PDA

View Full Version : Skal moderatorer kunne gå bort og gifte seg uten forumets samtykke?

remi
24-08-2003, 13:25
Hører Jostein har planlagt å forlate de levende og gå over til oss levende døde, altså gifte seg, og dette helt uten å spørre forumets medlemmer til råds.

Hva synes dere andre om slik utilbørlig oppførsel?

Kan vi akseptere at en som skal være moderator plutselig blig NK ( nestkommanderende ) i sitt eget liv?

Hvordan kan vi vite at det virkelig er Josteins meninger som kommer frem, og ikke fru Josteins ?

Litt av et alvorlig tankekors. ;)

Gratulerer forresten :D

remi

Benelli
24-08-2003, 13:35
Genialt Remi....

Gratulerer Jostein! :D

/Jabb

Arnt
24-08-2003, 13:42
Jasså, Jostein...
Ting skjer i det ztille... Er vel som Remi sier
at du nå blir kraftig degradert i dette liv... :D

Gratulerer 8)

Arnt

puslingper
24-08-2003, 14:45
Er vel som Remi sier
at du nå blir kraftig degradert i dette liv...

LOL, men det går helt fint å oppgradere seg igjen om man angrer for mye ;D

Gratulerer Jostein

'Når ingenting annet nytter, les bruksanvisningen' sies det. Vel, her er den Jostein. Hvis jeg leser Remi rett har du enda litt tenketid ;)

Upgrade from Girlfriend 6.0 to Wife 1.0
Last year a friend of mine upgraded Girlfriend 6.0 to Wife 1.0 and found that is's a memory hog leaving very little system resources for other applications. He is only now noticing that Wife 1.0 also is spawning Child-Processes which are further consuming valuable rsources.

No mention of this particular phenomena was included in the product brochure or the documentation, though other users have informed him that this is to be expected due to the nature of the application. Not only that, Wife 1.0 installs itself such that is is always launched at system initialization where it can monitor all system activity. He's finding that some applications such as PokerNight 10.3, BeerBash 2.5 and PubNight 7.0 are no longer able to run, crashing the system when selected (even though the always worked fine before). At installation, Wife 1.0 automatically installs undesired Plus-Ins such as MotherInLaw 55.8 and BrotherInLaw Beta release. As a consequence system performance seems to dimish which each passing day.

Some features he'd like to see in the upcoming wife 2.0:

A "Don't remind me again" button
A Minimize button
An install shield feature that allows Wife 2.0 to be installed which the option to uninstall at any time without the loss of cache and other system resources.
An option to run the network driver in promiscuous mode which would allow the systems hardware probe feature to have greater use.
I myself decided to avoid all of the headaches associated with Wife 1.0 by sticking with Girlfriend 2.0. Even here, however, I found many problems. Apparently, you cannot install Girlfriend 2.0 on top of Girlfriend 1.0. You must uninstall Girlfriend 1.0 first. Other users say this is a long standing bug which I should have been aware of.

Apparently the versions of Girlfriend have conflicts over shared use of the I/O port. You think they would have fixed such a stupid bug by now. To make matters worse, the uninstall program for Girlfriend 1.0 doesn't seem to work very well leaving undesirable traces of the application in the system.

Another annoying problem -- all versions of Girlfriend continually popup annoying messages about the advantages of upgrading to Wife 1.0.

*** BUG WARNING ***
Wife 1.0 has an undocumented bug. If you try to install Mistress 1.1 before uninstalling Wife 1.0, Wife 1.0 will delete MSMoney files before executing a self-uninstallation. Then Mistress 1.0 will refuse to install, claiming insufficient system resources.

*** BUG WORK-AROUNDS ***
To avoid the above bug, try installing Mistress 1.1 on a different system and never run any file transfer applications such as LapLink 6.0. Also, beware of similar shareware applications that have been known to carry viruses that may affect Wife 1.0.

Another solution would be to run Mistress 1.0 via a UseNet provider under an anonymous name. Here again, beware of the viruses which can accidently be downloaded from the UseNet.

Grattis og lykke til! 8)

PP

JET
24-08-2003, 15:29
Det finnes mye fint i tøfler Jostein ;D

Gratulerer så mye og hils Fruen fra oss i forumet !

Jostein
25-08-2003, 12:06
Jeg takker så veldig mye :-)

Selvfølgelig regner jeg med at tøffelfaktoren nok blir høyere fra nå av :-)
Det kan vil sikkert du Remi fortelle alt om.

Men jeg lurer nå på hvor i heiteste du har klart å finne det ut Remi ?
Jeg skulle ønske at jeg kunne invitere alle mine dykkervenner/ uvenner på fest, men siden jeg holder på med oppstart av mitt firma så er ikke økonomien av de beste for tiden :-(

Jeg skal hilse den fremtidige fruen !

Adressen for dagen er : Gamle Tårnås Festlokale - og vielsen skjer i Kobotn kirke 200903 kl 1400 for de som skulle slumpe innom med noen gaver. ( Jeg trenger kompressor )

Jostein B.

remi
25-08-2003, 12:17
Jeg takker så veldig mye :-)

Selvfølgelig regner jeg med at tøffelfaktoren nok blir høyere fra nå av :-)
Det kan vil sikkert du Remi fortelle alt om.

