PDA

View Full Version : Hommersåk Dykkerservice konkurs?

janse
16-10-2002, 10:49
Hei.
Jeg lurer på om noen er kjent med Hommersåk Dykkerservice og om hvorvidt de er konkurs eller ikke?? Jeg bestilte en decobøye der i august mot forskuddsbetaling og har fortsatt ikke hørt noen ting…. Jeg sender e-poster uten at noe skjer og uten at pengene sendes tilbake til meg.

Er det tilfelle at de har problemer, syns jeg dette er en glimrende måte å formidle dette slik at andre dykkke-venner ikke går i samme fella som jeg.

Jan Seljesæter >:(

Tassax
16-10-2002, 12:35
Gjorde et søk på Hommersåk Dykkerservice på Brønnøysundregisteret, men kunne ikke finne selskapet der ???.

eystein
16-10-2002, 13:07
Ser ut som et "skyggefirma".

Firmaet har bare postkasseadresse på webben, ikke noe telefonnummer eller besøksadresse. Domenet er registrert med Organisasjonsnummeret til MORTEN LINDSTRØM DATASERVICE i Hommersåk. Dette firmaet "Morten ... dataservice" har samme postadresse som fz.no mener tilhører Hommersåk dykkerservice. (http://www.fz.no/nettbutikk/visAvansertSokButikk.asp?sok=H&PageNum=90) Man kan da gå utifra at hdykk.no er drevet av MORTEN LINDSTRØM DATASERVICE, siden man alltid må oppgi organisasjonsnummer til den bedriften som står som "eier" av domenet. M.... DATASERVICE er ikke registrar eller noe i den duren, men eieren som sagt.

Ser ut som om Hommersåk dykkerservice er ikke eksistrende firma Men det kan være at Morten Lindstrøm bedriver dykkersjappe på si (så hvorfor ikke stå frem?)

Jeg hadde ikke handlet med et selskap som ikke står frem med navn/telefonnummer eller organisasjonsnummer på nettsidene sine. Og selvfølgelig er dårlig service noe å tenke på også. Skamme seg til Hommersåk dykkerservice.

I Brønnøysundregistret er dette firmaet registrert med adresse i Sandnes, med et alfanummer som hovednummer, og en mobil som fax. Det betyr ingen fasttelefon å søke etter heller... Mystisk.

Eystein

Tassax
16-10-2002, 14:21
Domenet er registrert med Organisasjonsnummeret til MORTEN LINDSTRØM DATASERVICE

Ah. (/Klaske panne!), tenkte ikke på å søke i domeneregisteret.
Ser forøvrig at dersom du klikker på logoen deres på hjemmesiden (www.hdykk.no), som skal peke til http://shop.webtraders.no/hdykk får du en http 404 feilmelding.

Jeg tror ikke jeg ville handlet her uten videre.

Thomas Torjusen
16-10-2002, 15:16
Hei

Prøvde å sende en mail til adressen som stod oppført på websiden dere, men fikk da mailen i retur med følgende tekst:

Dear [email protected],

Your recent message to this server regarding `=?iso-8859-1?Q?Fw:_Hommers=E5k_DykkerService_AS_-_KONKURS=3F?=`
was not delivered, the e-mail account you tried to reach is permanently down.

Thank you,

[email protected]

DKD
16-10-2002, 16:56
Siden sidene deres var koblet / hostet via webtraders, tok jeg kontakt med dem, og her er svaret /sitat:

Etter utallige forespørsler har vi ikke kommet i kontakt med Hdykk. De har ikke betalt regningene sine og er derfor fjernet fra våre servere.

~ Joachim /Sitat slutt!

Det kan jammen se ut som om hdykk er historie. Det er heller ikke mulig å spore dem via interne lister i Telenor.

/DKD

Jonas
16-10-2002, 18:43
Mener å huske at flere her på denne gruppa, og på no.fritid.dykking, anbefalte hdykk.no når det var spørsmål om hvor man kunne finne bra utstyr til en rimelig penge.

Nå ser man kanskje konskvensen av å tyne priser hos dykkebutikkene .............. det går ikke i lengden, og sjappa går konkurs. Håper ikke alle butikkene går på samme smellen, slik at vi bare sitter igjen med nettbutikker, helt andre steder i verden.

Jonas

Pompel
16-10-2002, 22:25
Sitter vi igjen med bare nettbuttiker, så finner de nok en måte å gi oss kurs på... per brevpost.... :P

Arne K.
framtidig dypdykker per korenspodanse?

eystein
17-10-2002, 08:32
Jeg er egentlig uenige at butikkene går konk dersom de konkurrer på pris. Det finnes mange seriøse butikker, som har vært lenge i bransken, som har opptil 50% lavere priser enn de villedende prisene de andre butikkene har.

Hver butikk må finne sin nisje. Noen kan skape et miljø, andre kan ha pris, noen kan være flinke på service o.s.v. I dag prøver altfor mange butikker å være "alt" for "alle".

Eystein

DKD
17-10-2002, 10:30
Konkuranse er sundt. Klarer ikke butikken å overleve pga hard konkuranse, drives den kanskje på gale premisser. For de som har hatt noe med butikkdrift å gjøre, ver hva jeg snakker om. Skal man selge billig, må man selge mye, og skal man selge mye må man være stor.

/DKD

janse
17-10-2002, 11:36
HDYKK ORDNER OPP! ;D

Jeg har i dag fått mine penger tilbake og HDYKK beklager det som har skjedd.

Forøvrig: Det er ikke internett sin skyld om leverandørene har problemer (har de det?). Konkurranse er sunt! Sett pris på det du vil ha, og vær villig til å betale det det koster. Jeg tror kanskje kundene er dummere enn butikkene og jeg er villig til å gå i meg selv. hehe :-[

Jan Seljesæter

Thomas Torjusen
17-10-2002, 11:41
Vil det da si at de ikke er konkurs?

/Thomas