PDA

View Full Version : Kvinnelig ekspiditør

Funnygirl
27-10-2002, 14:29
Blir en kvinnelig ekspiditør i en dykkeforetning, sett på som like kunnskapsrik veileder som en mann??

Jonas
27-10-2002, 14:35
Tror ikke kjønn har noe å si.
Etter 5 minutters spørsmål/svar/veiledning, så finner man raskt ut om en ekspeditør har kunnskap eller ikke.
Men det er klart ......... for helt ferske dykkere, så kan vel en som ikke har peiling, men som har gått på et fint salgskurs, klare å virke kunnskapsrik, uten å være det.

Jonas

JET
27-10-2002, 15:06
Kommunikasjon er vell sentralt og det ingen grunn for at en dame ikke kan gjøre jobben like godt som noen menn.

jet

cecca_i
27-10-2002, 15:59
foretrekker faktisk heller en kvinnelig ekspiditør\instruktør enn mange av di mascho guttan som finnes rundtomkring ;)
for dem er det maange av.. :o

komodo dragon
27-10-2002, 17:43
For min del, så har ikke dette noe med kjønn å gjøre. Dette har noe med hva slags person du blir møtt av. Er det en gorilla, så anbefal gjerne bananer. Sjefen hans vil mister fort kunder. Han scorer sikkert på 2-3 bimboer som skal ta dykkelappen på årsbasisk. Men de gode kundene tror jeg ikke gorillaen klarer å holde på. :)

komodo dragon
27-10-2002, 17:52
En god kamerat av meg driver ett dykkesenter nordvest for Australia, ved Øya Flores i Indonesia. Jeg spurte han hvorfor han ikke trener opp noen av disse damene som bor der og lar dem jobbe for han som dykkeguide? Han svarte! "ha, aldri mere. Dette har jeg gjort før. Etter 2-3 mnd. så er de gravide, så vips å de er borte vekk og over fjellet. ;)

Arerj
27-10-2002, 19:19
Tror jeg stiller meg negativ til kvinnelige ekspeditører i dykkebutikken jeg..
Synes at kontoen tømmes fort nok om ikke noen skal sjarmere meg til å legge igjen pengene i dykkebutikken.. ;D ;D ;D

Men fra spøk til alvor, selvfølgelig blir en kvinnelig ekspeditør sett på som like kunnskapsrik som en mann dersom hun har kunnskapen. :)

mvh.
Are

DKD
27-10-2002, 23:37
Så lenge jeg føler at den som ekspederer meg har kunnskap og fornuftige utsagn om det jeg skal kjøpe, spiller det vel liten rolle hvilket kjønn vedkommende har. Må jeg sette det ene kjønn opp mot det andre i en slik situasjon, vil jeg nok helle over til kvinnesiden. For en kvinnelig selger som klarer å være overbevisende i et slikt mannsdominert miljø, tror jeg har bedre kvaliteter enn en mann. ::)

Kanskje dette burde være med i et gammelt fora her på siden; hvilke krav har vi til dykkebutikkene...

/DKD

solcat
28-10-2002, 01:01
Så lenge ekspeditøren eller ekspeditrusen har den kunnskap de trenger for å veilede kundene tror jeg ikke det er et stort problem om kjønn. Det kommer vel litt an på kunden og hans eller hennes syn på hvem de snakker med og eventuelle formeninger de har gjort seg opp på forhånd...

Ut i fra de andre innleggene, må jeg likevel si at jeg er positivt overrasket over hvor mange av dere som heller ville hatt en kvinnelig ekspeditør. Skal si dere har skjønt hva det går i!! ;)

sol

Thomas Torjusen
28-10-2002, 09:40
Hei

Jeg stemmer for kvinnelige selgere som kan nok om dykking og utstyr til å gi en fornuftig anbefaling når jeg spør om noe. :)

Erfaringsmessig så er det npok, som mange andre også har nevnt, mange gutter som bruker argumentet "Det er bra fordi det bruker jeg". ???

/Thomas

MR.T
28-10-2002, 10:09
Jeg synes at det beste er å bruke seg selv som ekspeditør...

Handle i en nettbutikk er tingen.

Kverulanten
28-10-2002, 10:15
Jeg synes at det beste er å bruke seg selv som ekspeditør...

Handle i en nettbutikk er tingen.

Ja da får du liksom så god og personlig service !

K.N

Pompel
28-10-2002, 15:49
Med stor fare for å gjennta meg selv.. Hvordan har du tenkt å ordne med kursene Prince of darkness? Brevkurs i dypdykking?

En av de bedre dykkerne vi har i området er dame med stor D og er mer enn habil til å ekspedere. Kjønn? Spiller ingen rolle, men kontoen er som andre sier belasta nok fra før.

Arne K.

solcat
29-10-2002, 01:27
Brev kurs i dypdykking får man ved å ganske enkelt bli Divemaster!!

sol

MR.T
29-10-2002, 01:34
Med stor fare for å gjennta meg selv.. Hvordan har du tenkt å ordne med kursene Prince of darkness? Brevkurs i dypdykking?

Hei

Jeg snakker ikke om kursene, men om kjøp av utstyr.

Det vil jo alltid finnes steder man kan få tatt dykkerkurs - eller hur?

Ellers så tror jeg det beste er at den enkelte dykker selv bestemmer seg for når han er klar til et eventuelt videregående kurs , rescue e.l.
Jeg vet ikke om noe mer irriterende enn å være innom en Padiskole som har Padi (Put Another Dollar In) under huden.
Før du er ferdig på grunnkurs får du beskjed om at du egentlig bør begynne på advanced kurs med en gang. La oss si at du faller for salgstrikset. Jeg garanterer deg at før du har fullført advanced så er du blitt prøvd vervet til neste rescue kurs med tilhørende MFA... ::)

Nei takke seg til - det er opp til den enkelte når han føler for mer opplæring.

Ergo: Bli fri fra påvirkninger og bruk nettet til å handle på. 8)

MR.T
29-10-2002, 01:36
Ja da får du liksom så god og personlig service !

Har du prøvd ringe / maile f.eks. Scubastore? Ikke det nei. Kan i alle fall bekrefte at servicen er det ingen ting å si noe om der i gården.

JET
29-10-2002, 02:13
;D :o ;D

Prince of Darknes

Hva gjør du med Princess of Light ? Sender en mail ?

jet

Pompel
29-10-2002, 02:53
Hmm det som er poenger mitt er at jeg ikke tror at de forskjellige foretningene vil overleve bare på salg av kurs. Utstyr utgjør en ikke uvesentlig del av økonomien, så om de ikke får den inntekten kan vi risikere at de går konkurs. Derfor spørsmålet mitt.

Arne K.