Men jeg lurer nå på hvor i heiteste du har klart å finne det ut Remi ?
Jeg skulle ønske at jeg kunne invitere alle mine dykkervenner/ uvenner på fest, men siden jeg holder på med oppstart av mitt firma så er ikke økonomien av de beste for tiden :-(

Jeg skal hilse den fremtidige fruen !

Adressen for dagen er : Gamle Tårnås Festlokale - og vielsen skjer i Kobotn kirke 200903 kl 1400 for de som skulle slumpe innom med noen gaver. ( Jeg trenger kompressor )

Jostein B.

Når det gjelder tøfler så har jeg hatt mine så lenge at de har fått svømmehud ;)
Neida, jeg har vært ekstremt heldig med valg av livsledsager, jeg rekker både 500 dykk i året og kone og fire barn, i tillegg til alt annet selvsagt. Dykkingen har vært en stor del av livet mitt både før og etter at jeg traff henne for 18 år siden.

Hvordan jeg har fått vite det? du trodde vel ike at jeg ikke holder meg fortløpende orientert om hva som foregår i dykkenorge? ;D

remi

Jostein
25-08-2003, 12:20
Vel, jeg må nå si at dykkernorge er veldig lite når mitt bryllup anngår den ;D

Men det er jo morro uansett !

PS

Si i fra når du eller bror din er her nede neste gang. Dere må komme innom sjappa for å se

DS

puslingper
25-08-2003, 12:46
Når det gjelder tøfler så har jeg hatt mine så lenge at de har fått svømmehud ;)
Neida, jeg har vært ekstremt heldig med valg av livsledsager, jeg rekker både 500 dykk i året og kone og fire barn, i tillegg til alt annet selvsagt. Dykkingen har vært en stor del av livet mitt både før og etter at jeg traff henne for 18 år siden.

Hvordan jeg har fått vite det? du trodde vel ike at jeg ikke holder meg fortløpende orientert om hva som foregår i dykkenorge? ;D

remi

Noen vil sikkert påstå at det er en sammenheng mellom det å ha 500 dykk i året og å holde ut 4 barn ;D ;D

PP

m-stridh
25-08-2003, 14:18
Vel, jeg må nå si at dykkernorge er veldig lite når mitt bryllup anngår den ;D

Men det er jo morro uansett !

PS

Si i fra når du eller bror din er her nede neste gang. Dere må komme innom sjappa for å se

DS

torsdag skal jeg nedover og hente ny bil, ringer deg på forhånd, eller når jeg er der.

remi

Arnt
25-08-2003, 17:39
Det kan være at dette giftemålet er veldig spesielt , men kan noen fortelle meg hva det gjør under teknisk dykking ?

Kan være fordi dette "er Josteins gruppe" ene og
alene. Han RULER teknisk dykking i Norge, så derfor...

Arnt ;)

remi
26-08-2003, 09:42
.....eller kanskje teknisk dykking sidene er seriøse nok som de er og trenger noen useriøse/humoristiske/myke innlegg for at flere skal gidde å lese dem?

Jeg peronlig leser det meste som skrives på dykkesiden hvis jeg har anledning til det, men forum for teknisk dykking hopper jeg ofte over, de få gangene jeg er innom finner jeg ofte flere interessante innlegg, men gidder ikke å begynne å diskutere da resultatet ofte er gitt, "noen" tar over og vips så har vi nok en DIR-diskusjon.

Sorry, litt OT kanskje, men det var vbh som begynte ;)

Selve giftemålet er nok mest spesiellt for Jostein, men jeg tror nok ikke noen tar skade av å lese om det, vi har jo stadig vekk bursdags-gratulasjoner.......

remi

Odd Iver
26-08-2003, 19:54
En moderator med litt erfaring fra DYPT VANN er vel ikke å forakte...

Odd Iver

solcat
26-08-2003, 20:11
Hvordan kan vi vite at det virkelig er Josteins meninger som kommer frem, og ikke fru Josteins ?

Det er nok en grunn til at fruer kalles for den bedre halvdel!! ::)

Uansett lykke til med dagen og det "nye" livet...

PS. Jeg tror ikke glassmagasinene fører kompressorer i sine bryllups lister..... :starfish:

Nightdiver
27-08-2003, 00:03
Gratulerer med det forestående Jostein ;D. Jeg kan ikke fatte at dette gikk meg hus forbi men det kommer vel av at du har venner som holder den ellers så store kj.... sin lukket :P Igjen gratulerer og lykke til ;D

Jostein
27-08-2003, 14:34
Hallo alle dere der ute!
Jeg er den kommende "fru Jostein"Hører dette har blitt et hett diskusjonstema...gøy!!!Neida jeg er ikke farlig på noen måte for denne siden ;).Jeg steller sååååå godt med "bossen"min,og skal fremdeles gjøre det,så dere har ingenting å frykte.Hadde vært stilig med en gjeng "froskemenn" utenfor kirken når vi kom ut ;D
Hilsen Ruth