PDA

View Full Version : klar for dykke :)

28-01-2009, 19:44
:D

Da har jeg klart å samle sammen komplett utstyr. :)
1 stk tørr drakt.. helt nye mansjetter i hals og armer, testet og tatt service. (har hette og hansker selvsagt)
1 stk vest, nyoverhalt og testet..
1 stk 12 liter 232 bar flaske, med adapter slik at ventilsettet kan brukes (din->yoke sak)..
1 stk nyoverhalt ventilsett, klart til bruk.
1 stk bunntimer..
1 stk maske (god og gammel, fra -93 når jeg tok lappen.. hehe)
2 stk standard lykter..
2 stk svømmeføtter (som passer til tørrdraktfoten ;)
2 stk kniver..
2 stk signal-strobes (til natt dykking)
2 sett med ankel lodd..
2 sett med blybelter (ene har blysekker, mens andre er slike harde bly lodd)

Glemte: har også 1 stk undervannskamera med ekstern blitz.. dvs gammel teknologi hvor film må sendes til fremkalling.
Bedre enn ingenting i hvertfall. :)

superundertøy er kjøpt inn.

Nå gjenstår det vel bare å få fylt flaska, spent på seg drakta og utstyret vel.

Siden logg boken er søkk borte, har jeg vært å ordnet meg ny loggbok og dykke tabell. Starter fra scratch gitt.

Det er endel år siden jeg sist var under med komplett sett, så jeg skal ha med en kompis som har dykket endel..
så tar vi det pent og rolig slik at jeg kommer inn i det igjen..

11 og 12 april skal vi (3 stk) fra jobben ta advanced kurset, og det krever at vi har dykket litt før, så her er det bare å sette i gang :)

Ser at det er ikke mer enn 2-3 grader i vannet nå, det er vel litt kaldt selv i tørrdrakt vel, eller?

Er skikkelig klar for å dykke nå.. hehe.

Bjørn Opperud
28-01-2009, 20:05
Du får pakke deg godt inn, for det er litt kjølig i vannet nå, ja :kalddykker:
Ellers vil jeg bare oppfordre deg til å følge ditt eget råd; ta det pent i begynnelsen. Fort gjort å bli litt rusten...

Velkommen tilbake :laugh:

28-01-2009, 20:24
det er såpass ja.. hmm.. når begynner tempen å stige i vannet her i sør da?
Hjelper det noe om en venter til slutten av februar, eller i starten av mars eller blir det noe av det samme som i dag?

Bjørn Opperud
28-01-2009, 20:45
tar nok en stund før det blir varmere. men ikke la deg skremme av meg, jeg fryser lett ;)

Lumin
28-01-2009, 23:13
sist jeg var i sjøen så var det 4 grader i overflaten og 8 grader 10 meter ned, så bare å komme seg ned på brukbare dybder ;)

Sleepie
29-01-2009, 00:16
Kjør på!! kaldt i vannet er å ta litt hardt i.... det er verre over vannet når man er våt, det er da man merker kulden, ikke i vannet vel???
Ihvertfall er det sånn her i Bergens-området, greit under vann og litt surt og kaldt over vann... Men det har ennå ikke stoppet meg, dykker så fremt det er tid til det, uansett vær og vind... STÅ PÅ!! og lykke til