PDA

View Full Version : Viking ambassadør

Thomas Torjusen
17-04-2002, 13:26
Viser til følgende artikkel på Dykkesiden:

http://www.dykkesiden.com/html/news/archives/00000365.shtml

Som lovet i bunnen av denne artikkelen vil Rune Andresen i Trelleborg følge dette forumet og gi svar på eventuelle spørsmål som måtte dukke opp.

/Thomas

Sigve
17-04-2002, 13:33
Hei Thomas

Synes det er fint at du tok opp denne saken. Det er jo en litt tynn begrunnelse at det var en vams som forsinket det hele... Trelleborg burde jo gikk noe livstegn fra seg likevel. De kunne jo i det minste sagt ifra tidligere at det var en vams som manglet da....

Er en stund siden annonsen stodi Dykking, så jeg husker ikke "kriteriene" for å sende inn en henvendelse. Noen som vet hvilke "kriterier" Rune Andersen snakker om??

Mvh
Sigve Slagnes

Diver_DAD
17-04-2002, 16:12
Anonsen var i Dykking nr.5-2001
Det står: "Vi krever at du skal gjenomføre 10 dykkeraktiviteter i løpet av 2001/2002 :-/, som skal være dokumentert iflg. våre retningslinjer."
og:
"For at du skal være aktuell skal du: -Minimuskrav Adv. open water eller tilsv. -Ha 40 loggede dykk, hvorav minst 10 dykk det siste året."

Her kan du se hva de svenske ambasadørene gjør: http://www.trelleborg.com/protective/ (gå til "ambassadors" nede i høyre hjørne.)
Hilsen en av mange søkere !

Sigve
17-04-2002, 16:37
Hehe, jeg tilfredsstiller mange av kravene, untatt sertifiseringen (hmmm...dette må jeg ta å gjøre noe med!).

Det blir jo vanskelig for de ambasadørene som får drakt å gjennomføre 10 dykkeraktiviteter i løpet av 2001/2002 når det bare gjenstår halve 2002...

Lykke til ambasadører!!

Sigve

Gisle Edvard Årnes
17-04-2002, 19:54
Trelleborg burde- manglende vams eller ikke- uansett ha fulgt opp og svart de mange søkerne- særlig i de tilfellene hvor man lovte å gjøre det. Det er mange i dykkermiljøet som begynner å mistenke at alt dette var et pr. stunt fra Trelleborg.
Jeg antar at Trelleborg nå gjør sitt for å rette opp forholdet?

Gisle Edvard Årnes
Padi Master Instructor

Thomas Torjusen
17-04-2002, 20:08
Her kan du se hva de svenske ambasadørene gjør: http://www.trelleborg.com/protective/ (gå til "ambassadors" nede i høyre hjørne.)

Det er sikkert jeg som har et slitent webøye i dag, men jeg finner ikke denne linken.

/Thomas

Sigve
17-04-2002, 20:31
Hei Thomas

Neida, man må bare ha tolmodighet og lete litt rundt... Helt nederst på siden kom det opp fire bilder/kategorier. Da velger du bare "Diving". Da kommer du inn på siden der du kan velge ambasadører nede til høyre. Eller kan du bare klikke på denne linken:
http://www.trelleborg.com/protective/item.asp?id=577

Mvh
Sigve Slagnes

Vidar Aas
17-04-2002, 21:31
Fint at Dykkesiden har tatt tak i denne denne saken som startet på no.fritid dykking.Personlig tror jeg det ikke ville bli delt ut noen drakter hvis ikke vi hadde tatt dette opp.Dette med vamsene hørte jeg for over en mnd siden.

Vidar Aas
Idc-Staff Instructor

Diver_DAD
17-04-2002, 21:36
Sorry !
Jeg hadde linken liggende blandt favoritter, så jeg så ikke at man først måtte gå til "Diving" :P

Diver_DAD
14-06-2002, 19:31
Er det noen som har hørt noe nå da ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????
Eller gir Trelleborg f.... ?

Rune Andresen
02-09-2002, 15:19
Hei alle dykkere !
Nå skal jeg i korte trekke fortelle det jeg har fortalt til ca. 200 personer, enten på mail eller telefon.

