PDA

View Full Version : Klubb dykk nr 1 2009

Raggen
03-01-2009, 13:19
Årets første dykk ble et flott dykk.

Båten har lagt i ro en stund nå, spenningen var stor når jeg kom ned til båten: Var det luft i båten? Var det strøm på batteriet? Ville den starte? Virket lys og gps?Var alt fryst fast?

Vi hadde den på en "hjemme service" der båt og motor fikk pleie. Vi har gjort en god jobb, motoren startet på første forsøk(aldri skjedd i min tid hos Spiro), luft var det alle kammerene på pongtongene(?), alle lys virket, gps virket også slik den skulle :banana:

Vi dykket litt sør for Fosn strømmen. Her var det ingen strøm. Når vi gikk ned snødde det ganske tett, kalt var det også(lurer av og til hva som driver oss dykkere ut i slik vær?) men det ble fort glemt når vi var kommet under vann.

Vi dykket litt rundt, passet oss for de to garnene som var satt ut. Daniel fikk tatt bilder av den største trollkrabben som jeg har sett. Vegetasjonen var variert og spennende. En liten båt/jolle ble sett. Noen fine torsker ble tatt opp fra dypet, men flere ble igjen til neste gang :lol:
Sikten var rundt 15 meter, temp i sjøen 6-7grader.

I nær framtid kommer vi til å besøke dette stedet igjen, mye uutforsket terreng venter på oss :)

Ragnvald