PDA

View Full Version : Vær klar over at din mailadresse på Dykkesiden er tilgjengelig for andre

twistah
08-10-2002, 11:22
Det ser ut som om Dykkesiden distribuerer din mailadresse til bruk i pyramidespill.

Jeg fikk mail fra en Sigve. Aldri møtt fyren ! Han vil ha meg med på et pyramidespill (å joda det er det det er) hvor jeg "bare" må betale $25 for å tjene 70 000. For folk som har vært på internett en stund er jo ikke dette noe uvanlig i seg selv. Problemet her er at han hevder han har støtte fra Thomas som driver denne siden og at han har funnet min mailadresse på dykkesiden.com.

Jeg mener bestemt at dette ikke er akseptabelt. Hverken å samle inn epostadresser på denne måten eller tillate at noen gjør det. Hvis ikke du er sikker, kan jeg bare henvise til "spammer" lovgivningen som gikk igjennom for over et år siden som sier at ingen kan sende kommersielle eposter til ukjente uten på forhånd å ha samtykke.

Dette var virkelig skuffende.

At dere lar dere lure av slike ting gang på gang er rart !

Administrator har vært inne å endret på dette innlegget i samråd med twistah. Det som er endret er overskriften

Sigve
08-10-2002, 11:41
Hei Twistah

Beklager at du følte deg utnyttet av Dykkesiden. Jeg vil bare si at det er jeg som privatperson og ikke Dykkesiden.com som har "utnyttet" deg. Skal ikkje skje igjen.

Sigve

Heidi
08-10-2002, 11:53
Må bare si meg helt enig!

Det var ikke for å få søppel mail jeg la ut en mailadresse på Dykkesiden!

>:(Hilsen Heidi

Andre
08-10-2002, 11:58
Og der fjernet jeg mail adressen min fra profilen igjen....

Hjernedød spam-mail med løfter om sinnsvake inntjeningsmuligheter trodde jeg det kun var personer med under middels intelligens som gikk på og...... Nuvel, det er vel kanskje fremdeles det......

Hvis man går på dette, er det like greit å selge alt som heter sikkerhetsutstyr, gå tilbake til å dykke med single 8 liter og satse på en plass i historien som dypeste luftdykker ever!

Grmpfh.......

thostr
08-10-2002, 12:23
Pyramidespill er som kjent ikke lovlig i Norge, så her har 'Sigve' begått en alvorlig tabbe og oppfordret til lovbrudd.

Kan vi vennligst få en eksplisitt bekreftelse også fra andre dykkesiden-administratorer på at dette og annen misbruk/spredning av epost-adressene våre _aldri_ mer vil forekomme?

Thomas Torjusen
08-10-2002, 12:37
Hei

Først av alt så må jeg si at det ikke er Dykkesiden som har sendt reklame om dette til alle sine medlemmer, og vi beklager på det sterkeste at enkelte medlemmer er blitt utsatt for dette.

Mailen som enkelte (vet ikke hvor mange) av dere har fått er kommet fra Sigve. Det er riktig at jeg har vervet ham inn i dette konseptet.

Vi i Dykkesiden benytter ikke våre mailadresser til å spamme dere medlemmer. Vi sender info om dykkerelatert materiale ognyheter om vår kjære sport. I tillegg sender vi til våre forummedlemmer info ved nye funksjonalitet e.l. i forumet.

Når man ferdes på Internett så bør man jo alltid være varsom med hvilken informasjon man registrerer åpent slik at andre kan se f.eks. din mailadresse.

Vår medlemsliste er åpne for alle som er logget inn og du finner den her:

http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?action=mlall

Som du ser så står emailadressen opplyst ved siden av brukernavnet på de fleste.

Dersom du ikke ønsker at din mailadresse skal synes så anbefaler jeg deg å klikke på profilknappen når du er logget inn. Dersom du endrr din profil så finnes det et valg som gjør at din mailadresse ikke synes for andre medlemmer.

Dersom man vil kommunisere med brukere som har skjult sin mailadresse så holder det å klikke på brukernavnet og "sende denne brukeren en privat melding". Da vil han motta en mail gjennom forumet - og mailadressen vises ikke.

Håper dette er oppklarende nok. Jeg velger å låse dette temaet nå da det ikke er dykkerelatert og jeg ikke vil at det dukker opp nye innlegg slik at dette temaet, som absolutt ikke har noe med dykking å gjøre, finnes på toppen av diskusjonen.
Jeg kunne ha slettet dette emnet, men det blir for dumt. Jeg lar det gjerne stå slik at alle kan lese at Dykkesiden ikke harhatt noe med dette å gjøre.

Har du noen flere spørsmål om dette kan du kontakte meg ved å sende meg en Privat melding (http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?board=;action=imsend;to=admin).

Sigve er en såkalt global moderator - det betyr at han har tilgang til å flytte innlegg, stenge innlegg m.m. Det pressieres at ingen av moderatorene er ansatt av Dykkesiden. Dykkesiden er et privat initiativ som jeg har som en hobby.

Nok en gang - vi beklager at dette har skjedd.

/Thomas