PDA

View Full Version : Nordsjødykkerne til ny kamp

Thomas Torjusen
15-10-2003, 12:26
Nordsjødykkerne kaster seg inn i en ny kamp. Nå vil de jobbe for tryggere forhold for framtidas dykkere.
Nordsjødykkeralliansen utfordre norske myndigheter og organisasjoner. Målet er sikker dykking på norsk sokkel. Det krever utdanning og forskning.
Les hele saken i Teknisk Ukeblad (http://www.tu.no/arbeidsliv/article.jhtml?articleID=24806).http://www.dykkesiden.com/html/news/archives/arbeidsdykker.jpg

Tassax
15-10-2003, 12:38
Litt OT og pedantisk kanskje, men bildet du bruker Thomas (og har brukt på lignende nyheter om nordsjødykkere) gir ikke assosiasjoner til offsh-ore dykking.
Bildet er av en arbeidsdykker i Siebe-Gorman utstyr. Behagelig å dykke med når du arbeider på bunnen, men svært sjelden brukt offsh-ore.

;)

Thomas Torjusen
15-10-2003, 12:56
Fint med slike tilbakemeldinger også. Er det noen som har et bedre bilde så mottar jeg gjerne det.

Ellers så ser jeg at du på en genial måte unnviker auosensuren.. :)

/Thomas

Glenn
15-10-2003, 17:21
Her er et bilde som mere representerer en metningsdykkers arbeidsdag.
Husk bare å opplyse om opphavet til bildet ved evt. bruk (fotografens navn er nevnt i filnavnet.)

Med vennlig hilsen
Glenn

bherman
16-10-2003, 01:43

Hva vil metningsdykker si? At han er så lenge nede at alle vevene er mettet, dvs. må gå i deko?

Thomas Torjusen
16-10-2003, 09:00
Husk bare å opplyse om opphavet til bildet ved evt. bruk (fotografens navn er nevnt i filnavnet.)

Med vennlig hilsen
Glenn

Hei Glenn

Takk for bildet. Bare for å være på den sikre siden. Er det du som har tatt bildet. Jeg skjønte ikke helt det med navnet er nevnt i filnavnet. Jeg benytter gjerne bildet, men da må jeg vite hvem jeg skal føre opp som Fotograf, og få godkjenelse av vedkommende til å bruke bildet.

/Thomas

Janh
16-10-2003, 09:25
Litt OT og pedantisk kanskje, men bildet du bruker Thomas (og har brukt på lignende nyheter om nordsjødykkere) gir ikke assosiasjoner til offsh-ore dykking.
Bildet er av en arbeidsdykker i Siebe-Gorman utstyr. Behagelig å dykke med når du arbeider på bunnen, men svært sjelden brukt offsh-ore.

;)

Dette skjønner jeg ikke helt! Hvorfor må man henge seg opp i slike bagateller, jeg synes bildet er bra jeg ;)

Glenn
27-11-2003, 18:10
Bildet er tatt av K. Nairn og han har selv uttalt at bildet kan fritt benyttes på internett, så lenge han blir oppgitt som opphavsmann.

Bildet er forøvrig hentet fra www.longstreath.com, hvor K. Nairn har lastet opp bildet for bruk på internett.

Bildet finnes på negativ film også, og jeg mener at man kan bestille en kopi av Nairn. Bildet er av så bra kvalitet at man kan forstørre det opp i poster størrelse.
Det digitaliserte bildet er selvfølgelig i lavere oppløsning.

Mvh
Glenn