PDA

View Full Version : Vikerfossen ut

Bertram
23-10-2002, 23:14
Har noen vært med på dette før? Man må svømme 3,5 km i overflata, høres tøft ut. Dette foregår på lørdag i Vikersund. Har lyst til å være med. ;D

komodo dragon
24-10-2002, 07:18
Du må forklare mere hva dete går ut på ?

vaa
24-10-2002, 15:05
Det er svømming med abc-utstyr og våtdrakt 3.2km i en iskald elv.Tror det er Kongsberg Dykkeklubb man skal kontakte.

JET
24-10-2002, 16:50
Dette høres ut som en fantastisk mulighet til å få mosjonert
litt og få hvist frem sine Viking egenskaper... Godt jeg bor i Bergen og ikke kan slippe fra.......

Lykke til !!

JET

DKD
24-10-2002, 20:53
Vi i Orkla Undervannsklubb har noe tilsvarende hvor vi svømmer i tørdrakt og ABC utstyr 5km nedover elva. I målområdet er det ei skikkelig bakevje som man kan slite seg ut på hvis man prøver å krysse den. Det er egentlig ganske gøy å delta, men som JET antyder, temmelig slitsomt hvis målet er å vinne. :o

Vi arrangerer på mai, så jeg sender påminnelse / påmelding når det nermer seg igjen.

/DKD

Bertram
27-10-2002, 21:35
Vil bare fortelle at vi har fullført Vikerfossen ut ;D. Det var skikkelig tøft og slitsomt :o. Trengte ikke å gå på helsestudio den dagen! Ble intervjuet av TV- Norge også, blir sendt på tirsdag eller onsdag, Norge på kryss og tvers. 8)

Fenre
28-10-2002, 03:59
Ville bare si at jeg er ganske sikker paa at det er Nokken dykkerklubb paa Geithus i Modum dere maa kontakte.... Rart ingen andre har reagert paa dette? Er det ingen andre fra Modum innom denne siden?

Anders

MR.T
28-10-2002, 10:13
Høres slitsomt ut og egentlig litt merkelig.

På dykkerkurs så lærer man vel at man skal prøve å komme opp så nærme land, båten som mulig slik at man slipper overflatesvømming...

Dere legger opp til 3,5 km overflatesvømming (stønn..). Hadde det vært 3,5 km under vann så hadde jeg skjønt det, men det er vel vanskelig på 15l/200 ? ;D