PDA

View Full Version : Dykking i Alta lørdag 11.08.

Fredriksen
05-08-2007, 19:33
Starter fra Kirkenes til Alta grytidlig lør morgen. Regner med å være i Alta før tolv og plukke opp en båt der.
Noen mulighet for et dykk eller to med kjent mann/dame før jeg kjører hjem? :)

Actinia
06-08-2007, 16:39
Kjentdamen beveger seg til hovedstaden den helgen

Fredriksen
06-08-2007, 21:27
Starter fra Kirkenes til Alta grytidlig lør morgen. Regner med å være i Alta før tolv og plukke opp en båt der.
Noen mulighet for et dykk eller to med kjent mann/dame før jeg kjører hjem? :)

Det er klubbdykk hver lørdag i 11 tiden. Om det ikke skulle passe, så skal vi nok få deg i sjøen uansett.

Svenn

Tror jeg rekker det, er vel bare 5 timer kjøring bort?
Hvor går turen lørdag da?

BOTTOM
06-08-2007, 22:21
Hvor går turen lørdag da?

...det pleier vi å bestemme oss for på tur til Kåfjord... ;)
Er det noen spesielle mål du har for øye? Du kan se på www.altadykkerklubb.com (http://www.altadykkerklubb.com) og se under "dykke i Alta", så finner du ut litt om vrakene. "Tug", "Freighter" og "enubåtlignendesak" er å anbefale. De to sistnevnte dykkes fra båt. Det er bare å dukke opp, så skal vi nok få deg ned på et krigsvrak.
PS! alle nakensneglene fra Kåfjord bor på "Tug" ;D

Espen

Actinia
06-08-2007, 22:29
PS! alle nakensneglene fra Kåfjord bor på "Tug" ;D

Nåneidu, vi har nakensnegl på alle vrakene, er bare på X5 jeg ikke har hatt tid til å se skikkelig etter enda (:

Bjørn Ballo
07-08-2007, 09:10
PS, Tug er vårt beste vrak, men det kommere desverre ikke opp i mot Kurland :\'(

Skal du ha bare et dykk, anbefaler jeg Tug. Dt er et flott vrak

-Bjørn-

Fredriksen
09-08-2007, 19:45
Noen som vet om Tirpitz museet er åpent på lørdag?
Hvor skal jeg møte opp hvis jeg skal være med på klubbdykket deres?
(Krysser fingrene for at det blir Tug på lørdag da ;).)

Fredriksen
09-08-2007, 22:00
Supert.
Hvis jeg holder meg på veien, og ikke høvler ned noe rein på turen, så dukker jeg nok opp. :D
Er det noen jeg kan slå på tråden til hvis jeg ikke finner fram? Alta er jo så spredt og faktisk ganske så forvirrende å finne fram i av og til. :P

BOTTOM
09-08-2007, 22:14
PM sendt

DeepC
10-08-2007, 18:16
Kan nok se om jeg faa opp museumet for deg Thomas ;) Men siden det er mitt i sesongen er det vel det uansett. Men han Even kan sikkert overtales til aa holde aapent, du faar bare ta med noe messing fra Kirkenes ;)
Thomas som er i Hellas og mangler en del bokstaver ::)

Fredriksen
12-08-2007, 16:18
Jepp, Tug er absolutt verdt et dykk eller tre. Og Altagjengen var kjempefolk, fikk til og med låne seniorstolen uten å få skambank. :)
Men Tirpitz museumet fant jeg ikke igjen når jeg skulle dit.....Fant faktisk ikke igjen hele Kåfjorden for å være ærlig. ::)
Kommer nok til å legge turen innom Alta flere ganger når anledninga byr seg.