PDA

View Full Version : Re:Dykketur for Forumets medlemmer ?

ViLar
16-10-2002, 16:58
Jeg kan i utgangspunktet være med hele landet, men i og med at jeg er fra Midt- Norge er det enklest (for meg ;)) med midt- norge eller vestlandet. Men setter dere opp en prima tur med bra dykkemål blir jeg med overalt jeg ;D
Artig å treffe nye folk!

komodo dragon
21-10-2002, 17:23
Dette skal Jeg være med på ;)

Johonas
21-10-2002, 20:03
det hadde vært veldig moro ;D ;D

Bernt
21-10-2002, 20:36
??? Det er mange fine dykkesteder på sørlandet, så det er synn at det ikke er mere aktivitet her nede, jeg bor selv på sørlandet, og skulle ønske det var litt mere dykkeaktivitet både vinter som sommer. Men ellers så ville det hvert morro med en dykketur ja.

Pompel
22-10-2002, 01:59
Japp har sikkert rett i at det er mange fine plasser på sørlandet, men filosofien bak dette treffet som er at flest mulig skal kunne være med og da legger vi det ca midt i landet. Du er som alle andre hjertelig velkommen til å komme med innspill.

med vennlig hilsen
Arne K

DKD
22-10-2002, 13:14
Japp har sikkert rett i at det er mange fine plasser på sørlandet, men filosofien bak dette treffet som er at flest mulig skal kunne være med og da legger vi det ca midt i landet. Du er som alle andre hjertelig velkommen til å komme med innspill.

Før noen andre tar til ordet, så skal det vel påpekes at midt-norge geografisk sett ikke ligger akkurat midt i landet. Vi har f.ex 1000Km til Tromsø, men 500 til Oslo, og fra Tromsø er det fortsatt langt igjen oppover. Når dette er vel kommentert (og sikkert temmelig unødig) må jeg meddele min entusiasme for at valget er gjort på midt-norge. Jeg er selv fra regionen, og ser frem til å treffe de som kommer på treffet. Jeg kommer selvsagt.

/DKD

Elmek
23-10-2002, 00:38
Er det noe bestemt mål Dere har på trappene???

Jeg blir gjerne med. Men nå på vinters tid er det en lang vei til midt norge.

Hva med oss som er fra Østlandet / Sørlandet slo oss i lag og tok en tur her sør på i vinter ???

Bertram
23-10-2002, 11:09
Ja, Saltstrømmen er et godt valg. Og hvis vi blir en del, er det også mulig å presse prisen noe. Jeg bor på Østlandet så for meg ville det kanskje vært aktuelt med fly opp og ned. Vi som bor her kunne da eventuelt samles på samme fly

Svein

Pompel
23-10-2002, 12:30
Flott at flere tenner på ideen!!! ;D Det vi ikke må glemme er at om treffet blir av en viss størrelse så må vi ha litt tid for å få alt på plass. Innleie av båter osv. Regionale treff er flott og vi kan jo seriøst vurdere å prøvekjøre Stokkøya vi som bor i nærheten. (Midt Norge.)

Arne K.

ViLar
23-10-2002, 18:20
TUR!!!

Kan vi ikke ha en liten avstemming mellom Saltstraumen og Stokkøya?? Da må vi ha dato og pris klar, slik at alle har en forutsetning for å kunne vurdere en påmelding.

Sett opp to uavhengige alt. med pris og det hele. Det alternativet som får flest stemmer (påmeldinger) blir valgt. Dette må da være vanvittig demokratisk??!! ;D

DKD
24-10-2002, 12:32
Stokkøya tar i utgangspunktet 400,- pr døyn pr dykker. Dette inkluderer 2 dykk fra båt og luft. Ikke dykkere koster 200,- Det kan hende vi kan få bedre priser hvis vi blir mange.

/DKD

Arnt_Marius
24-10-2002, 15:17
8) Bare noen få spørsmål til dere som er omreisende dykkere, jeg har alldri vært på en eneste dykkertur jeg har betalt en krone for, så jeg er uvitende på dette emnet, men hvilke krav stiller dere når dere er ute på tur, og leier dere inn, f.eks på stokkøya, som er godt brukt av dykkersport!
Krav til overnatting? lager dere mat selv? Krav til båt?
som f.eks på stokkøya, har fått intrykk av at det Roar tilbyr på Hosnasand har en ganske bra standard, om man er typen til og like slikt da! Kunne tenkt meg og være med på det eventuelle dykkertreffet selv, selv om jeg bor ikke så langt fra stedet! =)

