PDA

View Full Version : Feirer du Halloween...???

ScubaBoy
25-10-2002, 10:18
Halloween har omsider slått rot også i Norge. Feirer du den?
I så fall blir det fest neste fredag på Underwater pub....

Triton
25-10-2002, 10:50
Nei!
Hvorfor skal vi feire Halloween i Norge?
Handelstanden gnir seg i henda, mens vi - dumme som brød - handler totalt unyttig stash for tusenvis av kroner.

Dette er et lite prinsipp jeg har som vil brytes om kort tid. Jeg har små barn som når de blir blir større sikkert vil kreve å være med på dette - og vi kan jo ikke nekte dem det når hele venneflokken løper rundt med Skrik masker.

Nei nå - om 2 år ganske sikkert ja!

ViLar
25-10-2002, 11:30
Enig med Triton - dette er en dårlig skikk!

Bli nedrent av unger på dørene som bare står der med ei kurv i hånda : VI VIL HA GOTTERI!! >:(. Og sure blir de dersom de ikke får NOK!! ??? Hva slags skikk er dette da. ??? Lære ungene at mamma skal kjøpe kostyme i lekebutikken, og da er det bare å terrorisere hele nabolaget og loppe naboene for søtsaker!!

For to år siden glemte jeg av hvilken dato det var og hadde ikke stort nok gotterilager i huset. Da var det noen frekke pøbelunger som kastet et EGG nedi postkassa mi!! >:(. Frekke små djevelunger >:( >:(

Da er julebukkskikken i Norge bedre, da skulle de i minste synge, danse eller finne på noe å underholde med. :)

Scubagirl
25-10-2002, 15:16
Hva har dette med dykking og gjøre?
ViLar, ta på deg drakt,maske og hold slyngen og harpunen i hendene og se om du greier å skremme vekk ungene ;D

ScubaBoy
25-10-2002, 15:49
ViLar, ta på deg drakt,maske og hold slyngen og harpunen i hendene og se om du greier å skremme vekk ungene ;D

Helt riktig, Halloween har svært lit emd dykking å gjøre.
MEN, faktum er at det skal feires på Underwater Pub i Oslo, og der går det mange dykkere. Altså, en fest for alle som har dykkingen til felles, hvor man kan dele på erfaringer og møte nye mennesker, kanskje også nye buddy'er....
Derfor innlegget.... :)

Scubagirl
25-10-2002, 16:33
hva med at alle kler seg ut og hopper i sjøen ;D ;D ;D (jeg har iallefall møtt julenissen under vann, hvorfor ikke en vanntett vampyr?) ;D ;D

komodo dragon
25-10-2002, 17:38
Scuba ? lurer på hva du sa til nissen? :) :)

Scubagirl
25-10-2002, 19:37
hehe,høres vel litt rart ut ja, men Nemo har Midnight Madness i desember - julegate under vann, og der har de hatt julenisse :) man sier ikke stort under vann da, bare nynner julesanger mens man svømmer rundt juletreet ;D

DKD
26-10-2002, 00:28
Vil med dette benytte anledningen til å invitere alle iteriserte til jule-dykk i Ingdalen ved "Sållåtten" 27. desember. Da har vi vårt årlige Juledykk. Der kan man se mye rart i Juletider :D :D

For de ikke lokalkjente, er dette i Trondheimsfjorden på sør-vest siden i Agdenes komune i Sør-Trøndelag.

/DKD

JET
26-10-2002, 09:43
DKD og ViLar

Jeg er Bergenser men... har noe familie i Trondheim som dykker aktivt, hvordan finner man frem til Juledykkingen deres ?

jet

ViLar
26-10-2002, 16:37

Scubagirl - den var genial ;D ;D ;D
Under Halloween skal jeg ha på utstyret - med harpun og det hele ;D ;D ;D.
I tillegg kan jo min mann stå klar med harpunen bak buskene ved postkassen dersom noen prøver seg på egg- stuntet i år ;D ;D.
Jeg begynner nesten å glede meg til årets halloween 8).
Takk for tipset!

