PDA

View Full Version : Re:Hvilken organisasjon tilhører du ?

Kaffox
22-10-2002, 13:16
Meiner du kva organisasjon folk er sertifisert gjennom...?

t.d:

Eg har ei koseleg samling plastkort frå PADI, men eg er ikkje medlem...

Eller var spørsmålet berre meint for dei instruktørane som henger rundt på forumet?

Pompel
22-10-2002, 13:49
Godt spørsmål Kaffox.

Selv har jeg plastkort også fra NAUI, men hjertet er i CMAS. Skulle jeg været organisert så måtte det bli i NDF og da gjennom en klubb.

Arne K.

Thomas Torjusen
22-10-2002, 14:06
Hei

Her er nok spørsmålet hvor man er sertifisert.

Ser at det er mulig å sertifikat fra flere av ovenfor.

Vidar: Kan du editere undersøkelsen og legge inn et valg som heter flere av ovennevnte.

/Thomas

JET
22-10-2002, 14:11
Hva hvis man har sertifikater fra flere forbund ?

Jet

komodo dragon
22-10-2002, 17:31
Padi og det holder sikker for meg ut livet.

JET
23-10-2002, 10:44
I så fall Vidar, så må jeg nok inrømme etter å ha ha lest kursbøker fra 4 forskjellige forbund på forskjellige nivåer og sett oppfølgingen noen av forbundene gir , så er jeg en Padi tilhenger !!
Ikke at de andre er dårlig, men helhetsinntrykket av Padi er veldig bra.

JET

Pompel
23-10-2002, 12:39
Det er farlig nært at jeg som CMAS må krype ut av hullet mitt og forsvare min organisasjon... ;) :D

Det er lite konstuktivt egentlig å diskutere hvem som er best osv.. det er mye opp til instuktørene.

Men en ting skal være slått fast. 3 stjerner til CMAS er egnet til å teste egne grenser. Vi lærer dog lite om salg. ::)

Arne K.

vaa
23-10-2002, 16:13
[Hvordan man velger å kjøre sine kurs er vel totalt likegyldig , det er som du skriver . opp til hver enkel instruktør.

Vidar..

Du mener vel ikke at det er opp til instruktøren og feks.starte bassengtreningen med modul 2? Vi må jo følge Padi standard.Kursinnhold og øvelser er det lite vi kan gjøre noe med.Dette er ikke opp til hver enkelt inst.

v.aas

Pompel
23-10-2002, 16:28
Sorry var nok morragreten der, ser kritikken og at jeg nok ropte ulv ulv for tidlig.

Arne K.

dirk
21-11-2002, 14:43
PADI = Pay And Die Imediatly..... (6)

roydahl
21-09-2006, 20:56
:)
Der er flere enn de nevnte organisasjoner , men her i Norge er dette de mest vanlige.
Bruk noen sekunder å besvare - Takk.

Vidar

Her er den 'typiske feilen': Såvidt jeg fikk med meg, var det 40 instruktører som hadde svart, mens det er 120 'medlemmer i PADI...
:banana: :banana: :banana:

Andreas
21-09-2006, 22:59
Jeg har tatt noen PADI-kurs, men er jo ikke medlem der av den grunn? I fremtiden tar jeg kanhende kurs hos en annen organisasjon?

Jeg er medlem i DKTV jeg - selv om jeg aldri kommer på dykkene. Og så er jeg medlem av HRUEx sammen med blipper's (jeg tror vi er bare to medlemmer). Og så er jeg æres-(!)-medlem av "vi som ikke lukker drakta" klubben. Åsså er jeg jo første dykker av gullbamseordenen - men - eh - der er jeg eneste medlem, tror jeg. Litt stille...

...men ingen av disse er nevnt ovenfor?

A.

arbo
22-09-2006, 09:14
Andreas, får man dykkeutdannelse i gullbamseordenen da? ;)
Spørsmålet her gjaldt vel hvor man var sertifisert, ikke nødvendigvis hvor man er medlem. For min del var det naturlig å ta kurs gjennom Padi, på grunn av at mitt lokale dykkesenter kjører Padikurs. Det hadde blitt for lang avstand for meg hvis jeg skulle tatt CMAS f.eks. Men det kan jo tenkes at jeg tar kurs gjennom en annen organisasjon senere. Det kommer alt an på hvordan dykkinga utvikler seg det. Men først blir det nok uansett Padi Rescue Diver.

