PDA

View Full Version : 4 min og 45 sek i rampelyset

ElisabethK
25-01-2008, 20:21
Hvordan kjennes det å holde pusten i et stort akvarium i TV2's studio mens halve Norge ser på? Her er en liten historie om mine 4 min og 45 sek under vann på "Først og Sist".

Før opptak hadde jeg prøvd å forbrede meg slik at jeg kunne slappe av og fokusere på dykket. Det viste seg allikevel at det var en ting jeg ikke var forbered på, nemlig kveldens band, Suede.

Det er ikke slik at jeg ikke likte musikken de spilte, tvert imot. Problemet var bare at jeg var blitt fortalt hvordan kameraene var stillt opp og sendingen planlagt slik at jeg helst ikke skulle trekke pusten igjen før sangen var over.

Jeg hadde også feilvurdert temperaturen på vannet, eller rettere sagt hvor raskt det mistet varmen. Etter 3 oppvarmingsdykk og oppusting, begynte jeg som smått å skjelve av kulde i min 3mm tykke våtdrakt. Kulde er noe som drastisk nedsetter prestasjonsevnen, det hadde jeg erfart fra før, så selvtillitten dalte litt.

Hvis du noen gang har prøvd å sprinte om kapp med noen uten å vite hvor langt det er igjen til mål, skjønner du litt hvordan jeg hadde nå det. Litt prestasjonsangst, litt stress og ikke i kontroll. Dette, samt hvorfor jeg i alle dager holdt på med noe så sprøtt, var noe av det som gikk gjennom hodet der jeg lå med ansiktet nede i vannet, frøs og ventet på at sangen skulle være ferdig slik at jeg kunne puste!

Men det var allikevel en utrolig artig opplevelse som ikke så mange andre har prøvd. Så til tross for at det nok var det mest anstrengende statisk dykket jeg har gjort, ville jeg gjort det igjen :)

Her kan du se tv-innslaget fra NRK: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/87464

chrisb
25-01-2008, 21:09
Jeg syns du var flink jeg!! :) :)

Men ang. musikken..snakk om at tiden står stille med og høre det der da.. eller? ;D

rajaa:)
25-01-2008, 21:18
Hei :)

Husker da jeg satt å så det der på tv. Var mektig imponert over hvordan du greide det med alle kameraene og publikum og slikt tilstede!

Mvh Rajaa Renate :)

articfree
25-01-2008, 21:48
Syntes du så ut som roligheten sjøl på tv'n! Meget bra prestasjon under disse forhold :)

Runeedvin
26-01-2008, 00:54
Helt ærlig så tror jeg at jeg hadde begynt å hyperventilere + at jeg måtte løpe på do etter 10 sekunder :) Imponerende innsats.
Rune