ViLar
26-10-2002, 16:57
DKD og ViLar

Jeg er Bergenser men... har noe familie i Trondheim som dykker aktivt, hvordan finner man frem til Juledykkingen deres ?

jet

Ikke noe problem - du kjører ca. 4,5 mil sørvest fra Trondheim mot Orkanger, og da er du der. Det er massevis av dyreliv og et herlig veggdykk på dette stedet. (Bl.a. plenty med kreps..) Vegg som går til 200+ (men vi bruker ikke å gå ned dit da... ;D). Hjertlig velkommen!! Gi oss beskjed på forhånd så kan vi avtale møtested etc. (send f.eks. en mail..)

DKD
27-10-2002, 11:37
Velkommen til Juledykket; Et lite tillegg for de som skal kjøre fra Trondheim. Det er enkelt å finne oss på Orkanger, selve dykket foregår i Ingdalen, på et lite nes som heter "Sållåtten", er avmerket på C-Map. Det er ca 20 min å kjøre fra Orkanger.

Ang Halloween; det var faktisk 2 stkker på døra i går kveld. Tatt deres utrolige evne til å bomme på dato, hadde vi ikke fått frem hverken utstyr eller harpun enda. Jeg var heller ikke sikker på om de hadde rømt fra en institusjon eller lignende, så jeg fant det best å gi dem en hver sin kjerlighet på pinne. Ikke var de utkledd heller, kun i litt for store jakker, så jeg ikke skulle se hvem det var.

/DKD

JET
27-10-2002, 11:41
Takk for tilbakemeldingen !

Gir beskjed når jeg har snakket med familien.

Vi har vært og dykket i området tidligere.

jet

komodo dragon
27-10-2002, 12:47
Ingen som kommer på døra mi etter at Jeg fikk kjøpt meg et skilt som nabo gutten lagde på sløyden. Det står: Bomser,selgere og tiggere uønsket......tyver i hagen, får med en psyco vaktmester å gjøre, som kan karate!

Jonas
27-10-2002, 14:16
Helt riktig, Halloween har svært lit emd dykking å gjøre.
MEN, faktum er at det skal feires på Underwater Pub i Oslo, og der går det mange dykkere. Altså, en fest for alle som har dykkingen til felles, hvor man kan dele på erfaringer og møte nye mennesker, kanskje også nye buddy'er....
Derfor innlegget.... :)

Har vært innom Underwater Pub noen ganger, men de siste årene er det flere opera-mennesker der enn dykkere.

Jonas

Hobbes
29-10-2002, 19:31
Syns amerikanarane ska få ha Halloween for seg sjøl eg.....

Men da e jo bare mi meining....

ViLar
02-11-2002, 00:32
Scubagirl - den var genial ;D ;D ;D
Under Halloween skal jeg ha på utstyret - med harpun og det hele ;D ;D ;D.

Til de som måtte lure på om ungene i Trøndelag nå har en harpun i panna. Nei, jeg prioriterte heller et prima nattdykk istedet!! Så kan de amerikaniserte, gotteslikkende, småfete, rølpeungene seile sin egen sjø sammen med Karius og Baktus.. 8).

Og et nattdykk har jo mye mer med dykking å gjøre enn halloween.,.. Og det må jeg si, selv om det var mørkt (for det er jammen mørkt om kveldene nå... :o) så var det en utrolig sikt... ;). GØY!

Scubagirl
02-11-2002, 00:42
mørkt,bevege seg rundt for å få noe i nettet, rare skikkelser rundt deg... kan jo være en beskrivelse på både halloween og nattdykk dette da :D

ViLar
02-11-2002, 00:46
mørkt,bevege seg rundt for å få noe i nettet, rare skikkelser rundt deg... kan jo være en beskrivelse på både halloween og nattdykk dette da :D

Enig! Men jeg drev ikke å maste på fiskene om å få gotteri da... ;D ;D

Scubagirl
02-11-2002, 00:49
Nei ViLar, på halloween nattdykk maser man ikke om snop, knep først og knask når du kommer hjem med fisken du spiddet ;D