PDA

View Full Version : Slik sparer du 124 kroner...

Luringen
19-06-2002, 01:19
På www.dykking.no er det enkelte tjenester som man trenger passord for å komme inn på. Det gjelder så vidt jeg kunne se når man legger inn annonser i bruktmarkedet og for å lese artikkelarkivet. (Utrolig, men sant - de skal ha betalt for dette :()

Dersom du ikke er leser så kan man bestille passord og det vil koste kr 124 for en 4-måneders periode.

Wrt gbx ra raxry grfg bt slygr vaa abr "fxebg" v srygrar sbe ra fyvx 4-zåarqref crevbqr. Geb qrg ryyre rv - qrg shatregr bt wrt svxx bcc cnffbeqrg bt oehxreaniarg fbz wrt xhaar oralggr serz gvy 13. nhthfg. Få raxryg fcnegr wrt 124 xebare.

Jeg synes synd på dem (hvis det da er noen) som har betalt 124 kroner for dette). Nå slipper man i alle fall å betale dette lengre... *;D I alle fall frem til Dykking legger på bedre sikkerhet på denne tjenesten.

Hilsen en lykkelig Luring

Elmek
19-06-2002, 07:36
>:( Ja ja det finnes fremdeles uærlige folk med lav moral >:(

ghh
19-06-2002, 12:36
Alt det maset for å slippe å betale 124 kr for å dra nytte av et gode.

Bare for å få litt perspektiv på dette : 124 kr i 4mdn det er 31 kroner måneden - det blir 7kroner og 25 øre i uken :P Ikke svære summen!!!

- knapt nok til en cola i uken - mens det for www.dykking.no sikkert betyr mer. Så hva er det å være stolt av? >:(

Tenker flere som dette er det ikke rart gode tilbud forsvinner fra skjermene. Nei - skjerpings!!

I stedet for å bruke tid på å lure til seg goder bør en heller tenke på hvordan en kan støtte opp om de som faktisk gidder å gjøre noe for andre.
det er i alle fall min ydmyke mening, altså!!!

Arnt_Marius
19-06-2002, 13:33
:o Neimen dette hørtes jammen meg lurt ut, du er en luring du luringen!
Men nå abonerer jeg på Dykking fra før da, og liker og betale for meg, og har det ikke for vane og lure meg selv, for og så gå ut med det på et forum!
Sjerpings! ;D

Sigve
19-06-2002, 15:50
Hei

Dersom alle tenker som "Luringen" her, så er det vel kanskje ikke lenge før tjenesten om å kjøpe passordet på nette forsvinner. Bare dumt å missbruke noe slikt!
Jeg mener at enhver dykker bør skaffe seg et abbonement på bladet Dykking.

Mvh
Sigve Slagnes

Thomas Torjusen
20-06-2002, 07:47
Hei Luringen

Enig med de andre her om at det ikke er noe vits i å gå ut med denne informasjonen i et forum som Dykkesiden - det kunne vært bedre om du f.eks. hadde tipset Dykking om dette så hadde de sikkert endret dette slik at dette ikke ville være mulig.

Jeg har i alle fall tipset Dykking om denne tråden slik at de er klar over det, så får vi se om det blir noen endring.

Er man ikke abonnent på Dykking så synes jeg Dykking fortjener 124 kroner for denne tilgangen.

/Thomas

dirk
20-06-2002, 10:11
Må bare få si meg totalt enig med dem eminente administrator.

Abonner heller på Dykking, i stedet for denslags snylting ! :P

olav
11-08-2002, 18:55
Eg er enig med de andre.
Dette er et lite beløp som
man ikke taper så mye på
å betale. Betal heller og få
litt bedre samvittighet >:( >:(

Dykkern
12-08-2002, 12:05
Tror ikke at Luringen er så lur alikevell..
Gå inn på ett diskusjonsforum med slik "pisspreik".

Alt koster i dag, innformasjon også..:)
SÅ.... Hvist du samler inn en tommflaske hver dag, har du faktisk rå til passordet ditt..

Nokk om det :-X

Thomas Torjusen
16-08-2002, 00:11
Hei

Som administrator har jeg etter oppfordring fra Dykking endret litt på den opprinnelige posten i denne tråden. Selve oppskriften på hvordan man sparer 124 kroner er kodet om med en kodenøkkel som ble brukt mye under 2. verdenskrig.

Førstemann som klarer å finne ut hvilken krypteringsmetode som er brukt får "stjerne i margen".
Ikke dekrypter teksten, men skriv snarere inn svaret på hvilken krypteringsmetode det er.

Lykke til! :)

/Thomas

twistah
16-08-2002, 09:50
Enigma ?

Thomas Torjusen
16-08-2002, 09:51
Enigma ?
Nei :)

/Thomas

twistah
16-08-2002, 10:24
Ah. En enkel Rot13 nøkkel. Men den har vel ingenting med 2. verdenskrig å gjøre ?

Thomas Torjusen
16-08-2002, 10:33
Bra Twistah! :)

Den tok du raskt!

Mine kilder sier at den faktisk ble brukt under 2. verdenskrig.

/Thomas

Tarantino
02-12-2004, 00:40
Wrt gbx ra raxry grfg bt slygr vaa abr "fxebg" v srygrar sbe ra fyvx 4-zåarqref crevbqr. Geb qrg ryyre rv - qrg shatregr bt wrt svxx bcc cnffbeqrg bt oehxreaniarg fbz wrt xhaar oralggr serz gvy 13. nhthfg. Få raxryg fcnegr wrt 124 xebare.
Hilsen en lykkelig Luring

http://www.editpadpro.com/editpadlite.html

Men praksisen er forandret hos Bladet Dykking nå.

McGyver
02-12-2004, 12:25
http://www.sebastianlueth.de/index.php?page=Projekte%2FEnigma
denne va litt fin og
mcgyver