra medio uke 28, reiser nok videre til Tromsø uke 31 eller deromkring - men ellers er jeg veldig klar for dykking! :-)

Pling gjerne på når du er der! :-)

948 85 486

Takker for tilbud tar kontakt når tiden kommer eller litt før mitt tlf nr:90825034
Har nå også kommet inn i fjæsboka søk med fult navn eller e post adresse som du finner i profilen min

Bratlie
17-07-2010, 21:39

Hei

Artig vis det er anledling for å for å bli med erfarene kjentfolk som veit hva som er vert å sjå på og forhold rundt dykkerplassen, også for å bli kjent med andre likesinnede innen dykkermiljøet. skal sjå om eg fårmeg
inn i fjæsboka om litt.

Jeg og min samboer skal opp til lofoten i uke 31, og er gjerne med å dykker da! (fom onsdag tom søndag) Og en tur til Narvik er spesielt interesant! Vet ikke om du har fått hørt noe med de i klubben der oppe, men vi kunne jo prøvd å fått til noe sammen? :)

Krabba
17-07-2010, 22:03
Hei dere, hvor i lofoten har dere tenkt ? oss kan jo prøve å få til noen dykk sammen , har hatt litt kontakt med kontakinte her på forumet om narvik og det hørest ut til det er bare å ta kontakt så kan det bli noen turer som ein kan henge seg på om det passer.

Bratlie
17-07-2010, 22:19
Vi kommer til Moskenes tirsdag kveld og må være i Bodø til søndag kveld. Utenom det har vi egentlig lite konkrete planer, med unntak av en dag med fiske i Svolvær. Vi er der hovedsakelig for å dykke, så følger dykkemulighetene ;)
Vi hadde håpet på Narvik lørdag eller søndag mtp kjøreruten, men funker ikke det får vi heller endre litt. Ikke hver dag en har slike dykkemuligheter :)