For det første så beklager jeg at dette har drøyd ut i tid, og dette med vamsen er faktisk grunnen til forsinkelsen, selv om noen her ikke tror det.
Dette prosjektet med nye vamser ble startet opp i slutten 2000. Personen som skulle ta frem de nye vamsene sluttet. Den nye personen begynte i August 2001. Han måtte gjennom mye opplæring, og det prosjektet med vamser ble ikke prioritert da. Jeg snakket med denne personen i dag, og nå er nye vamser på vei fra fabrikken til vårt sentrallager i Sverige. Før de sendes ut så skal de testes grundig både i vann og på land, for å være sikre på at kvaliteten er bra. Så vi kan forvente vamser til Norge i løpet av kort tid.

Når det gjelder tilbakemelinger fra oss, så skal jeg være den første til å innrømme at det kunne vært bedre, men vi føler samtidig at vi har fått snakket med mange. Vi ser med stor forundring at noen av de navnene her på siden ikke søkt engang, eller kanskje de er en av de over 60 stk. som ikke satt på sitt navn på søknaden. I mange tilfeller så stor det bare en "hotmail" adresse.

Som vi skrev i annonsen, vi ønsket et kortfattet søknad med foto. Over halvparten hadde ikke med foto, ca. 60 stk. hadde ikke satt sitt navn i søknaden, mange hadde heler ikke satt på sin adresse, og vi ønsket ambassadører spred utover landet, og flere har heller ikke satt opp sin dykkebakgrunn.

Men igjen, vi kunne sikkert vært bedre på tilbakemeldinger. Nå er imidlertid valget av ambassadører gjort, og alle som har søkt som vi klarer å svare pr. mail eller pr. post vil få et svar i løpet av 7-10 dager. Det gjelder både de som er valgt og de som ikke har blitt valgt.

Har dere noen spørsmål, så håper jeg dere tar kontakt enten på telefon eller mail.
Telefon 909 33 501, eller [email protected]

Rune

Hammer70
02-09-2002, 23:07
Ålreit, Trelleborg var ikke helt heldige med markedsføringen... eller var det kanskje nettopp det de var? Dette må jo være norgeshistoriens mest omdiskuterte draktlansering! Når bestemor begynner å snakke drakt, er det noe i gjære...

Har aldri sett så mye sutring og syt som fra folk som ikke fikk gratis drakt i tide! Stakkars dere! Har Trelleborg vært slem, og ikke gitt dere ny drakt ennå? Fy skamme seg! Det dreier seg om ren trakassering, når de ikke gidder å finne ut hvor AOW´ene befinner seg engang!

De heldige utvalgte kan imidlertid glede seg. Jeg kjøpte drakta for en stund siden, og er strålende fornøyd! Kongedrakt!

Skulle dere trenge ambasadører for de nye vamsene, er det bare å ringe! Jeg venter gjerne et par år, jeg. No problemo! Men dere har vel muligens sluttet med denslags...

Lykke til med neste lansering, i hvert fall!

MR.T
04-09-2002, 20:26
Bra at det kom et svar fra Trelleborg til slutt på dette.

/MR.T

Sigve
22-09-2002, 00:10
Hei

Det er nå gått 19 dager siden Rune Anderes så fint lovte at alle som hadde sendt inn søknad skulle få svar innen 7-10 dager. Vi har fortsatt ikke hørt noe, så dette setter jo ikke Trelleborg i noe godt søkelys. Jeg har selv sendt en mail til Rune og bedt ham om å legge inn et innlegg med forklaring her på Dykkesiden. Så er det bare å vente i spenning...

Sigve

Thomas Torjusen
27-09-2002, 22:09
Ser at Rune ikke er registrert som bruker så jeg sender ham et tips om denne tråden. Det kommer sikkert et svar skal du se.

/Thomas

Sigve
02-01-2003, 12:19
Noen som vet noe mer??

Triton
02-01-2003, 12:58
Virker som det hele kan avskrives som et useriøst og/eller dårlig planlagt PR Jippo