Arve

Jonas Isaksen
22-09-2006, 12:52
Hva med oss i den stoerste uorganisasjonen DIM :)

Andreas
22-09-2006, 12:55
Hva med oss i den stoerste uorganisasjonen DIM :)

ok - jeg gjetter: Doing It My way?

EDIT: Vedrørende:

Se http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=32121.msg253180#msg253180

Kommer nok snart et PADI-spesial-kurs tenker jeg?

A.

kaitern
22-09-2006, 14:07
Burde i hvertfall gå ann å krysse av flere. Det er mange som har padi + noe annet.

guNNar

mrr
22-09-2006, 14:59
:)
Der er flere enn de nevnte organisasjoner , men her i Norge er dette de mest vanlige.
Bruk noen sekunder å besvare - Takk.

Vidar

Jeg tilhører vel ikke PADI fordi jeg en gang har tatt et kurs der? Eller ANDI, eller IANTD?

Jeg får velge "DDS Dive Team" jeg da.

-- mrr

arbo
22-09-2006, 19:30

Se http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=32121.msg253180#msg253180

Kommer nok snart et PADI-spesial-kurs tenker jeg?

A.
[/quote]

Ok, jeg er med. :thumbup: :)

Arve

potal
30-11-2006, 23:45
Synes det er dumt og måtte velge enten eller, da jeg har sertifikater både i CMAS, PADI og IANTD.

roydahl
01-12-2006, 00:13
Det kan du godt ha, NAUI, SSI mmfl også.... men hvilken
DYKKEORGANISASJON tilhører du er spm.
Om man tar et PADI kurs og dermed tilhører organisasjonen
er man jaggu mottakelig... ;D

Froskemannen
01-12-2006, 10:57
Husk at den opprinnelige undersøkelsen er ca. 4 år gammel...

Mvh Christian

Andreas
01-12-2006, 16:21
Husk at den opprinnelige undersøkelsen er ca. 4 år gammel...

Jeg tror at grunnen til at disse gamle undersøkelsene popper opp er at de automatisk blir en del av de undersøkelsene som roterer på venstre side - det har jeg opplevd før iaffal.

Hilsen paid-medlem A.

saltkjeks
07-04-2007, 15:23
Er divemaster i padi (dermed også medlem i PADI), men er Nitrox i CMAS, og blir snart 1* Instruktør i CMAS. Er vel litt i begge tenker jeg :P

Drumworks
07-04-2007, 18:35
AOWD og Nitrox i PADI.

OKOverrein
07-04-2007, 18:44
Må vel bli Padi da man ble DM for ikke så lenge siden.
Det blir vel snart noe kursing i ITDA (advance nitrox) om ikke så lenge.

Deeps
07-04-2007, 20:09
ikke frekt men alt anna en de som ikke skal ha flaske føtter på flaskene sine ..
psai og padi :P

Edit: Trådoverskrift. mvh Dag Deberitz, global moderator

Mayster
02-11-2007, 16:39
har padi owd men holder på å ta CMAS** nå, så er vel litt av begge! :P
og forblir nok på CMAS siden så lenge jeg dykker :)

Pneumo
26-12-2007, 02:02
Har mest plast fra padi, men har plast fra cmas også, kanskje snart iantd eller gue har ikke bestemt meg enda :-)

Gammel tråd men det poppa opp en poll og vips her måtte det tagges litt!

Busdiver
26-12-2007, 09:56
Meiner du kva organisasjon folk er sertifisert gjennom...?

t.d:

Eg har ei koseleg samling plastkort frå PADI, men eg er ikkje medlem...

Eller var spørsmålet berre meint for dei instruktørane som henger rundt på forumet?

Det samme sier jeg, - litt feil vinkling på spørsmålet for man blir vel ikke MEDLEM av noen av organisasjonene om man kun tar et dykkekurs der?
PADI, NAUI og flere av de andre organisasjoner krever at man må være må være instruktør på et visst nivå for å kunne melde seg inn i i vedk. organisasjon.

Medlem blir man kun av CMAS om man melder seg inn i en dykkeklubb tilsluttet NDF/Norges Dykkeforbund. Som igjen er Norges eneste FORBRUKERORGANISASJON for dykkere.

Spørsmålet i tråden burde heller lyde:
Hvilken/hvilke dykkeorganisasjon(er) er du utdannet gjennom?

Men dette er en god gammel tråd som har blitt vekket til live igjen, Jeg har lagt til noen organisasjonsnavn og latt folk kunne krysse av for utdanning gjennom flere organisasjoner og har også åpnet for at man skal kunne endre sin stemme.

