PDA

View Full Version : Dykmagasinet AB

Tor
09-10-2002, 08:49
Bestilte memo mous til min uwatec og ark til loggbok hos dykmagasinet AB i Sverige den 28/6-2001. Fått en del meldinger om at de hadde bestilt memo mous fra tyskland men ikke fått den osv. osv. altså en masse unskyldninger. Er det noen andre her inne som har forsøkt og handle der og kan dele sine erfaringer ?

??? http://www.dykmagasinet.se/shop/ ???

Tor
09-10-2002, 13:20
Fikk følgende tilbakemelding på min henvendelse til Dykmagasinet i dag:

"Följande har hänt. Scubapro Scandinavia som vi beställt Memo Mouse av har stängt ner i Sverige och all kontakt sker med Tyskland idag. Jag har som jag svarat försökt med att få ett leveransbesked från Tyskland via Sverige. Det enda de svarat mig är att Memo Mouse varit restnoterad (Backorder) från Uwatec och därför har inge leverans skett. Detta besked fick jag för 3 veckor sedan av Scubapro Scandinavia (innan dom slog igen).

Jag förstår din frustration över att inte får beställd vara. Vi kan bara be om ursäkt för våra leverantörer som inte kan leverera den produkt som du beställt av oss. Du får gärna ta kontakt direkt med Scubapro i Tyskland om du tror att vi hanterat ärendet "unprofessional" från Dykmagasinets sida.
Det verkar som att inte Tyskland prioriterar Sverige eller så har inte Scubapro Scandinavia lagt ner något större arbete på att få fram varan då dom ända ska läggas ner.

Jag förstår att du vill köpa varan någon annan stans och tar därför ditt brev som en avbeställning av Memo Mouse.

Jag hoppas att du inte tappat förtroendet helt för oss. Vi har absolut inga problem med andra leverantörer och levererar till 99% beställda varor inom 2 dagar till kund.

Vi har efter olika incidenter med Scubapro valt att inte sälja någon större mängd av deras produkter utan nästan enbart erbjuder service av deras regulatorer till kunder som köpt dessa innan problemen började uppstå.