PDA

View Full Version : Dyreliv, Vrak og Mat i havet.

komodo dragon
07-10-2002, 17:23
Hei igjen!

Det er sikkert mange der ute som har flotte bøker om dyreliv
og vrak o.s.v... som de leser titt og ofte i. Jeg for min del, liker å logge artige og spesielle dyrearter, etter endt dykk. Noen ganger vet Jeg ikke riktig navn på disse, og da må jeg slå opp i bøker. Det er sikkert mange der ute som har fine og spennende bøker de vil fortelle om til oss andre

Fikk idag boka Dyreliv i havet. Men må si det er skjelden Jeg blir så positivt overrasket. Denne boka kan fortelle meg svært mye om dyrelivet i havet, og den kan vise meg det i en imponerende samling fotografier. Dette er virkelig en bok Jeg har savnet hele tiden.

Takk til:
Frank Emil Moen & Erling Svensen.

Scubagirl
07-10-2002, 20:05
sikler fremdeles etter den boken ;D må ta å kjøpe den, for ja, det er jo greit å vite hva man har sett :)

lurre
07-10-2002, 22:33
Jepp, den boka er obligatorisk. En bibel. Har nettopp funnet ut at båndspaghetti på tareblad = nakensnegleegg.

Kyrre

Diver_DAD
08-10-2002, 21:13
Digger boka !!
Har brukt den i over to år og er fortsatt ivrig (selv om jeg nå har lært meg noe av det som står der)

Må ha den- bare må ha den ;D

cecca_i
12-10-2002, 21:38
den boka er knall bra..like viktig for en dykker som fugle boka er for en oritolog :D

DKD
15-10-2002, 23:55
Jeg deler ubetinget entusiasmen for boka, og vil med dette (kanskje) gjøre meg upopulær hos forfatteren. Jeg bestilte boka fra web sidene hans, og fikk den signert i posten etter noen dager. Kanskje angrer han seg for å lagt ut denne muligheten...

Jeg tok en råsjanse sist Jul, og kjøpte kokebok til kona (hun dykker også). Med skjell på gaffelen, skrevet av Stein Mortensen, Morten Schakenda, Charles Tjessem og Per Eide (har kanskje ikke bidratt med oppskrifter). Boken Har mange fine bilder (naturlig nok) og supre oppskrifter med veldig gode beskrivelser av råvarene. Hvitvins dampede kamskjell med stekt brokkoli anbefales :D Boken er som Dyreliv i havet, gitt ut på Kom forlag og har ISBN# 82 90 823 568 Anbefales virkelig, og spesielt til dem som er glade i sjømat.

/DKD