KOMPRESSOR
26-12-2007, 10:21
Øyh! Jeg er MEDLEM av PADI jeg! 8) 8) 8) ;)

Busdiver
26-12-2007, 10:51

Jada, jadda unge mann! Men du er INNNNSTRUKTØR du da vettu!
Eller bedre skikkelig artsbestemt på latin:
PADIUM Instructium Mjoesiensis ;)

KOMPRESSOR
26-12-2007, 11:11

Neiiida. Er bare RD faktisk. Snart DM, bare jeg får somla meg til å ta eksamen. ;)

larsfredrik
26-12-2007, 18:23
IANTD

Lars

roydahl
28-12-2007, 00:28
IANTD
Lars

Trodde du var medlem i CMAS og (evt?) utdannet i IANTD, slik Busdiver er
inne på og slik det ble argumentert etter starten av tråden...

Kult bilde av deg fra Klaretjern, forresten... ;)

Busdiver
28-12-2007, 01:19
Men dette er en god gammel tråd som har blitt vekket til live igjen, Jeg har lagt til noen organisasjonsnavn og latt folk kunne krysse av for utdanning gjennom flere organisasjoner og
har også åpnet for å endre sin stemme.

GUE kunne godt ha vært på den listen der ;)
Hos GUE kan du både være individuelt medlem som dykker, og naturligvis ta opplæringen din der som spørsmålet er endret til.

Fredrik

FIXA!

Andreas Duck
28-12-2007, 20:35
Er medlem i PADI og har noe av opplæringen min i CMAS

bherman
28-12-2007, 21:40

Neiiida. Er bare RD faktisk. Snart DM, bare jeg får somla meg til å ta eksamen. ;)

Du blir da ikke medlem i Padi før du er ferdig utdannet DM. Trur eg.
Plastikken før gir deg ikke medlemsskap i Padi, bare enda et kort å briefe med i loggboken din.
Hvilket minner meg om at jeg mistet loggboken min med ALL plastikken min en gang i oktober. Det var litt surt :(

spetznaz
28-12-2007, 21:51
Tja først tenkte jeg at kompressor var medlem siden "TURUT Hansen" er et padi dykkesenter. men brreg påstår at det er Mona Hansen som er innehaver og dagligleder/adm.direktør. Det gjør vel Mona til medlem.. hvordan Reidar(?) er medlem skjønner jeg fortsatt ikke.. :p

Jeg er forresten medlem av 2 av organisasjonene listet opp, utdanning gjennom 4 og plastikk fra 3 :p synd man ikke kunne krysse av for flere. Eller kanskje ikke synd, jeg hadde nemlig ikke vist hva jeg skulle svart da!

Andreas Duck
28-12-2007, 21:52

Du blir da ikke medlem i Padi før du er ferdig utdannet DM. Trur eg.
Plastikken før gir deg ikke medlemsskap i Padi, bare enda et kort å briefe med i loggboken din.
Hvilket minner meg om at jeg mistet loggboken min med ALL plastikken min en gang i oktober. Det var litt surt :(

Stemmer det. blir ikke medlem i PADI før man er DM. Som RD er du forsatt bare utdannet gjennom PADI men ikke medlem.

Edit: burdevist lest innlegget til AndreasR først

Tja først tenkte jeg at kompressor var medlem siden "TURUT Hansen" er et padi dykkesenter. men brreg påstår at det er Mona Hansen som er innehaver og dagligleder/adm.direktør. Det gjør vel Mona til medlem.. hvordan Reidar(?) er medlem skjønner jeg fortsatt ikke.. :p

kansje noen kunne tipse han og be han komme med et innspill på hvordan han kan være medlem som RD?

KOMPRESSOR
29-12-2007, 13:07
Milde himmel.... Dere har lite å gjøre! ;D

Joda, TURUT er "medlem" i PADI som et PADI Dive Centre #5242. JEG står oppført som ansvarshavende og kontaktperson hos PADI. Mona (samboer'n) er oppført som innehaver av TURUT i BREG. Det er to litt forskjellige ting. Gå og dykk nå, hush! ;)

Ja, ja, ja... Skal ta DM eksamen i januar. Har bare den igjen nå, så slipper dere å tulle sånn. He he!

spetznaz
29-12-2007, 15:29
Kompressor jeg har dykkerutstyret mitt i Bergen, men befinner meg i Risør... KRISE! Derfor jeg har tid til å surfe brreg, men nå vet jeg i allefall hvordan man kan bli medlem av PADI uten å eie dykkesenter eller være ferdig med DM ;)