ViLar
24-10-2002, 15:55
8) Bare noen få spørsmål til dere som er omreisende dykkere, jeg har alldri vært på en eneste dykkertur jeg har betalt en krone for, så jeg er uvitende på dette emnet, men hvilke krav stiller dere når dere er ute på tur, og leier dere inn, f.eks på stokkøya, som er godt brukt av dykkersport!
Krav til overnatting? lager dere mat selv? Krav til båt?
som f.eks på stokkøya, har fått intrykk av at det Roar tilbyr på Hosnasand har en ganske bra standard, om man er typen til og like slikt da! Kunne tenkt meg og være med på det eventuelle dykkertreffet selv, selv om jeg bor ikke så langt fra stedet! =)

Jeg var på Stokkøya først i oktober. Prisen er inkludert overnatting (i medbragt sovepose), to dykk med båt og luftfylling. Dersom du blir sulten må du lage mat selv... Hvis du ikke har sovepose kan du leie sengetøy (kr. 70? tror jeg). Dersom du ikke vil vaske etter deg koster det kr. 1000 for å få vasket ned hele stedet (på deling). Og hvem vil vel egentlig vaske gulv en søndags ettermiddag??? :P

DKD
24-10-2002, 20:49
Stokkøya har også en fasilitet som er storkjøkken dvs ala resturant størrelse, i tillegg til et mindre kjøkken oppe. Det lar seg faktisk gjøre å leie plassen med kokk, hvis det er ønskelig. Ellers er det jo kjapt å varme en boks bønner på komfyren.

Når vi drar på klubbtur, har vi aldri særlig krav eller forhåpninger der vi drar. Klarer oss stort sett selv med det meste. Leier man f.ex. en rorbu, så er det jo en stue med kjøkkenkrok man må betjene selv. På turer der vi drar flere, bruker vi i allefall å få til en felles middag alle som er med. Ofte har vi matauk med det vi fanger på et dykk. Ellers er det veldig kjekt med dusj mulighet hvor man ferdes. I allefall når man skal være mange dager. (Jo, stokkøya har 4-5 dusjer og badstue) :D :D :D

/DKD

Pompel
28-10-2002, 15:52
Hei
Temaet er ikke glemt, men jeg er litt i tenkeboksen.

Arne K.

DKD
29-10-2002, 01:05
Vi venter i spenning :)

/DKD

solcat
29-10-2002, 01:23
Eg vil være med og, typen og (han er særdeles flink i baren, hvis det er noen her som interesserer seg for sånt, ikke det? nei vel då....)

Dykke tur med denne gjengen høres ut som en utfordring. Gleder meg allerede ;D ;D ;D

God ide vbh om at det kan være flere treff, både for regioner og hele landet. Er det noen som kunne tenkt seg fremover i tid og kanskje dra til noe sydligere strøk, med litt blåere vann?

sol

Pompel
29-10-2002, 02:56
Hei DKD vi kan ikke starte med et lite lokalt treff i Ingdalen en dag det passer? Har ikke hatt nattdykk der enda.

Arne K.

DKD
29-10-2002, 11:25
Hei DKD vi kan ikke starte med et lite lokalt treff i Ingdalen en dag det passer? Har ikke hatt nattdykk der enda.

Arne K.

Glimrende ide. Jeg er tilbake i fylket på torsdag, og har planlagt et dykk da, rundt 18:00 på jupvasskaia i børsabergan, på lektern. Vi skal bl.a. prøve å få et bilde av Havmusa som er observert der i det siste. Var der selv for 14 dager siden og hilste bl.a. på "Vaktmesteren", en 10-12 Kg steinbit som bor der. Han er i klubben vår fredet!

Er mye på Sållåtten i Ingdalen, og tar gjerne et natt dykk der også. Kanskje til helga, men er litt usikker på om det blir Hitra-tur enda. Væravhengig. Blir det ikke det, kan vi ta en tur til helga, men det kommer jo som kjent dager etter helga også.

Kanskje det passer på førstkommende torsdag også? Jo fler, jo bedre. Da kan vi skryte på oss å ha arrangert første offesielle dykkertreffet på dykkersiden.com Høres jo nesten ut som et virtuelt cybertreff under vann, og med litt dybderus, så er det vel kanskje den følelsen vi sitter igjen med. PS Det er dypt på lektern; starter på 27m og under bauen er det 45m, men man får et godt dykk med maxdybde 32m. Det er også 2 kjempefine viftekoraller som ruver nesten 1 X 1m ved siden av lektern, ca 33m på flo sjø. ;D

Mulig det er flere Trøndere på forumet som kan tenke seg et dykk på sistedagen i oktober? :) Var det ikke JET som har dykkende familie i Trondheim?

Send meg en mail, eller ring (sjekk sidene mine for detaljer) :D

/DKD

Pompel
29-10-2002, 16:59
Torsdag? Greit for meg.

Arne K.

DKD
29-10-2002, 19:55
Torsdag? Greit for meg.

Arne K.

Torsdag is a GO. Skal vi si kl 19:00 på jupvasskaia?

Det kommer selvsagt fyldig referat fra turen etterpå :D

/DKD

Pompel
30-10-2002, 01:46
Ok.
Arne K. ;D ;D ;D